28 ספטמבר 2017 | רות סגל
היזמים שהגיעו לארץ ללמוד על התרחבות גלובלית והתאהבו באקו-סיסטם הישראלי

ארבע חברות סטארט-אפ מתחומי הפינטק, האגרטיק, האנרגיה ירוקה והנאנו טכנולוגיה שהגיעו לישראל כדי ללמוד על התרחבות גלובלית מצאו את עצמם משתלבים בלב ליבו של האקו-סיסטם הישראלי. פגשנו את נציגי החברות שהשתתפו בתוכנית הבוטיק GLP- TLV Global Launchpad של מרכז היזמות StarTAU כדי להבין מה הם מצאו אצלנו בארץ הקודש ומה מתוך כל הדברים שהם ספגו בישראל הם הולכים לקחת איתם הלאה למדינות שמהן הגיעו.

ארבע חברות סטארט-אפ מתחומי הפינטק, האגרטיק, האנרגיה ירוקה והנאנו טכנולוגיה שהגיעו לישראל כדי ללמוד על התרחבות גלובלית מצאו את עצמם משתלבים בלב ליבו של האקו-סיסטם הישראלי. פגשנו את נציגי החברות שהשתתפו בתוכנית הבוטיק GLP - TLV Global Launchpad של מרכז היזמות StarTAU כדי להבין מה הם מצאו אצלנו בארץ הקודש ומה מתוך כל הדברים שהם ספגו בישראל הם הולכים לקחת איתם הלאה למדינות שמהן הגיעו.

 

 

"החשיבה שלי השתנתה"

"אנחנו פה כי אנחנו אוהבים אתגרים", מספרים Jovan ו־Misa מחברת Leanpay הסרבית. "זו הייתה הזדמנות בשבילנו לשנות את הדרך שבה אנחנו חושבים. הקשבנו להרבה הרצאות ולמנטורים השונים, השתתפנו בפגישות והבנו שיש לנו הרבה מאוד מה לשפר במוצר שלנו. אנשים מתחומים שונים שאלו אותנו שאלות שגרמו לנו לחשוב על רעיונות. במהלך התוכנית היינו צריכים לדבר שוב ושוב על המוצר וזה גרם לנו לחשוב עליו יותר ולהבין איזה משימות אנחנו צריכים לפתור. כמובן שגם הגישה שלנו למשקיעים השתפרה ואנחנו יודעים איך להציג את החברה שלנו במדינות שונות". גם Lucas מחברת Nextagro הברזילאית מספר על התוכניות שהשתנו בעקבות הביקור "החשיבה שלי השתנתה. בברזיל חשבתי שאולי אנחנו צריכים עוד משקיעים כדי לגדול מהר יותר. כשהגעתי הבנתי שזה לא אולי אלא בטוח, אנחנו צריכים יותר משקיעים. ובהמשך הבנתי איך אני צריך לחפש משקיעים, איך אני צריך להסתכל על ההשקעה הזו, איך לחפש אותה ואיך לתכנן אותה. זה עזר לי להבין איך העסק שלי צריך להבנות". Edgar מחברת GNA המקסיקנית שמע על תל אביב כאחת מהערים החדשניות בעולם והגיע לתוכנית כדי לקבל השראה. "רציתי ללמוד איך אני צריך לפתח את הטכנולוגיה שלנו. אצלנו לא מתעסקים בנושאים האלו ואין אצלנו אנשים שיש להם את המומחיות הדרושה כמו כאן. בישראל קיבלתי עצות מאוד טובות, כמו איזה שינויים לבצע במוצר כדי למכור אותו טוב יותר".

 

 

 

נטוורקינג טוב

במהלך שהותם בארץ הצליחו היזמים לא רק ללמוד אלא גם לייצר קשרים חשובים שיסייעו להם בהמשך הדרך "הייתה לנו את ההזדמנות לדבר עם חברות מישראל וממדינות שונות ולבחון שותפויות וכניסה לשווקים שונים" מספר Aecio מחברת SolarView הברזילאית. "הקשרים האלו יכולים לעזור לנו להתחיל לעשות דברים מהר יותר וטוב יותר". "הנטוורקינג כאן הוא ממש טוב" מספר Lucas "אני בטוח שאפילו אני, שהגעתי מברזיל ונמצא כאן רק שבועיים, יכול להגיע למייסד של waze בשתי שיחות טלפון בלבד. חייבים לנצל את זה ואפילו לעשות מיפוי ראשוני של האנשים שאיתם כדאי לדבר לפני שמגיעים לכאן". Lucas אף שיתף אותנו בהתקדמות משמעותית שהתרחשה במהלך שהותו. "אחת הסיבות שהגעתי לכאן היא כדי לחפש שותף טכנולוגי. הטכנולוגיה שלנו היא לא מאוד "היי-טקית" וידענו שבארץ יהיה לנו קל יותר למצוא שותף שיביא אותנו לאטומיזציה. והנה, היום הייתה לי פגישה ואם היא תצליח נוכל להשיג טכנולוגיה שחשבנו שנגיע אליה בשנה וחצי בחודש וחצי בלבד".

