11 דצמבר 2017 | ג'ייסון דה-מר
חמישה אתגרים בבדידות שהיזמים לא אוהבים להודות בהם

ה די קל להאדיר את חייהם של היזמים. בתור מי שיצר את החברה, יש לכם שליטה על היצירה, כלומר אתם יכולים לקבל קרדיט עבור הרעיון ולהוביל אותו ליוזמה ממשית שהיא ברוב המקרים לחלוטין שלכם. אתם יכולים לקבוע את הצעדים, לכוון את המאמצים שלכם לשם ובסופו של דבר (אם הכול מסתדר) ליהנות מהרווחים של העבודה הקשה שלכם. אבל יזמות היא בנוסף מאוד מאתגרת מבחינת הבדידות שבה

זה די קל להאדיר את חייהם של היזמים. בתור מי שיצר את החברה, יש לכם שליטה על היצירה, כלומר אתם יכולים לקבל קרדיט עבור הרעיון ולהוביל אותו ליוזמה ממשית שהיא ברוב המקרים לחלוטין שלכם. אתם יכולים לקבוע את הצעדים, לכוון את המאמצים שלכם לשם ובסופו של דבר (אם הכול מסתדר) ליהנות מהרווחים של העבודה הקשה שלכם.

אבל יזמות היא בנוסף מאוד מאתגרת מבחינת הבדידות שבה. אלא אם אתם נמצאים בשותפות הדדית, אתם תצטרכו להנהיג לבדכם, ואתם תצטרכו להתמודד עם מכשולים פסיכולוגיים ורגשיים לאורך כל תקופת כהונתכם. זה לא כל כך נעים להודות במכשולים האלו, וחלק מהיזמים מכחישים את קיומם אבל הם מאוד אמיתיים ויכולה להיות להם השפעה על הביצועים שלכם כיזמים (שלא לדבר על בריאותכם הנפשית):

 

1. קבלת החלטות

במובן מסוים, זה די מרגש לקבל החלטה עבור החברה שלכם. אין אף אחד שיגיד לכם לא, אף אחד לא ידחק בכם לעשות משהו שאתם לא רוצים, ובנוסף כתוצאה מכך יש אינספור אפשרויות שמונחות לפניכם. תוכלו לתכנן אסטרטגיות, להעסיק אנשים ולהכווין את התפתחות החברה,ועל פי רוב אתם תעשו זאת לבדכם. יכול להיות שאתם תבקשו עצה מאנשים אחרים, אבל בסופו של יום אתם אלו שצריכים לקבל את ההחלטה.

דבר זה יכול להוביל לתופעה פסיכולוגית הידועה בתור "תשישות החלטות", ובה אדם שצריך לקבל החלטות רבות מדי בזמן קצר מפחית ביכולת שלו לקבל החלטות בכלל, והמיקוד שלו בעבודה נפגע.

 

2. קבלת אחריות

כל אחריות העסק תהיה על כתפיכם. אם הסטארט-אפ שלכם יצליח ותעשו עסקה רצינית או תצליחו למכור את החברה, אתם תקבלו את הקרדיט הבלעדי להבאת החברה למקומה הנשגב. אבל בינתיים, אתם תצטרכו לספוג את האשמה על כל טעות והחלטה שלא הובילה למקומות שאתם חשבתם שתוביל, והולכים להיות הרבה מאוד כאלו.

הידיעה שאתם האחראיים הבלעדיים לכישלון או לסטייה מהמסלול יכולה להיות הרסנית לנפש, בייחוד במהלך תקופה של מוטיבציה נמוכה.

 

3. התמודדות עם הפחד מכישלון

הסטטיסטיקות המדויקות בנוגע לכישלונות נוטות להשתנות בהתאם למוסד או למפרסם שמציג אותן, אבל המציאות הבלתי משתנה היא שרוב העסקים החדשים יכשלו בתוך כמה שנים. החשש מכישלון הולך להיכנס לכם לראש שוב ושוב בעוד שאתם תקדמו את העסק שלכם דרך מספר רב של שלבי התפתחות ובמהלכם תתקלו במכשולים אכזריים.

והחלק הכי קשה הוא שאתם לא יכולים לבטא את הפחד שלכם. בתור המנהיגים של המיזם שלכם, אתם צריכים להישאר נחושים ולא להיות מופתעים מהדברים הקטנים. אם תראו סימנים של פחד או דאגה אתם עלולים לפגוע במורל של הצוות שלכם, או גרוע מכך לפגוע באמון שלהם במנהיגות שלכם.

 

4. אתם לא עובדים תחת אף אחד

זה רעיון נחמד, להיות הבוס, אבל במציאות עבור אנשים רבים זה די מנחם לדעת שיש מישהו שנמצא מעליהם. כך, הם יכולים לדבר עם מישהו על משימות מאתגרות, לבקש עצה כשהם לא בטוחים מה לעשות, שיהיה מישהו שיבדוק את העבודה שלהם ושיבדוק שהיא מספיק מדויקת.

כשאתם המנהיגים בחברה שלכם אין אדם כזה, אלא אם אתם עובדים עם מנטורים או משקיעים שיש להם עניין בחברה שלכם.

 

5.  מרגישים מבודדים

הבידוד יכול להתקיים בכמה רבדים בעולמות היזמות, וכתוצאה מכך גם בדידות וגם דיכאון הם תופעות נפוצות אצל בעלי עסקים. בתור התחלה, אתם עובדים על העסק שלכם ללא הפסקה, משקיעים שעות ארוכות שמפרידות בינכם לבין החברים ובני המשפחה שלכם. כנראה שאתם מבודדים גם באופן פיזי אם אתם עובדים ממשרד או ממקום אחר שרחוק משאר האנשים. בנוסף לכך כשאתם הבוסים אתם מרגישים מנותקים מצוות העובדים שלכם, גם אם בעצמכם בחרתם כל אחד מהם.

 

חמשת האתגרים האלו לא הונחו כאן כדי להפחיד אתכם מלהפוך ליזמים, ואין הכרח שכל יזם יחווה אותם באותו אופן או באותה רמה. יחד עם זאת, אם אתם יודעים למה לצפות תוכלו להתכונן טוב יותר ולשפר את העמדות שלכם ואת התגובה לאתגרים אלו כשתפגשו אותם בפעם הראשונה.

כמו כן, מכיוון שיש כל כך הרבה אתגרים בבדידות הזו, אחד מהכלים הטובים ביותר להתמודד איתם היא להבין שאתם לא מוכרחים להתמודד איתם לבדכם. עבדו עם מנטורים, שוחחו עם הקולגות שלכם. אפילו מאמרים כמו זה יכולים לתת לכם קצת תמיכה ואמפטיה שיסייעו לכם להתמודדות.

אומנם בכמה מובנים אתם בודדים, אבל במובנים אחרים אתם חלק מקהילה גדולה ומחבקת. זהו את האתגרים האלו והמשיכו להתקדם קדימה.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.