19 מרץ 2018 | מערכת
זה לא רק ספורט, זה הדאטה – מערכות חדשניות שמשנות את חווית הצפייה ואת ביצועי הספורטאים

תחרות קפיצות הסוסים באולימפיאדת לונדון בשנת 2012 הייתה אירוע ייחודי. התחרות לוותה במערכת הקלטה והדמיית מתחרים בטכנולוגיית תלת-ממד חדישה. המערכת, שפותחה על ידי חברת Replay Technologies( כיום נרכשה על ידי אינטל), שידרגה את יכולות השופטים, את חקר הביצועים ואת חווית הצפייה של הצופים והמתחרים ללא היכר.

תחרות קפיצות הסוסים באולימפיאדת לונדון בשנת 2012 הייתה אירוע ייחודי. התחרות לוותה במערכת הקלטה והדמיית מתחרים בטכנולוגיית תלת-ממד חדישה. המערכת, שפותחה על ידי חברת Replay Technologies (כיום נרכשה על ידי אינטל), שידרגה את יכולות השופטים, את חקר הביצועים ואת חווית הצפייה של הצופים והמתחרים ללא היכר.

 

כדי לאפשר את ביצועי המערכת, השתמשה חברת Replay Technologies בשירותיה של חברת Access Technologies Ltd.הישראלית. חברת Access Technologies פיתחה מערך HPC ייחודי הכולל כ-40 מעבדים, המריצים את האפליקציה בתדר גבוה ב-50% מהמומלץ, ו-40 כרטיסי GPU כדי לעמוד בדרישת שידור הילוך חוזר תוך 30שניות ממידע שנאסף מ-24 מצלמות ברזולוציית 5k.

 

 

תצוגת המערכת המוצלחת הביאה לעלייה בביקוש ובשדרוג יכולותיה. כדי לעמוד בדרישות החדשות, בהן יכולות הקלטה ארוכות יותר, יכולות עיבוד מהירות יותר, ניידות ונפח אחסון נרחב, יצאה חברת Access Technologies לתהליך מציאת מענה אשר יתאים למערכת המתקדמת. לאחר סקירת השוק ומיפוי הצרכים, עלתה המסקנה כי חברת HGST עונה על הדרישות באופן חד משמעי.


HGST הינה מותג של חברת Western Digital, אחת מיצרניות פתרונות האחסון המתקדמות בעולם שעבדה בשיתוף פעולה עם חברת Access Technologies במספר פרויקטים בעבר. HGST נותנת מענה "One Stop Shop" ללקוחותיה הרבים ומספקת פתרונות אחסון ועיבוד נתונים יד ביד עם שירותיות גבוהה, תמיכה טכנית נרחבת, זמינות ואחריות מורחבת בהשוואה לספקים אחרים. ניסיון העבודה המשותף חיזק את מעמדה של HGST כחברה בעלת יכולות גבוהות המתאימה לפרויקט מתקדם מסוג זה.
 

מיפוי צורכי הפרויקט באופן משותף הולידו מוצר העונה על מכלול הדרישות המגוון: יכולות עמידה בהקלטה וצילום של משחק שלם באיכות 5K, עלייה במספר המצלמות במערך וחיבורן למערכות החומרה וזמן תגובה מואץ. על פי יעקב ולרשטיין, מנכ"ל חברת Access Technologies "הפרויקט היווה קפיצת דרך משמעותית ביכולות המערכת ועלינו היה לבסס את התשתית המתאימה לכך. כדי לעמוד במשימה השתמשנו ביכולותינו המשותפות יחד עם חברת HGST". בנוסף, המוצר סופי הציע תפוקת עבודה גדולה משמעותית מהמתחרים במארז קומפקטי ותפעול קל ונוח למשתמש. מהירות הכתיבה הנדרשת כיום עומדת על כ-1.5 GB/s. לאחר התאמות ושינויים במבנה הארון וביצוע המהרה (Overclocking) של רכיבי המערכת, נמדדה מהירות כתיבה מרשימה של 3 GB/sבשימוש כוננים קשיחים בלבד ב-RAID6, תוך בניית יכולת מודולרית וניתנת לשדרוג עתידי עם כונני SSD.

