23 מרץ 2018 | מערכת StartIsrael
עשרת הישראלים המובילים את תחום ה-AI שכדאי לכם להכיר

עולמות הבינה המלאכותית (AI) לא מפסיקות להתפתח ולהשתנות והן כוללות תחומים רבים כמו Machine Learning, ראייה ממוחשבת, כריית נתונים, רשתות נוירונים ועוד. לתעשייה הישראלית חלק נרחב בפיתוח ויישום טכנולוגיות AI. על פי תוצאות מחקר של מכון Wuzhen יש בישראל נכון לשנת 2017 173 חברות AI והיא מבין עשר המדינות המובילות מבחינת מספר חברות AI הפועלות במדינה לצד מדינות כמו ארה"ב, סין וקנדה.

עולם הבינה המלאכותית (AI) לא מפסיק להתפתח ולהשתנות והוא כולל תחומים רבים כמו Machine Learning, ראייה ממוחשבת, כריית נתונים, רשתות נוירונים ועוד. לתעשייה הישראלית חלק נרחב בפיתוח ויישום טכנולוגיות AI. על פי תוצאות מחקר של מכון Wuzhen יש בישראל נכון לשנת 2017 173 חברות AI והיא מבין עשר המדינות המובילות מבחינת מספר חברות AI הפועלות במדינה לצד מדינות כמו ארה"ב, סין וקנדה. בשנים האחרונות חברות מיקרוסופט, אפל ו-Uber רכשו את חברות הסטארט-אפ הישראליות Equivio, RealFace ו-Otto וחברות ענק נוספות פתחו מרכזי מחקר ופיתוח בישראל והן מעסיקות מאות מהנדסים ישראלים. נכון לסוף שנת 2017 חברות סטארט-אפ ישראליות בתחום AI גייסו 837 מיליון דולרים ומספר החברות הישראליות שמשתמשות בטכנולוגיות AI כמעט הכפילו את עצמן מאז 2014. מאחורי תעשיית ה-AI הישראלית עומדים דמויות יוצאות דופן שהביאו למהפכות בעולמות הבינה המלאכותית.

הכירו את עשרת הישראלים שמובילים את תחום ה-AI אל העתיד:

 

יונתן לזרסון

לזרסון, חוקר AI בחברת Zebra Medical Vision הוא אסטרטג AI, מומחה ל-Machine Learning בעל תואר PhD מאוניברסיטת סטנפורד וכן עוסק בהנדסת תוכנה (ב-8200 ובגוגל). לזרסון דמות מוכרת הן בעולמות היזמות והן בקרב ארגונים גדולים. הוא שולט בכל הספקטרום של התעשייה מרמת המחקר ועד לרמת יצור הקוד.

חברת Zebra Medical Vision פועלת כדי לייצר את פלטפורמת תובנות ההדמיה הרפואית הרחבה בעולם. החברה נוסדה בשנת 2014 וגייסה עד כה 20 מיליון דולרים.

לזרסון בונה מודלים של Machine Learning ומיישמם במגוון תחומים ובהם ראיה ממוחשבת, ביולוגיה חישובית, תרגום מכונה ואבטחת סייבר. התאמת האלגוריתמים של Deep learning (כלומר רשתות עצביות) לתחומים עם מורכבות גדולה או לא ידועה מסעירה אותו במיוחד. הוא מכיר היטב את עולמות הביג דאטה ורגיל בהרצת דברים על הענן ועל מעבדים גרפים למטרת שיפור ביצועים.

 

יונתן וכסלר

וכסלר, סמנכ"ל מחקר ופיתוח בחברת Orcam, חקר את תחום הראייה הממוחשבת באוניברסיטת מרילנד, באוניברסיטת אוקספורד, במכון ויצמן למדע ובמיקרוסופט. וכסלר התמקד בשימוש יעיל של מידע ציורי מתמונות וסרטונים והוא זוכה פרס David Marr לשנת 2003 בזכות המחקר האקדמי שלו.

