1 נובמבר 2017 | תמיר ז'נו
5 מיתוסים על בדיקות תוכנה אוטומטיות (Test Automation)

כשמדברים על בדיקות אוטומטיות, מתכוונים לרוב לבדיקה פונקציונלית באמצעות ממשק המשתמש (UI). אוטומציה שאינה קשורה לממשק המשתמש נוטה להיות קלה ויציבה יותר, ויש תמיד לקחת אותה בחשבון בנוסף לאוטומציה באמצעות ממשק המשתמש. להלן כמה דוגמאות ל"תפיסות מוטעות" של בדיקות אוטומטיות.

כשמדברים על בדיקות אוטומטיות, מתכוונים לרוב לבדיקה פונקציונלית באמצעות ממשק המשתמש (UI). אוטומציה שאינה קשורה לממשק המשתמש נוטה להיות קלה ויציבה יותר, ויש תמיד לקחת אותה בחשבון בנוסף לאוטומציה באמצעות ממשק המשתמש.

 

להלן כמה דוגמאות ל"תפיסות מוטעות" של בדיקות אוטומטיות.

 

1. בדיקה אוטומטית טובה היא אוטומציה (מיכון) של בדיקות ידניות טובות.

כשכותבים הנחיות לבדיקות ידניות לא חושבים על אוטומציה. הכתיבה עמוסה אבל חסרה בהירות, כך שמתקבלים הרבה שלבים ובדיקות מפורטים יתר על המידה. לבודק הידני זו אינה בעיה, אך מהנדס בדיקות אוטומציה יתקשה ליצור תסריטים ופונקציות שיהיו ברורים וניתנים לשימוש חוזר. כשיש שינויים באפליקציה הנבדקת, בודקים ידניים מסוגלים לרוב להתמודד איתם, אבל בבדיקה אוטומטית יתגלו קשיים.

 

ולכן, מומלץ לנקוט בגישה משולבת שבה בודקים ידניים ומהנדסי אוטומציה עובדים שכם אל שכם כדי להגיע לתוצאות טובות.

 

2. מחליטים על פי ההחזר על ההשקעה (ROI) איזה בדיקות צריכות לעבור אוטומציה

זו אחת האמירות הנפוצות ביותר באוטומציה של בדיקות. עם זאת, בדיקות מבוססות פעולה מאירות שאלה חשובה יותר: מהו ההחזר על ההשקעה בבדיקות? מרגע שהוחלט שכדאי לפתח בדיקה, וזה נעשה באמצעות פעולות, מן הראוי שבדיקות אלה תעבורנה אוטומציה, כיוון שהפעולות הן אלה שעוברות אוטומציה

 

נכון הוא להעביר אוטומציה בכל הבדיקות שאתם כותבים.

 

 

3. מילות מפתח לא תפתורנה את כל הבעיות שיש לכם עם בדיקות אוטומטיות

מילות מפתח אינן מטה קסם. מילות המפתח מספקות ממשק נוח עבור משתמשים שאין להם נטייה טכנית, והן מעודדות הימנעות מפרטים מיותרים. עם זאת, כשלעצמן, מילות המפתח לא מביאות תועלת אם לא שמים לב לדרך שבה מאורגנת הבדיקה. למעשה, מילות מפתח יכולות להוות מגבר, במקרים בהם פרקטיקות טובות משתלמות יותר ולפרקטיקות גרועות יש השלכות חמורות יותר ללא השימוש במילות מפתח.

 

 

4. בדיקות אוטומטיות הן תמיד "בסיסיות"

מיתוס נוסף הוא שבדיקות אוטומטיות הן "בסיסיות" מעצם הגדרתן, בהשוואה למשל לבדיקה חוקרת. דרך נפוצה לנסח זאת היא שבדיקות אוטומטיות בודקות ולא בוחנות.
עם זאת, בדיקות אוטומטיות הן בסיסיות או חכמות כמו מי שתכנן אותן. בדיוק כפי שבעל מלאכה לא מוצלח לא יכול להאשים את כלי עבודתו, האוטומציה אינה יכולה לשמש תירוץ לא לתכנן בדיקות חכמות. ניתן לפתח בדיקות בדרך של חקירה, גם אם מה שחוקרים הוא הפעילות הנבדקת ולא רק האינטראקציה של ממשק המשתמש. האוטומציה יכולה לעזור גם בבדיקת שינויים של ערכים לא צפויים כדי לראות אם המערכת יכולה להתמודד אתם.

 

כלומר, בדיקות אוטומטיות כמו ידניות יכולות להיות "חכמות" וחוקרות או "בסיסיות" ובודקות, הכול תלוי במקצועיותו ומומחיותו של מהנדס הבדיקות שתכנן אותן.

 

5. האוטומציה היא לא רק אתגר טכני

אלו שרואים באוטומציה משימה טכנית, עלולים להמעיט בערך התפקיד שיש לתכנון הבדיקה בהשגת אוטומציה שניתן לנהל ולתחזק. כאשר כותבים בדיקות כרצף ארוך של שלבים מפורטים בלי מידות ומבנה ברורים, אפילו מהנדס אוטומציה מיומן יתקשה לתקן זאת. היבט נוסף בהבטחת ההצלחה של האוטומציה הוא פיתוח האפליקציה. כשהמפתחים מספקים די הוּקִים למשימות כמו זיהוי קונטרולים או תזמון של פעולות, ניתן לפתח את האוטומציה מהר יותר והיא תהיה יציבה יותר.

 

לסיכום, אפשר להיות חלוקים בשאלה איזה מהתפיסות שהוזכרו לעיל נכונה ואיזה מוטעית. מה שחשוב הוא לא להמעיט בערכן של הבדיקות האוטומטיות. זה יכול להיות תהליך מורכב, הדורש תשומת לב ומומחיות גבוהה, אבל אל לנו לחשוש מכך או מכל תהליך טכנולוגי חדשני שיכול להטיב עם הפיתוח שלנו.

חשוב להדגיש כי בנייה נכונה של תשתית אוטומציה טובה באופן מודולרי תחזיר את ההשקעה מהר יותר ותשתלם יותר מבדיקות ידניות ובדגש על חסכון בזמן תחקור הבאגים.

המלצתנו, לכל גוף בדיקות תוכנה, לא לחשוש מהטמעת האוטומציה! זהו תהליך טכנולוגי, מעניין ומועיל גם להסדרת ומימוש תהליכי בדיקות טובים יותר ובעיקר מחזיר השקעה זקוק למומחיות בעולם הבדיקות והפיתוח.

 

מחפש/ת מומחי בדיקות, אוטומציה או פיתוח לסטארטאפ שלך?  www.startitup.win

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.