11 דצמבר 2013 | ונסה ואן אדוארדס
5 טיפים לשפת גוף שכל דובר חייב לדעת

אנחנו מאומנים לחשוב על מה שאנחנו אומרים, אבל לא איך

הטעות הנפוצה ביותר שיזמים עושים היא לשכוח להשתמש בתקשורת הלא-מילולית שלהם.

 

למעשה, מרבית היזמים חושבים על התוכן המילולי שהם יגידו ב"נאום המעלית" (נאום קצר של דקה המציג את הרעיון שלהם), על תמלול שיחת מכירות או על תסריט סרטון הווידאו של החברה, תוך שהם מתעלמים לחלוטין מהתוכן הלא-מילולי שהם משדרים.

 

אנחנו מאומנים לחשוב על מה שאנחנו אומרים, אבל לא על הדרך בה אנו אומרים זאת.

 

מחקרים מראים ש-60% מהתקשורת הבינאישית היא לא-מילולית. זה אומר שכאשר אנחנו לא משתמשים בשפת גוף נכונה, אנחנו נעזרים רק ב-40% מיכולת התקשורת שלנו. האמינו לי, כיזמית בעצמי, אני יודע שאנחנו צריכים להשתמש בכל כישור ויכולת שיש לנו כדי לשכנע לקוחות ומשקיעים להשתמש במוצר שלנו.

 

שפת גוף היא כלי חבוי שייתן לכם יתרון נוסף במיזם. אראה כיצד:

 

1. הכוח שבידיים


אמרה ידועה היא שהעיניים הם "חלונות לנשמה", אך למעשה הידיים משקפות בעוצמה רבה יותר את מי שאנחנו. מחקר מצא שהמוח שלנו בוחן את פעילות הידיים יותר מכל חלק גוף אחר. הסיבה, כך מאמינים חוקרים, היא אבולוציונית.


עוד בימי האדם הקדמון, כשאדם זר התקרב לעברך, הדבר הראשון שעשית היה להביט בידיו כדי לראות האם הוא נושא כלי-נשק. המוח שלנו מאומן להביט בידיים כמנגנון הגנה-עצמית כדי לוודא שאנשים לא יתקפו אותנו. למעשה, למוח יש בעיה לבטוח באנשים כשאנחנו לא רואים את ידיהם.

 

בקורס שאני מעבירה אני מדברת על מחקר אחד שבו נבחנה שפת גוף בבית-משפט. המחקר מצא שחבר מושבעים דירג נאשמים ששמרו על ידיהם מחוץ לטווח הראייה (מתחת לשולחן) כיותר ערמומיים ולא אמינים.

 

ההבנה הזאת קריטית ליזמים. כאשר מעבירים פיץ' או עורכים ישיבות, תמיד שמרו את הידיים שלכם גלויות. אל תשימו אותן בכיסים, או תתחבו אותן מתחת לזרועות או מתחת לשולחן. מידת האמון בכם תעלה אם הן תישארנה גלויות.

 

2. סימני עצבנות


יש כמה סימני שפת גוף לעצבנות שתרצו להימנע מהם כשעובדים עם לקוחות או משקיעים. אתם בוודאי גם תרצו להיות מודעים לסימנים הללו כשאתם מדברים עם אנשים.

 

אם אתם רואים מישהו מבצע את מחוות העצבנות הללו, עצרו ועברו לסגנון דיבור של הרחבת ההסבר, כי יכול להיות שאיבדתם אותם בדרך.

 

סימני הגוף לעצבנות הנפוצים ביותר הם: שילוב ידיים, לגעת בבסיס הצוואר,  "קנאקים" בידיים, מישוש זרועות או ידיים, נשיכת שפתיים.


3. ההנהון המשולש

 

השתמשו בכוחו של ההנהון המשולש. מחקרים מראים שאנשים ידברו פי שלושה או ארבעה יותר אם תנידו שלוש פעמים ברציפות כשהם מסיימים לדבר.


כשמישהו מסיים את דבריו, הביטו בעיניו והנידו שלוש פעמים, כמו אמרתם "המשך". הדובר לרוב ימשיך מהנקודה שבה הפסיק וכך תהיה לכם שיחה עמוקה הרבה יותר. השיטה הזאת חשובה בעיקר בבניית מערכת יחסים מבינה ואוהדת עם משקיעים ולקוחות פוטנציאליים.

 

 

 

4. זה הכל ביציבה

 

שמרו על בהונות הרגליים שלכם מכוונות לעבר האדם שאתם מדברים אליו. זה נשמע אולי מטופש, אבל המוח שלנו מתמקד בכיוון הרגליים של אנשים ונעזר בכך כדי לבחון עניין בדובר. כשאתם מקשיבים למישהו, אתם יכולים לגרום להם להרגיל מוערכים בעזרת שמירה על בהונות הרגליים והיציבה שלכם מכוונים אליהם כשאתם מדברים.


זה כאילו שאתם אומרים להם, "אני איתך! אני מקשיב לך, תמשיך". וזאת המחמאה הטובה ביותר שאפשר לתת למישהו. באירועי נטוורקינג, השיטה הזאת תעזור לאנשים לזכור אתכם.

 

5. לקחת תיק אחד בלבד


תקשורת לא-מילולית היא לא רק בתחום הגוף, אלא גם בצבעים ובבגדים שאנו לובשים, והחפצים שאנו נושאים.


קבוצת מחקרים הראתה שאנשים שנשאו יותר מדבר אחד, כמו ארנק ותיק מסמכים, או תיק ומעיל, נתפשים כאנשים פחות מאורגנים ויותר שכחנים.


לכן, לפני שיוצאים לפגישה או לאירוע, ודאו שהחפצים שלכם מאורגנים בתוך התיק, השאירו מעילים וחפצים נוספים במכונית, או השאירו את המעיל שלכם על מתלה בכניסה למשרד, כך שלא תיאלצו לסחוב אותו כל הזמן אתכם.

 

אלה הם טיפים קטנים אך משמעותיים. אני מקווה שתשתמשו בהם. אתם מוזמנים לבחון את הקדימון לקורס "שפת גוף ליזמים", שבו אני משתפת עוד עצות ליזמים בנושא שפת גוף, כמו: יחסים עם לקוחות ומכירה נכונה, כיצד לבנות צוות נכון – לזהות שקרים, למצוא עובדים ושותפים, ועוד נושאים רבים נוספים. 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.