Orcam פועלת כדי לרתום את הכוח של ראייה מלאכותית דרך שילוב הטכנולוגיה החלוצית אל תוך פלטפורמה לבישה שמשפרת את חייהם של אנשים עיוורים, לקויי ראייה, או אנשים שסובלים מקשיי קריאה. Orcam הוקמה בשנת 2010 על ידי פרופסור אמנון שעשוע ומר זיו אבירם, ממייסדי חברת Mobileye שנרכשה על ידי אינטל ב-2017 ב-15 מיליארד דולרים.

 

אלון מי-רז

מי-רז הוא סמנכ"ל מידע ובינה מלאכותית ב-Ashford הגלובלית ומוביל את פעילות החברה בארץ. מטרתו היא להפוך את החברה לארגון שמונע ע"י מידע וממנף את כוחה של הבינה המלאכותית.

מי-רז הוא מנהיג מנוסה וחדשן עם גישה מעשית. הוא נשא מגוון תפקידי הנהלה בכירה בחברות טכנולוגיה מובילות בשוק במשך למעלה מ-15 שנים והוא בעל ניסיון רב ב-Machine Learning, אנליזות, מובייל וצ'אטבוטים. בתפקידו הקודם מי-רז שירת כמנהל אסטרטגיית AI בחברת Hewlett Packard Enterprise, שם הוביל את תחום למידת המכונה וכן קו מוצרי מובייל וזכה בפרס הבין-לאומי "החדשנות הטובה ביותר". לפני שהצטרף ל-HPE הוא שימש בתפקידי ניהול הנדסי בחברות Oracle ו-Sun Microsystems. כמו כן מי-רז מרצה למדעי המחשב באוניברסיטת תל אביב. מי-רז מאמין כי הדאטה צריכה להניע כל החלטה משמעותית שמתקבלת בארגון וש-Machine Learning נועדה להעצים את האנושות. כמוביל טכנולוגי בתחום ה- AI, מי-רז משמש כדובר מרכזי במגוון כנסים, וכן כתב את סדרת הכתבות הפופולארית "Chatbots on Steroids" שפורסמה במספר אתרי טכנולוגיה.

למי-רז תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון בכלכלה ותואר שני בהצטיינות במערכות מידע.

 

יגאל רייחלגאוז

רייחלגאוז, מנכ"ל קורטיקה ובעבר מנהל טכנולוגיות ומחקר ופיתוח, מוביל את החזון הטכנולוגי והאסטרטגי של חברת קורטיקה. זוהי אחת מחברות ה-AI המובילות בישראל. הטכנולוגיה הייחודית של קורטיקה ללמידה עצמית של תפיסה ויזואלית מגוּבָּה במעל 200 פטנטים ומאפשרת לחברה לפתח מגוון של מוצרים שיכולים לקרוא ולהבין תמונות ברמת העין האנושית. בכך הצליחה החברה לעלות באופן משמעותי על יכולתן של חברות הטכנולוגיה הגדולות ביותר. קורטיקה נוסדה בשנת 2007 וגייסה עד היום כ-70 מיליון דולרים.

רייחלגאוז זכה בפרסים רבים בזכות 50 הפטנטים שלו. הקריירה שלו החלה ביחידה עילית בצה"ל ולאחר מכן ייסד את חברת LCB שייצרה טכנולוגיית זיהוי קולי בזמן אמת. רייחלגאוז החל את מחקר ה-Ph.D שלו בטכניון אבל עזב לפני שסיים כדי להמשיך ולרדוף אחר השאיפות שלו בחברת קורטיקה.

