11 פברואר 2018 | מערכת StartIsrael
שישה דגשים חשובים לפני שיוצאים לדרך

רגע לפני שאתם מתכננים מה תעשו עם כספי האקזיט, כדאי מאוד לדעת: רק אחוז קטן יחסית מקרב היזמים המתחילים יצליח במיזם הראשון, ואחוז קטן עוד יותר ימשיך הלאה למיזמים נוספים. לכן כדאי להיות מוכנים להתמודדויות שצפויות בדרך אל המיזם החדש. כמובן שאין כאן שום כוונה להוציא לכם את הרוח מהמפרשים, אך שחשוב מאוד שתכירו מספר טעויות האופייניות ליזמים בראשית דרכם, על מנת שתדעו להימנע מהן.

רגע לפני שאתם מתכננים מה תעשו עם כספי האקזיט, כדאי מאוד לדעת: רק אחוז קטן יחסית מקרב היזמים המתחילים יצליח במיזם הראשון, ואחוז קטן עוד יותר ימשיך הלאה למיזמים נוספים. לכן כדאי להיות מוכנים להתמודדויות שצפויות בדרך אל המיזם החדש.

כמובן שאין כאן שום כוונה להוציא לכם את הרוח מהמפרשים, אך שחשוב מאוד שתכירו מספר טעויות האופייניות ליזמים בראשית דרכם, על מנת שתדעו להימנע מהן:

 


1. אפיון קהל היעד

אפיון שגוי של קהל היעד הוא אחת הטעויות השכיחות ביותר בקרב יזמים מתחילים. גם אם יש לכם את המיזם הכי מדהים בעולם, ובסביבתכם הקרובה מרגישים כמוכם, כדאי לבצע מחקרים מקיפים ולבדוק מיהו קהל היעד הרלוונטי. אתם עלולים לגלות שהמוצר שלכם מתאים מאוד לאנשים שאתם מכירים, אך הוא לא נותן מענה לפלח שוק מספיק גדול. מומלץ לכוון לקהל יעד רחב ככל הניתן, שעשוי לרכוש את המוצר או השירות שאתם מספקים.


2. היכרות עם סטארט-אפים

רגע לפני שאתם ממהרים לגייס עובדים, כדאי שתכירו תחילה סטארט-אפים מתחרים. יש לחקור את המתחרים ולראות כיצד אתם יכולים לבדל את עצמכם. דרך טובה להכיר את עולם הסטארט-אפים יכולה להיות על ידי התמחות בסטארט-אפ על מנת לצבור ניסיון פרקטי. כמובן, מעטות מאוד הן החברות, אשר יאפשרו חשיפה לסודותיהן המקצועיים. לשם כך קיימים לימודי יזמות במוסדות אקדמיים מוכרים, לדוגמא בית ספר אדלסון ליזמות בבינתחומי הרצליה.


3. שמירת המיזם בסוד

יזמים רבים נוטים לשמור בקנאות על המיזם שלהם, ובכך מפסידים חוות דעת מאנשים שיכולים למנוע טעויות עתידיות. מצד אחד, כדאי להיות זהירים בכל הקשור לרעיונותיכם. אך מהצד השני, רצוי לערב מספר אנשים שאתם סומכים עליהם, כך תוכלו להתרשם מחוות הדעת שלהם לפני שתמשיכו לשלבים המתקדמים של המיזם. כמו כן, אם אחד ממכריכם בקיא בתחום, תוכלו לקבל ממנו עצות ואפילו למצוא דרכו משקיע, או ליצור קשרים עסקיים שיסייעו לכם בהמשך.

 

 

4. גיבוש הצוות המייסד

יש לבחור בעובדים שמכירים את התחום בו הם מתעתדים לעסוק. אל תתפתו לבחור במוכר ולצרף אליכם חברים, אפילו אם הם עוסקים באותו התחום. קיימים שלל פרמטרים לפיהם יש לבחור כוח אדם איכותי. יש לשקול מגוון קריטריונים בעת בחירת המועמד, כגון: מקצועיות, תכונות אופי כמו אסרטיביות, יכולת למידה, פתרון בעיות, עמידה בזמנים ועוד. חשבו היטב אילו אנשים תגייסו לסביבתכם כי הם המפתח להצלחה של המיזם שלכם או לכישלונו. חישבו היטב אילו אנשים תגייסו לסביבתכם כי הם המפתח להצלחה של המיזם שלכם או לכישלונו. תוכנית מיוחדת לבעלי תואר ראשון, מאפשרת לכאלה שהיזמות בוערת בהם למצוא את הפרטנרים המתאימים לעבודה בצוותים מגוונים כדי לפתור את אתגרי המאה ה־21 ולהפוך את הרעיון למציאות.

 

5. אמונה

אחד הדברים שיזמים נוטים לשכוח הוא את האמונה בעצמם ובמוצר. האמונה והביטחון העצמי הם אלו שצריכים להנחות יזמים מתחילים לכל אורך הדרך. כאשר העסק בחיתוליו וגם במהלך העבודה עליו, כדאי לזכור מדוע אתם עושים את זה ולהאמין שהעשייה שלכם תניב פירות. האמונה הזו צריכה להמשיך וללוות יזמים גם לאחר שהעסק משגשג. כדאי לדבוק בערכים שלכם, ולהזכיר לעצמכם תמיד שאתם ממשיכים להאמין במיזם ובמה שהוא מייצג.

 

6. יחסי ציבור

 

כדאי להשקיע ביחסי ציבור ובמיוחד באינטרנט, כדי שכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים ייחשפו למיזם שלכם. יחסי ציבור באינטרנט כוללים ניהול חשבונות ברשתות הדיגיטליות והחברתיות השונות, וכן יצירת באזז ומיתוג על ידי נוכחות בפורומים, כתיבת טוקבקים, ניהול בלוגים, פרסום כתבות בפורטלים, הצעת תחרויות ומבצעים ועוד. מומלץ גם להשאיר בצד תקציב לפרסום ממומן במנוע החיפוש של גוגל ובפייסבוק, אשר יאפשר לכם להגיע לקהל יעד ממוקד יותר.
 

כעת, כל שנותר לכם לעשות הוא להתחיל להשקיע לילות כימים במיזם שלכם, ולזכור שהדרך ארוכה אך מתגמלת. ניפגש במיזם השני.

 

רוצים לשמוע עוד על תכנית הלימודים החדשנית IDC Beyond של המרכז הבינתחומי הרצליה? לחצו כאן לפרטים נוספים.
תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.