מערכת אחסון מסוג JBOD 40U60היוותה את הבסיס עליו עבדו החברות. למערכת יכולת קריאה במהירות של GB/s8.5 באמצעות שימוש בגשרי חיבור בתצורה הבאה:

חיבור גשר בודד: סידור המציע מהירות קריאה וכתיבה ממוצעת של 4.5 GB/sאך ללא אפשרות ליתירות.

 

חיבור גשר כפול מפורט יחיד: כאשר הגשר השני הכפול מחובר, מהירות הקריאה והכתיבה מגיעה ל-6GB/sעם אפשרות ליתירות.

 

 

חיבור גשר כפול מ-2 פורטים: קונפיגורציה זו מציעה את יכולת היתירות הטובה ביותר במהירות כתיבה של עד 8 GB/s.

 

 

מערכת ההפעלה במערך ה-JBOD הינה Windows Server 2012 בשיטת NTFS. שרת ה-Dual Xeon אשר מחובר ל-JBOD מכיל 4 כרטיסי מסך חזקים במיוחד. אל השרת מחוברות 28 תחנות עבודה כאשר כל תחנה מוקצית למצלמה אחת כדי להבטיח עיבוד מהיר וביצועים מעולים.

 

בבחינת מערך ה-JBOD במעבדה ווידוא מהירות הקריאה, נקנו 2 כונני SAS SSDכדי לתפקד כזיכרון מטמון של המערכת ולשפר ביצועים. המערכת הגיעה למהירות הקריאה הנדרשת של 1.5 GB\s בקלות יתרה, ואף הצליחו להגיע גם למהירות קריאה של 3 GB\s במערך של RAID 6 ללא כל סיוע מכונני ה-SSD ובכך הורידה את עלות המערכת.

 

שימוש במערך כוננים RAID 6  > מהירות קריאה שוברת שיאים של 3.0 GB/s

שימוש במערך כוננים RAID 6 > מהירות קריאה שוברת שיאים של 3.0 GB/s

מבנה ארון מודולרי > שדרוג עתידי קל ונוח

 

לאור הצלחת המערכת באולימפיאדה, עלה הביקוש להטמעתה בענפי ספורט שונים כמו כדורגל (באצטדיון קאמפ נואו בברצלונה ובאצטדיון סנטיאגו ברנבאו במדריד), פוטבול, בייסבול ועוד. בענפים בהם רמת דיוק השיפוט היא גבוהה במיוחד (טניס למשל) המערכת מספקת מענה מקצועי ומידי. פוטנציאל הצילומים המתקבל רלוונטי לאספקטים רבים ועונה על צרכים כמו חקירת קבוצה יריבה, אימון מדויק וקונקרטי וחווית צפייה יוצאת דופן.

 

בעוד שפרויקטים משותפים בעבר התרחשו מאחורי הקלעים, זוהי הפעם הראשונה בה ניתן לצפות בתוצאות  הפרויקט המשותף של החברות Access Technologies ו-HGST.

 

חברת HGST יחד עם ספקי תוכנה וחומרה מובילים בעולם תערוך כנס ראשון מסוגו בישראל בנושא "White Box – Going Mainstream 2018" שייערך בתאריך 22.3.18.

הכנס יכלול עשרות משתתפים ובהם ספקי פתרונות מבוססי White Box, משתמשי קצה ולקוחות פוטנציאליים. זוהי הזדמנות להכיר את מגוון החידושים בתחומי תעופה ובטחון, אנרגיה ותשתיות, קמעונאות, Fintech ו-Big Data.

לפרטים והרשמה לחצו כאן.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.