 

 

פרופסור שי שלו-שוורץ

פרופסור שלו-שורץ, סגן נשיא חטיבת הטכנולוגיה בחברת Mobileye, משמש כמרצה עמית בבית הספר להנדסה ולמדעי המחשב על שם רחל וסלים בנין באוניברסיטה העברית בירושלים. לפני שהצטרף לאוניברסיטה העברית היה פרופסור חוקר במכון הטכנולוגי של טויוטה בשיקגו, וכן עבד במחלקת המחקר של Googleו-IBM. פרופ' שלו-שוורץ כתב את הספר 'Online Learning and Online Convex Optimization' וסייע בכתיבת הספר 'Understanding Machine Learning: From Theory to Algorithms'. פרופסור שלו-שוורץ כתב למעשה למעלה מ-80 עבודות מחקר בהן התמקד  ב-Machine Learning, חיזוי מקוון, טכניקות אופטימיזציה ואלגוריתמים מעשיים.

 

אמיתי ערמון

ערמון הוא מדען הנתונים הראשי וכן המהנדס הראשי בקבוצת Advanced Analytics באינטל. הקבוצה כוללת למעלה ממאה מומחים בישראל, והיא משתמשת בטכניקות של Machine Learning, בינה מלאכותית וביג דאטה כדי לפתור את האתגרים הבין-לאומיים של אינטל בתחומים מגוונים החל מעיצוב המעבד וייצורו ועד למכירת המוצרים. הקבוצה מנתחת מגוון של סוגי נתונים כולל וידאו, טקסט ונתוני סדרות עתיות רב-ממדיות.

לפני שהצטרף לאינטל, ערמון היה מייסד שותף ומנהל המחקר ב-TakaDu, חברת מדעי נתונים שקיבלה מספר פרסים בין-לאומיים ובהם פרס ה-World Economic Forum Technology Pioneers (בוועידת דאבוס). בעברו היה חוקר אורח במעבדה הלאומית Los-Alamo שבארה"ב. לערמון מעל 15 שנות ניסיון במימוש והובלה בתחום מדעי הנתונים. לערמון תואר PhD מאוניברסיטת תל אביב, שם סיים את התואר הראשון שלו בהצטיינות בגיל 18 בלבד. במהלך לימודיו הוא שימש כמרצה במדעי המחשב וכמדריך באוניברסיטת תל אביב שם הוא מלמד כיום מדעי הנתונים.

 

אלי דוד

דוד הוא סמנכ"ל טכנולוגיות ומייסד שותף בחברות DeepInstinct ו-5th Dimension וכן חוקר בתחום הלמידה העמוקה באוניברסיטת בר אילן. דוד הוא מומחה מוביל בתחום האינטליגנציה החישובית. הוא מתמחה ב-Deep learning ובחישוב התפתחותי. דוד פרסם למעלה מארבעים מאמרים בכתבי עת ובכנסים מובילים בתחום הבינה המלאכותית, והוא התמקד בעיקר ביישומים של Deep learning ואלגוריתמים גנטיים בתחומים שונים בעולם האמיתי. בעשר השנים האחרונות הוא העביר קורסים ב-Deep learning וחישוב התפתחותי וכן פיקח על מחקריהם של הסטודנטים הבוגרים בתחומים אלו. ב-2008 הוא זכה בפרס Best Paper בכנס Genetic and Evolutionary Computation, ב-2014 זכה בפרס הזהב בטקס היוקרתי של Humies בעבור תוצאותיו בתחום Human-Competitive וב-2016 זכה בפרס Best Paper בכנס הבין-לאומי בתחום Artificial Neural Networks. דוד הוא המייסד השותף של Deep Instinct שהוכרה על ידי חברת Nvidia כ"חברת ה-AI המשבשת ביותר" (most disruptive) ונבחרה על ידי הפורום הכלכלי העולמי כחלוצה טכנולוגית.

