6 מרץ 2018 | מערכת StartIsrael
סטארט-אפ בשבוע: הכירו את Class.Me

Class.Me פיתחה פלטפורמה טכנולוגית ללימודים, אשר משנה את אופן התקשורת בכיתה ומחוצה לה ותורמת להישגים גבוהים יותר. מאז השקתה, Class.Me נפרסה בעשרות בתי ספר, צברה עשרות אלפי משתמשים פעילים ונמצאת בתהליך חדירה מאסיבי לשוק גלובאלי צומח של 50 מיליארד דולר בשנה.

מי אנחנו

Class.Me פיתחה פלטפורמה טכנולוגית ללימודים, אשר משנה את אופן התקשורת בכיתה ומחוצה לה ותורמת להישגים גבוהים יותר. מאז השקתה, Class.Me נפרסה בעשרות בתי ספר, צברה עשרות אלפי משתמשים פעילים ונמצאת בתהליך חדירה מאסיבי לשוק גלובאלי צומח של 50 מיליארד דולר בשנה.

 

 

שלום, שמי הוא ניר ציוני ואני מנכ"ל ואחד מיזמי Class.Me. הרעיון לאפליקציה הגיע משותפי לעסק, אמיר ליס - מורה למתמטיקה מתל אביב. במסגרת עבודתו, שם לב אמיר כי עיקר התקשורת שלו עם התלמידים עברה מתקשורת פרונטאלית לתקשורת סלולארית בקבוצות לימוד בוואטסאפ ובפייסבוק מסנג'ר. לפני שנה וחצי, ניגש אלי אמיר וסיפר כי בשנים האחרונות הוא רואה כיצד הטלפונים הסלולאריים הפכו לכלי לימודי חשוב בחיי התלמידים שלו: הם מעבירים צילומי סיכומים, שולחים הערות לשיעורי הבית ומתכוננים למבחנים בקבוצות המסרונים שלהם. יתרה מכך, גם מורים רבים אחרים מאמצים את הקדמה ומעניקים תמיכה וסיוע לתלמידים בעזרת אותן האפליקציות. "הבעיה  היחידה" כך אמר לי אמיר "היא שהוואטסאפ והמסנג'ר לא מתאימים לזה. הילדים משתגעים ולא מוצאים את הידיים והרגליים". ישבנו יחד והחלטנו לפתח לתלמידים פתרון שיעזור להם לנצל את הלמידה הקבוצתית בסלולרי וכך נולדה Class.Me.

 

מה אנחנו מחדשים

תלמידים בכל העולם עושים שימוש יום־יומי בסמארטפון שלהם כדי ללמוד: הם מצלמים מטלות, משתפים חומרים וסיכומים, שואלים שאלות ומתכוננים יחד למבחנים. הלמידה החברתית המשותפת בסלולרי, שנולדה באופן ספונטני אצל התלמידים, יצרה צורך מובהק לייעל את השיטה ולאפשר לתלמידים לא רק לשפר את התקשורת ביניהם, אלא גם לשפר את הישגיהם האישיים בכיתה.Class.Me  מספקת מענה לצורך זה ויוצרת לכל כיתה מערכת לניהול תכנים ושאלות שמייעלת את העבודה ומשפרת את זמינות המורה בסיוע לתלמידיו. בנוסף המערכת של Class.Me מציעה מאגר חומרי לימוד מובנה ומאורגן, מאפשרת עזרה מקוונת שזמינה בכל זמן, מספקת תמונת מצב ברורה של סטטוס הכיתה וסטטוס של כל תלמיד בה ומסייעת לתלמידים לשפר את הישגיהם.

 

 

 

האתגר הכי גדול שלנו הוא...

האתגר הגדול ביותר של Class.Me הוא לשנות לחלוטין את אופן התקשורת בקבוצות הלמידה הווירטואליות השונות.  האתגר שלנו מתחיל מראש הפירמידה – מנהלי בית ספר. לאחר הירתמותם של המנהלים, יש לרתום את המורים. בשלב השלישי נדרשת הירתמותם של התלמידים. לכולנו ברור כי במערכת החינוך החדרת הטכנולוגיה היא עניין לא פעוט שעשוי להתמשך על פרקי זמן ארוכים. במקרה של Class.Me, בתוך שלושה חודשים בלבד ממועד השקתנו, צברנו עשרות בתי ספר שהחליטו לאמץ את הפתרון שלנו יחד עם עשרות אלפי תלמידים משתמשים. כיום מצבת המשתמשים ב־Class.Me  עומדת על כ־10% מגודלו של השוק הרלוונטי בארץ.

 

אנחנו מאמינים שנצליח כי...

אנחנו מביאים אל השולחן משהו שטרם הובא כמותו: פתרון יעיל וחכם שרואה את הצורך של התלמיד והמורה בלבד. אלפי הפידבקים שקיבלנו מאז עליית האפליקציה לאוויר (כמו גם כמות הורדות ששוברת את התחזיות המוקדמות שלנו) מחזקים את התחושה הזאת. המשתמשים שלנו גם אוהבים את הפתרון שיצרנו עבורם, וגם משפרים אותו כל הזמן באמצעות מתן פידבקים ורעיונות משלהם. כשהמשתמשים שלך נלהבים לקחת חלק בפיתוח ושיפור המוצר, כאילו שהם עצמם היו עובדי החברה, אתה יודע שאתה בדרך הנכונה למעלה.

 

 

 

אבל אי אפשר להצליח בלי...

מצפן ברור שמגדיר לנו את הכיוון שאליו אנו צועדים. אנו, אנשי חינוך וטכנולוגיה, נוהגים לבדוק את עצמנו בכל תחנה שאנו עוברים בדרך, האם ברור לנו הכיוון  שלנו? כל עוד אנו יודעים את ה"למה", נדע כמובן את ה"איך". לשיטתנו זהו המפתח להצלחה עבור כל חברה ואף בכל פרויקט משמעותי בחיים. עבורנו ה"למה" הזה הוא פשוט - אנחנו קמים בבוקר והולכים לעבודה כדי שתלמידים יוכלו ללמוד טוב יותר.

 

רצינו לומר תודה ל...

בראש ובראשונה למשפחות שלנו, שמאפשרות לנו לצאת ולהגשים את החזון בכל יום מחדש. שנית, למשקיעים שלנו, שנתנו בנו אמון מהרגע הראשון ומגבים אותנו לאורך כל התחנות בדרך. ולא שכחנו כמובן את אלו שבזכותם ולמענם אנחנו כאן - התלמידים, משתמשי ומשתמשות Class.Me שהופכים את החזון שלנו למציאות בכל שאלה שהם שואלים ובכל סיכום שהם מעלים.

 

בעוד שנה מהיום אנחנו

נהיה בכיס של כל תלמיד. כשהתלמיד יחשוב לימודים, התלמיד יחשוב Class.Me.

 

כדאי לעקוב אחרינו כי...

כיום אנו מגייסים השקעה בפלטפורמת השקעות ההמונים ExitValley ומאפשרים לכולם להיות שותפים ב Class.Me, רגע הזינוק הגדול (ליעד הגיוס כבר הגענו, מוזמנים להיות המצטרפים האחרונים...)

 

ככה שומרים איתנו על קשר

באתר שלנו: www.class.me

בדף הפייסבוק

ובדף הקמפיין שלנו ב-ExitValley

תגובות

1. אני | 7 מרץ 2018

מה המודל העסקי שיאפשר לאפליקציה להרוויח?


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.