 

 

"המידע שקיבלתי יעזור לי לפעול בצורה בוגרת יותר ולעשות דברים אחרת"

כחלק מתוכנית GLP נפגשו היזמים עם מנטורים שייעצו להם כיצד לקדם את עצמם להצלחה גלובלית. "התובנות שקיבלנו מאסף פריאל, Co-Founder, VP Product at Change labs, היו מאוד שימושיות" סיפר Jovan. לטענת Aecio הוא הושפע רבות מהמנטורים שדברו על המטרות והחזון של החברה "זה מה שעניין אותי הכי הרבה במסע הזה. את המידע שקיבלתי כאן לעולם לא אשכח ועכשיו אני יכול לפעול בצורה בוגרת יותר כדי לעשות דברים אחרת". Lucas סיפר על שני מנטורים שהותירו אצלו רושם רב "השיחות שלי עם דותן פלג, מנכ"ל Morflora, היו מדהימות. הוא היה מאוד ישיר איתנו, ובזכות הישירות הזו הוא עזר לי לפתוח את הראש להרבה נושאים: מה אני צריך לעשות, איך להניע דברים, לאן לקחת אותם ואיך לחשוב לטווח הרחוק. גם השיחות עם ארז ירושלמי, מייסד חברת סלינג שנמכרה ליברה ברזילאית, היו ישירות, "תאכלס", הוא הביא אותי לעולם האמיתי. הוא סיפר לנו איך דברים באמת עובדים, על הכישלונות שיש בדרך ומה הוא למד מהכישלונות שלו. הוא דיבר על דברים שאנשים לא מדברים עליהם והוא פתח לנו את העיניים." על דרור פוקרד, מנטור מנוסה בתחום הנאנוטכנולוגיה, סיפר Edgar "הוא אדם ידידותי מאוד, נחמד, ישיר, יש לו הרבה ניסיון בתחום שלי והוא נתן לי עצות רבות ערך".

 

 

 

 

 

אטמוספירה של חדשנות

לסיום שאלנו את היזמים האם הם ירצו לחזור בעתיד לישראל, "כמובן, אני חייב" הגיב Aecio בחיוך. "אולי בשביל הכיף. אם אני יכול להתלונן על משהו הוא שהתוכנית הזו היא מאוד עמוסה ועשירה ואני יודע שיש הרבה מקומות מאוד מעניינים שלא הספקתי לראות" סיפר אתגר. גם Lucas הגיב בחיוב "בהחלט. אני מאוד אוהב את התרבות שכאן. כל כך הרבה דברים שנראים כמו ברזיל אבל הרבה דברים אחרים שהם הפוכים לגמרי. האטמוספירה של החדשנות וקידום דברים קדימה ואיך דברים אמורים להיות, אני מרגיש שאני מתאים לכאן. זה מקום טוב עבורי. אני מאוד נהנה כאן והרגשתי הרבה בטחון. אני ניסיתי ליהנות מהשהיה שלי כאן. יצאתי כל יום, היו לי פגישות בכל המקומות. דברתי עם הרבה אנשים. יש לי אנשים שאני אמשיך לדבר איתם כאן והכרתי כאן חברים. אני בהחלט אחזור בהקדם אם לא מאוחר לביזנס ופלז'ר."

"זו מדינה מדהימה", סיכם Jovan, "תל אביב היא יפהפייה. יש הרבה מה לראות כאן ולכן נרצה לחזור. בנוגע לעסקים, זה מקום מעולה להיות בו גם לפיתוח המוצר וגם למציאת השוק. קיבלנו כמה לידים כאן שאולי נמשיך איתם במשא ומתן בעתיד". 

 

חלי דן גור מנהלת התכנית והפיתוח העסקי ב־StarTAU הוסיפה: "רוב התכניות שהיזמים נחשפו אליהם עד כה בחו"ל סיפקו להם כלים ומודלים לעבודה, זו הפעם הראשונה שהם זכו לקבל הזדמנויות עסקיות בארץ שמובילה בחדשנות, להיפגש עם שחקנים מובילים באקו-סיסטם כגון נטפים, ערבה, סולאראדג', משרד החקלאות, חוקרים במרכזי פיתוח באוניברסיטת ת"א ומשקיעים מובילים וטובים בתחומם מהאקו-סיסטם הישראלי. היזמים ציינו שבמדינתם לא יכלו אפילו לדמיין להיפגש עם בכירים מחברות מובילות כאלו. התחושה הכי טובה עבורי היא לשמוע אותם מסכמים שהטיפים שקיבלו כאן מהמנטורים והשותפים העסקיים העתידיים חסכו להם שנים של עבודה וטעויות רבות בזכות הכנות והניסיון הישראלי.

StarTAU וביוזמתה של המנכלית שלנו אלנה דוניץ, יצרה את התכנית הייחודית הנ"ל במטרה להעשיר את האקו-סיסטם הישראלי ולהרחיב את החשיפה שלו אל מול כשרונות מחו"ל, ולראשונה לאפשר לסטארטאפים שעובדים בשוק מקומי זר לבוא וללמוד על התרחבות גלובאלית מאיתנו.

חשוב לי להודות לכל השותפים העסקיים שלנו שסיפקו תוכן עשיר ותמיכה לתוכנית: אוניברסיטת ת"א, KPMG, WeWork, Singulariteam ו־amdocs ולמנטורים שהקדישו את זמנם היקר והחברות העסקיות שפתחו את דלתותיהם להכרות עם הכישרונות חדשים".

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.