12 ינואר 2018 | יוסי דהן
שיחה על השקעות עם האנג'ל זוהר גילון

מאז ההשקעה הראשונה שלו ב-Silicom לפני כ־26 שנים, השקיע זוהר במעל ל־170 חברות כאנג'ל ובעוד כ־20 חברות מתוך קרן שניהל בשותפות עם בנק השקעות אמריקאי בשם Tamar Ventures. כ־40 חברות מבין אלה בהם השקיע נרכשו או הונפקו וכ־80 נסגרו. כ־70 חברות בהן השקיע עדיין פעילות.

זוהר גילון עלה לארץ מפולין עם הוריו לפני כ־60 שנה כשהיה בן 10. כשסיים תיכון במגמה הריאלית בחולון נרשם לעתודה האקדמית ולמד בטכניון הנדסת חשמל. לאחר מכן שירת 5 שנים בחיל האוויר, שירות אותו סיים כראש מדור אוויוניקה ול"א, ובמקביל סיים לימודי MBA באוניברסיטת ת"א.

 

באחת מחופשות הקיץ ללימודיו בטכניון, נתבקש במסגרת שרות מילואים להיות דייל בתערוכה של צה"ל בגני התערוכה. הבחור שעמד איתו בביתן בתערוכה למד גם הוא בטכניון, קראו לו זוהר זיסאפל ומאז הם נעשו חברים מאוד קרובים.

 

כשהשתחרר מהשירות הצבאי שלו בגיל 27, עבר זוהר לארצות הברית ועבד בחברה שייצגה חברות אמריקאיות גדולות בתחום התעופה והביטחון כמו GE, Northrop Grumman ואחרות. כשחזר מארה"ב הוא בנה ביחד עם חבר מערכת אונליין למפעל הפיס. הפרויקט במפעל הפיס הניב לו רווח נאה וכ־190 אלף דולר בחשבון הבנק שלו ושל אישתו. את הכסף הזה הוא החליט להשקיע באחת החברות שהיו חלק מקבוצת RAD, קבוצה אותה הקים חברו הטוב זוהר זיסאפל ביחד עם אחיו יהודה. לחברה קראו Silicom והיא נסחרת עד היום בנסד"ק.

 

מאז ההשקעה הראשונה שלו ב-Silicom לפני כ־26 שנים, השקיע זוהר במעל ל־170 חברות כאנג'ל ובעוד כ־20 חברות מתוך קרן שניהל בשותפות עם בנק השקעות אמריקאי בשם Tamar Ventures. כ־40 חברות מבין אלה בהם השקיע נרכשו או הונפקו וכ־80 נסגרו. כ־70 חברות בהן השקיע עדיין פעילות. מבין ההשקעות הבולטות של זוהר ניתן למצוא את RadVision, Allot Communications, ConduIt, Payoneer, Taboola, Outbrain, Ceragon, Galileo, Annapurna, American Well, Cybereason, RedisLabs, Bodyvision ורבות מוצלחות אחרות.

 

מתוך הריאיון:

"הסכנה הכי גדולה לחברת סטארט-אפ זה לגייס יותר מידיי כסף כשהגיוס הוא קל, והיום רבים חוטאים בו. ויש כל מיני תירוצים, כמו שדיברנו על תירוצים בתחום אחר. 'נגייס 100 מיליון? אוקיי, אנחנו לא צריכים עכשיו 100 מיליון אבל נשמור את זה בצד שיהיה רזרבה'. בסוף זה לא קורה, כי אם יש לך 100 מיליון – כמו שגם אם לי היה 100 מיליון – אתה מבזבז יותר. אז אתה אומר 'אוקי, We’ll speed up', ואנחנו נביא עוד אנשי מכירות וכו'. אבל חברה בניהול נורמלי לא יכולה לעשות Scale Up בקצב של 200% לשנה, זה לא עובד. כי אתה צריך להכשיר את אנשי המכירות, אתה צריך לראות מי טוב ומי לא טוב, אתה צריך לקבוע להם יעדים, כמה הם מוכרים בשנה וכו'. אז שורפים את ה-100 מיליון, ואז מה מסתבר? שאת ה-100 מיליון הם קיבלו בכלל ממשקיעים שהכניסו שם כל מיני התניות לגבי הגיוס הבא, או שהכניסו 3X liquidation preference ופתאום מסתבר שאי אפשר יותר לגייס כסף."

(זוהר גילון מזהיר מפני אחת מהטעויות הכואבות ביותר שיזמים עושים.)

 

לראיון המלא עם זוהר גילון באתר הפודקאסט "יזמות או למות"

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.