4 ספטמבר 2017 | נועה אפלבאום
5 טעויות שכולנו עושים בגיוס אנשי טכנולוגיה לסטארט-אפ שלנו

זה קורה לא מעט וזה עולה לכם ביוקר. הציפיות גבוהות מדי, אתם מכניסים לשורות החברה עובד חדש דרך "פרוטקציות", אתם מגייסים מישהו שרמתו המקצועית לא מתאימה או שהוא לא מתאים לתרבותה הארגונית של החברה – לפניכם הטעויות הנפוצות בגיוס מומחים לחברת סטארט-אפ.

זה קורה לא מעט וזה עולה לנו ביוקר. הציפיות גבוהות מדי, אנחנו מכניסים לשורות החברה עובד חדש דרך "פרוטקציות", אנחנו מגייסים מישהו שרמתו המקצועית לא מתאימה או שהוא לא מתאים לתרבות הארגונית של החברה – לפניכם הטעויות הנפוצות בגיוס מומחים לסטארט-אפ.

 

1. המהירות מן השטן

אומרים שהמהירות היא מהשטן אבל בחברות סטארט-אפ הכול קורה מאוד מהר. אז איך זה בעצם מסתדר?

די פשוט לגייס מישהו על סמך שיחה קצרה במעלית או במטוס ועל סמך תחושת בטן טובה וזה גם מאוד קל לקפוץ על קורות החיים הראשונים שנוחתים לכם בתיבת המייל. אבל, לא פעם תגלו שעדיף דווקא להשקיע את הזמן בתהליך גיוס מסודר, להכין מבחן ידע והתאמה, לייצר משימה מאתגרת, לערוך ראיון מקצועי ואישיותי וגם לקיים שיחות עם המעסיקים הקודמים ועם הקולגות לשעבר.

 

2. אם הם מספיק מוכשרים הם לא צריכים פרוטקציה

מקובל לחשוב שהמועמדים הטובים ביותר מגיעים בעזרת קשרים. אבל אנחנו מדברים על חברות סטארט-אפ וכאן חשוב מאוד לגייס אנשי מקצוע שמבינים בתחומם. אז אל תתנו לקרובי המשפחה או לחברים "להשתפשף" בעבודה על חשבון הצלחת הסטארט-אפ שלכם.

 

 

 

כמובן שקיימים סיפורי הצלחה על עסקים משפחתיים, אבל אלא אם בן הדוד שלכם "הרגע סירב" להצעה מאפל או גוגל, עדיף שתחפשו את תותחי הטכנולוגיה לסטארט-אפ שלכם מחוץ לבית.

 

3. לקנות את הפרה בשביל כוס חלב

משימות ומטלות רבות בחברת הסטארט-אפ שלכם לא מחייבות איוש משרות. את משימת פיתוח ה-QA, ניהול התשתיות ופעילויות נוספות אפשר להעביר לקבלני משנה ולחברות שמתמחות במתן שירותים כאלו לסטארטאפים. אחרת, אתם תמצאו את עצמכם עם עובד נוסף במשרד שיעלה לכם יותר וימצא את עצמו חסר מעש, לפחות בחלק מהזמן.

 

4. הגלגל החמישי

אחד ההיבטים החשובים בגיוס מומחים לסטארט-אפ, ממנו אנחנו נוהגים להתעלם לא מעט, הוא התאמת העובד לתרבות הארגונית של החברה, בייחוד כשמדובר בגיוס של עובד שיש לו ניסיון בחברה גדולה ולא רגיל למנטליות של חברת סטארט-אפ. חוסר התאמתו של העובד לתרבות הארגונית יכולה להעיב על החברה כולה, זאת משום שבצוות מצומצם אי-התאמתו של עובד אחד היא משמעותית הרבה יותר מאשר בארגון גדול בו ההשפעה של כל עובד ועובד על התרבות הארגונית של החברה זניחה יותר.

 

5. עדיף ציפור אחת ביד

כל יזם חולם שיהיה לו איזה איש או אשת טכנולוגיות גאון שיודע לעשות הכול, מומחה לכל הטכנולוגיות, הכלים והמתודות וכמובן גם כזה שלא ישן אף פעם ומסוגל להכין ולהעביר מצגת ואפילו לספק תמיכה ללקוחות הראשונים של החברה. אבל, אנשי אשכולות מופלאים כאלה קיימים בעיקר בחלומות, ובפועל החיפוש אחרי הסופרמן הזה יגרום לכם להתעכב בגיוס או לגייס מישהו שיודע לעשות הכול חוץ ממה שאתם באמת צריכים.

לרוב, עדיף לפרק את הצרכים שלכם למספר משרות מומחה ולאייש את חלקן תוך כדי שימוש בשירותי השמה ובשירותי מומחה במיקור חוץ במקום להפיל משימות מרובות על עובד אחד שיכול לתרום יותר אם יעסוק בעולם התוכן שהוא מתמחה בו.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.