 

איה סופר

סופר היא מנהלת טכנולוגיות AI בחברת מחקר ה-AI של IBM. בתפקידה בחברת המחקר סופר מניעה יוזמות אסטרטגיות ופועלת עם קבוצות המוצרים של IBM ולקוחות החברה כדי להניע את חדשנות המחקר לתוך השוק. סופר מתמקדת ביצירת טכנולוגיות AI מבוססות עבור עסקים תוך קידום היכולות פורצות הדרך של הבינה המלאכותית כדי להבין נתונים לא מובנים (unstructured) כמו תמונות, וידאו, דיבור וטקסט על ידי חילוץ הידע מתוך הנתונים, החלת היגיון ואינטראקציה עם הנתונים דרך דיאלוג ושפה טבעית. סופר היא חברת מועצת המנהלים ב-MindUp, אינקובטור בתחום הרפואה הדיגיטלית. סופר פרסמה למעלה מ-50 מאמרים בכתבי עת חשובים ובכנסים, השתתפה בוועדות תכנון ושימשה כדוברת ראשית בכנסים מובילים ובהם TED Talk ב-TEDMED 2014.

 

קירה רדינסקי

רדינסקי היא המדענית הראשית ומנהלת מדעי הנתונים ב-eBay. במסגרת תפקידה ב-eBay רדינסקי מייצרת את הדור הבא של פתרונות חיזוי כריית הנתונים, Deep learning ועיבוד שפה טבעית שישנו את עולם האי-קומרס. רדינסקי שותפה להקמת SalesPredict שנרכשה על ידי eBay בשנת 2016. SalesPredict הייתה חברה מובילה בתחום חיזוי מהלכים שיווקיים תוך שימוש בכריית נתונים בקנה מידה גדול כדי לחזות את ההמרות מהמכירות. רדינסקי היא חלק מהקולות העולים בקהילת מדעי הנתונים והיא חלוצה בתחום כריית הנתונים בתחום הרפואה. רדינסקי זכתה להכרה בין-לאומית עבור עבודתה במחלקת המחקר של מיקרוסופט שם היא פיתחה אלגוריתמים בעלי יכולת ניבוי שמזהים את סימני האזהרה המוקדמים לאירועים בעלי השפעה גלובלית כמו אירועים פוליטיים, מהפכות ומגיפות. בשנת 2013 היא שובצה לרשימת 35 החדשניים מתחת לגיל 35, בשנת 2015 היא שובצה לרשימת 30 הכוכבים העולים מתחת לגיל 20 בתחום היזמות הטכנולוגית של פורבס ובשנת 2016 היא נבחה ל"אשת השנה" של גלובס. רדינסקי מציגה חדשות לבקרים באירועי טכנולוגיה בין-לאומיים ובהם גם אירועי TEDx, Weird, Strata Data Science, Techcrunch ובכנסים אקדמיים וכן מפרסמת ב-Harvard Business Review.

רדינסקי מכהנת כחברת הנהלה ברשויות הביטחון בישראל, במכון המחקר של מכבי ובמועצה הטכנולוגית של בנק HSBC. כמו כן היא מכהנת גם כמרצה אורחת בטכניון שם היא מתמקדת ביישום חיזוי כריית נתונים ברפואה.

 

שמואל מרקוביץ'

מרקוביץ' הוא סגן מנהל בתחום האלגוריתמים בחברת Via. חברת Via היא חברת שיתוף נסיעות שפיתחה ופרסה את מערכת ההפעלה הראשונה עבור תחבורה ציבורית דינמית על פי דרישה. Via קיבלה תמיכה מצד המשקיעים המובילים בעולם וגייסה עד כה 414 מיליון דולרים.

שמוליק מוביל את המחקר והפיתוח של החברה באמצעות אלגוריתמים מתקדמים בתחומי תורת הגרפים, אופטימיזציות, ביג דאטה ו-Machine Learning. אלו כוללים בין היתר חישוב מסלולים דינאמי בזמן אמת, בחירת נקודת איסוף והורדה אופטימליות, תחנות אוטובוס וירטואליות, איזון מחדש של כלי רכב ריקים על פי צפי הביקוש וכן תפיסה המבוססת על נסיעות משותפות.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.