8 דצמבר 2013 | תומר חן
כשאף אחד לא משלם על אפליקציה הרווח מגיע ממכירת מידע

מפרסמים מחפשים מידע איכותי שמצליב נתונים על המשתמש ואתם יכולים לספק להם אותו


כולם רוצים לפתח אפליקציה, אבל כשרק 2% מהמשתמשים מוכנים לשלם על אפליקציה ו-50% מהם לא סובלים פרסומות, עולה השאלה: כיצד מפתחי אפליקציות ייצרו לעצמם הכנסה? רמז – לא רק ידע שווה כסף, גם מידע:

 

1. הציעו הצעות שונות לפי אופי המשתמש

 

במקום למכור תוכן בכסף שלבו באפליקציה פונקציות שממליצות על אפליקציות אחרות, למשל כאלה המספקות שירות משלים לשירות שלכם.

 

כך אתם מקבלים כסף על כל הורדה מהאפליקציות עליהן המלצתם בעוד שהיוזרים שלכם לא הוציאו שקל מכיסם. זו לא דרך חדשה, אבל הרבה מפתחים לא עושים בה שימוש כי הם מפחדים שהיא תוריד את המוטיבציה של המשתמשים להוריד את התכנים המקוריים שלהם בתשלום, ולכן המכירות של המוצרים בתשלום ייפגעו.

 

הפתרון: ל-Power Users שלכם - אלו המשתמשים באפליקציה שימוש רב, שנכנסים לחנות וגם קונים - אל תציגו את ההצעות האלו. למשתמשים שלאורך זמן לא מבצעים רכישה, הציגו הצעות אחרות, ללא תשלום, שישאירו אותם פעילים אצלכם וייצרו לכם הכנסה דרך הורדת האפליקציות המתחרות/משלימות.

 

2. בנו רשימת דיוור מחוץ לאפליקציה והציעו מוצרים וחבילות

 

מאגר המידע שלכם שווה הרבה כסף, והמידע שיש לכם על המשתמשיםם שווה עוד יותר. כל משתמש שביצע כניסה לאפליקציה באמצעות פייסבוק (login with Facebook) מאפשר לכם לשמור את כתובת המייל שלו, לשלוח לו דיוורים, לדעת את מינו ופרטים נוספים.

 

כך למשל, אם האפליקציה שלכם עוסקת בתיירות, שלחו הצעות רלוונטיות ומעניינות בנושא תיירות שמתאימות ללקוחות הרשומים שלכם.

 

3פילוח ופרסום פרסונלי

 

בהמשך לסעיף הקודם, חברו בעזרת המידע שיש לכם על הגולש הכולל גיל, מין, תחומי עניין ועוד את ה-IDFA (Identifier for Advertising) או ל- MAC Address (Media Access Control), סוג של "תעודת זהות" של מכשיר הטלפון, וכך יש לכם פרופיל מלא של הטלפון עצמו, כולל הדגם.

 

כעת אתם יכולים להשתמש במידע הזה כדי לרכוש מדיה מפולחת למשתמשים (לפי MAC Address). כך אתם יכולים לפנות למפרסמים ולהציג מאגר לקוחות מפולח ביותר ולכן גם שווה יותר כסף למפרסם.

 

לדוגמה, משתמש הוריד אפליקציה ו"תעודת הזהות" של ה-MAC שלו נשמרת אצלכם במאגר המידע. ברגע שהוא עשה Login with Facebook, "תעודת זהות" שלו מצטלבת יחד עם הגיל, המין ותחומי העניין שלו. כעת אנחנו יודעים לאפיין את המספר, הגיל, מין וכדומה לפי המשתמש.

 

לדוגמא, המשתמש שהוריד את האפליקציה הוא גבר בן 34 מקליפורניה שאוהב בעלי חיים. ברגע שיש לכם אלפים, עשרות אלפים או מיליוני פרופילים כאלה, אתם מחזיקים במאגר מידע ששווה המון כסף.

 

לסיכום, הכסף שלכם בכלל לא חייב להגיע מהאפליקציה באופן ישיר. אתם יכולים להפוך לענק מידע כמו גוגל או פייסבוק ולייצר הכנסה "בעקיפין". צריך להבין שלא רק כמות המידע רלוונטית אלא סוג המידע (כמות לעומת איכות) ואם תשכילו למצוא דרכים יעילות לפלח את המשתמשים שלכם – אתם יכולים להחזיק במידע ששווה המון כסף.

תגובות

1. אופיר | 31 מרץ 2016

היכן אפשר להציע למכור את הפרופילים שיש ברשותי ?


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.