16 דצמבר 2013 | מערכת StartIsrael
מהן ההמצאות השימושיות ביותר בכל הזמנים?

סקר מקיף של המגזין טיים וקוואלקום מצא ממצאים מעניינים על ההמצאות החשובות של האנושות


מה מניע ממציאים לפתח פיתוחים חדשים שמקדמים את האנושות? ובכן, לא כסף. כך לפחות חושבים 10,197 הנשאלים שהשיבו ל"סקר ההמצאות" המקיף שערך מגזין "טיים" האמריקאי בשיתוף עם חברת קוואלקום.

 

הסקר נערך במדינות מפותחות ומתפתחות, וממנו עולה שהמוטיבציה של ממציאים, לפי דעת הנשאלים, היא האהבה לחדש ולהמציא (42%), צורך בוער מהשטח (26%), ותועלת חברתית (13%). הרצון להרוויח כסף חולק רק את המקום השלישי (13%). תהילת עולם מגיעה הרחק למקום החמישי עם 3%.

 

מה הנשאלים החשיבו כהמצאה השימושית ביותר בכל הזמנים? 70% מהנמצאים חשבו שהטלפון הסלולרי הוא ההמצאה החשובה ביותר. בפער ניכר אחריה נמצא החיתול החד-פעמי (5.2%), השעון המעורר (4.2%), ושלט הטלוויזיה (3.7%). מכשיר מעניין שנכנס לרשימה הוא סיר הבישול לאורז (Rice Cooker), שזכה ל-2.9% מהקולות.

 

בגזרת ההמצאות החשובות ביותר בכל הזמנים התשובות קצת יותר מסורתיות: הגלגל, חשמל, והאינטרנט.

 

 

האם ימי הזוהר של פיתוחים והמצאות נמצאים לפנינו או שהתקופה הפורייה להמצאות חלפה עברה? מרבית הנשאלים צופים כי לפנינו עוד ימים של פיתוחים והמצאות. 54% מהנשאלים חושבים שתקופת ההמצאות עוד לפנינו. 13% בלבד חשבו שימי ההמצאות מאחורינו.

 

ומהי התקופה הטובה ביותר בהיסטוריה להמצאות? 84% מהנשאלים חושבים שאנו נמצאים כיום בתקופה של המצאות. 40% קבעו שהיתה זו התקופה משנות השמונים ועד ימינו. 19% מהנשאלים הצביעו על ימי המסע לחלל (1957 ועד ימינו).

 

אז האם כל אחד יכול להיות ממציא? החסמים שמונעים מאנשים להשתתף בפיתוח המצאות חדשות וביזמות לפי הסקר היא בראש ובראשונה מערכת חינוך לקויה (18%), היעדר משאבים מתאימים (17%), והיעדר הגנה ממשלתית על זכויות יוצרים של ממציאים (16%).

 

בהמשך לשאלה הזאת, מיהן המדינות שיגנו הכי טוב על הרעיונות של ממציאים? למקום הראשונה הגיעה ארה"ב (40%). סין זכתה ל-6% מהקולות. לתחתית הרשימה הגיעו סינגפור, טורקיה וברזיל.


ולאיזה המצאות הנשאלים מחכים שיומצאו מחדש? מחשב, מכונית וטלפון.

 

 

לנתוני המחקר המלאים

לאינפוגרפיקה המלאה של ה-TIME

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.