9 אוגוסט 2018 | ג'ייסון דה-מר
7 אמונות של יזמים מצליחים

האמונות שלכם משפיעות על חלק משמעותי מחייכם. הן מזינות את ההחלטות שלכם, קובעות כיצד תגיבו לנסיבות שונות ואפילו משפיעות על הדרך שבה אתם מתקשרים עם הסובבים לכם. זה נכון לכל סוג של אמונה מאמונה פוליטית, דתית או פילוסופית וחשוב מאוד שתבינו איזו אמונה פנימית משפיעה על ההחלטות שלכם, כך תוכלו להתאים אותן או לפחות לקחת אותן בחשבון בהתאם.

האמונות שלכם משפיעות על חלק משמעותי מחייכם. הן מזינות את ההחלטות שלכם, קובעות כיצד תגיבו לנסיבות שונות ואפילו משפיעות על הדרך שבה אתם מתקשרים עם הסובבים לכם. זה נכון לכל סוג של אמונה מאמונה פוליטית, דתית או פילוסופית וחשוב מאוד שתבינו איזו אמונה פנימית משפיעה על ההחלטות שלכם, כך תוכלו להתאים אותן או לפחות לקחת אותן בחשבון בהתאם. יש כמה אמונות שיש להן את היכולת להפוך אתכם ליזמים מצליחים יותר; אמונות שבדרך כלל מעצימות אנשים, מניעות אותם לעבוד קשה יותר ומאפשרות להם לבצע החלטות טובות יותר כשהם מתמודדים מול מכשול.

 

הנה שבע מבין האמונות שיש להן את היכולות האלו:

 

 

1. כל דבר הוא אפשרי

אם תאמינו שאין באפשרותם להקים מיזם של מיליוני דולרים, אתם באמת לא תצליחו ליצור אחד כזה. אם תחשבו שהעסק שלכם לא יכול להתחרות עם שחקנים גדולים, ההתלהבות שלכם תתמוגג ובסופו של דבר תקרסו תחת הלחץ.

האמונה שישנם דברים שהם פשוט לא אפשריים הופכת בבוא הזמן לנבואה שמגשימה את עצמה. במקום, אנשי עסקים מצליחים מאמינים שכל דבר הוא אפשרי כאשר משקיעים בו מספיק ידע, מאמץ ונחישות. הביטחון לנוע קדימה הוא חצי מהמאבק, וכל עוד שאינכם הופכים את האמונה הזו ליהירות מטופשת (ונרחיב על כך בהמשך), היא תניע אתכם לעבוד קשה יותר ולהציב לעצמכם יעדים גבוהים יותר.

 

2. עבודה קשה משתלמת – אפילו אם לוקח לכם כמה שנים לראות זאת.

אנשים עסקים מצליחים מאמינים ביסודותיה של עבודה קשה כעבודה משתלמת. הם לא חוששים להשקיע שעות, שבועות, חודשים ואפילו שנים בעסק שלהם, כי הם מאמינים שהתוצאה תהיה בעל ערך.

מה שמבדל יזמים מצליחים מהיתר הוא שהם מסוגלים לחזות תגמולים לטווח ארוך ולאמץ את החיזיון הזה. היכולת הזו ידועה כדחיית סיפוקים, יכולת שהפיזיקאי התיאורטי מיצ'יו קאקו כינה פעם "סימן ההיכר של האינטליגנציה האנושית".

 

3. זה לא חייב להיות מושלם

גם המומחים עושים טעויות – כל הזמן. אם אתם פרפקציוניסטים, אתם תסבלו בכל כך הרבה מובנים; אתם תציבו לעצמכם יעדים גבוהים באופן בלתי סביר, אתם תרגישו מובסים ומיואשים כשלא תצליחו להגיע ליעדים האלו או כשתבצעו טעויות, ולא תסכימו להמשיך הלאה כשתתקלו בפגם או שניים.

אם תמתינו עד שהכול יהיה מושלם לפני שתשיקו את המוצר שלכם או לפני שתמשיכו הלאה עם החלטה כזו או אחרת, אתם לעולם לא תצליחו לחצות את הסף. וזו הסיבה שחשוב להתחיל רק עם המוצר המינימאלי האפשרי (mvp) ומשם להתחיל לבצע בהדרגה את השיפורים. אמצו את הטעויות שלכם, למד מהם ואל תתנו להם לעצור אתכם מלבצע את הצעד הבא.

 

4. אתם לא יכולים לעשות את הכול בעצמכם

גם אם הצלחתם לבנות משהו מדהים בעזרת המאמץ שהשקעתם בדבר לגמרי לבד, הצלחתם להגיע לאן שהגעתם בזכות האנשים בחייכם שהדריכו אתכם ותמכו בכם. גם כשאתם צריכים לבנות את קהילת העוקבים שלכם מאפס, אתם נשענים על תמיכה מבחוץ שמסייעת ליוזמה שלכם ומהבחינה הזו אתם תמיד תצטרכו אנשים אחרים שיתמכו בכם.

הטריק הוא לעשות כמה שיותר בכוחות עצמכם, ואז להקיף את עצמכם באנשים מוכשרים ומכובדים שיכולים לסייע לכם בכל השאר.

 

5. לקיחת סיכון היא הכרחית

זה נכון שלא כל הסיכון שווים, ולא כדאי לקחת כל סיכון, אבל אם תחלקו את בני האדם בין אלו שלוקחים סיכון לבין אלו שלא עושים זאת, סטטיסטית יהיו אלו האנשים שלוקחים סיכונים שיצליחו להגיע הכי רחוק. זה לא אומר שליזמים מצליחים יש תכונה שדוחקת בהם לקחת כל סיכון שהם מוצאים, אבל הם לא מפחדים לקחת סיכון מחושב וזה נותן להם סיכוי טוב יותר להגיע ליוזמות מצליחות וגדולות.

 

6. עניין של פרספקטיבה וניסיון

יזמים מצליחים יודעים שהם לא האנשים הכי החכמים ביותר, המנוסים ביותר או הרציונליים ביותר בעולם. הם מכירים בכך שאנשי עסקים אחרים מנוסים יותר מהם, ויש להם פרספקטיבה אחרת ויש להם רעיונות או תובנות בעלי ערך שהם עצמם לא לקחו בחשבון.

יזמים מצליחים יודעים כיצד להפגין צניעות, והם לא מתביישים לבקש עזרה או גאים מדי לשאול את דעתם של אחרים. הם מוכנים ואף להוטים לאסוף מידע מכמה שיותר מקורות לפני שהם מחליטים לקחת איזשהו צעד קדימה.

 

7. תמיד אפשר ללמוד עוד

גם זה חלק מהיכולת להיות צנוע. לא משנה כמה שנים למדתם, כמה קורסים לקחתם או כמה זמן צברתם ניסיון בעבודה, תמיד תוכלו ללמוד עוד על התעשייה שלכם ועל העולם. שימור הרצון והיוזמה להמשיך ולרדוף ללא הפסקה אחר ההשכלה שלכם שומר עליכם מחודדים לאורך כל המסע היזמי ומאפשר לכם להיות תמיד צעד אחד לפני המתחרים שלכם.

 

זה לא כלל לא פשוט להגדיר מחדש את מערכת האמונות שלכם, ביחוד כאשר ההנחות שלכם מחווטות היטב למוח, אבל אם תצליחו לסגל את האמונות האלו לפילוסופיה הפנימית שלכם, יש לכם סיכוי טוב יותר להפוך ליזמים מצליחים.

ככל שתתקדמו, האמיתות האלו יהפכו למובנות מאליהם ותוכלו ליישם אותן במסע היזמי שלכם. לתובנות נוספות שיסייעו לכם להפוך לעסק מצליח קראו כאן: The Modern Entrepreneur: How to Build a Successful Startup, from Beginning to End.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.