Shutterstock
10 אפריל 2018 | מערכת
האקזיט הפרטי שלי – איך למנף בונוסים של סוף שנה?

נאבקים בדחף לבזבז את כל הבונוס השנתי בקניון הסמוך? דעו שאתם לא לבד. אך אם תחסכו את הבונוס תוכלו לתת לעצמכם מתנה משמעותית יותר, שתלווה אתכם גם בעתיד. בין אם זו חופשה מושקעת או חיסכון לילדים, הבונוס יכול להיות שלב נוסף בדרך להשגת המטרות שלכם לטווח הרחוק .

נאבקים בדחף לבזבז את כל הבונוס השנתי בקניון הסמוך? דעו שאתם לא לבד. אך אם תחסכו את הבונוס תוכלו לתת לעצמכם מתנה משמעותית יותר, שתלווה אתכם גם בעתיד. בין אם זו חופשה מושקעת או חיסכון לילדים, הבונוס יכול להיות שלב נוסף בדרך להשגת המטרות שלכם לטווח הרחוק .

 

השקעתם ועבדתם קשה כל השנה, עמדתם ביעדים האישיים והקבוצתיים ואולי גם החברה הצליחה להתרומם לגבהים חדשים. אין דרך מתוקה יותר לסיים שנה של עבודה מאומצת מבונוס שנתי שמזכיר לכם שהעבודה הקשה השתלמה. הבונוס של סוף השנה מייצר הנאה כפולה – ראשית כי כולנו נהנים לקבל עוד כסף, אך זה גם מעורר אצלנו תחושת הצלחה והשתייכות לקבוצה מנצחת ועטורת הישגים. אבל רגע לפני שאתם יוצאים לחגוג את קבלת הבונוס במסע קניות מפואר, כדאי לעצור לרגע ולחשוב על כל הדברים שתוכלו לעשות עם הבונוס הזה.

 

גם מי שלא מתנהל ביומיום עם אקסלים מדוקדקים של תקציב הוצאות והכנסות, יכול וודאי להעריך לפחות בכלליות את המצב הכלכלי השוטף. הבונוס, אחרי הכל, הוא חד פעמי ולא הכנסה קבועה שאפשר לבנות עליה בחישוב ההכנסות וההוצאות החודשיות. אם יש לכם חובות כלשהם, הבונוס יכול לעזור לכם לצמצם אותם במהירות גדולה יותר. אם אתם מאוזנים בדרך כלל, ואולי אפילו שמים סכום כסף בצד מדי חודש, הבונוס יכול להיות תוספת נכבדת לחיסכון השוטף. בשורה התחתונה – אם תשקיעו את החיסכון שלכם בחכמה, תוכלו למנף אותו לסכום יותר משמעותי תוך כמה שנים.

 

השקיעו קודם בעצמכם

סכום כסף שנופל עליכם פתאום הוא הזדמנות נהדרת לשפר את היכולות הכלכליות שלכם ולהבטיח לעצמכם אופק ורוד יותר. תוכלו למשל להשתמש בכספי הבונוס כדי לממן קורס שישפר את הכישורים שלכם ויעזור לכם למצב את עצמכם טוב יותר בשוק העבודה. כך אולי תצליחו לזכות בבונוסים שמנים יותר בהמשך ואף תשפרו את ההכנסות השוטפות שלכם, במידה ותקודמו או תועברו לתפקיד בכיר יותר.

 

השקיעו, נקודה

דרך נוספת להשקיע בעתיד שלכם היא לחסוך את הכסף באפיק השקעה שיאפשר לכסף לצמוח. הגדירו לעצמכם מטרה וטווח זמן בו תוכלו להשיג אותה. אם אתם לא בטוחים לכמה זמן תרצו להשקיע את הכסף, קופת גמל להשקעה יכולה לאפשר לכם גמישות מלאה למשוך את הכסף מתי שתצטרכו אותו. בינתיים, הכסף יושקע במסלול שתבחרו מבין מסלולי השקעה מגוונים ברמות סיכון שונות. ככל שטווח החיסכון ארוך יותר תוכלו לשקול השקעה בסיכון גבוה יותר, שעשויה לאפשר רווחים גדולים יותר. זאת כיוון שלאורך זמן ארוך הסיכוי שהרווחים יקזזו את ההפסדים גבוה יותר. את הבונוס הבא, או סתם כסף שתצליחו לחסוך לאורך השנה, תוכלו לצרף לקופת הגמל להשקעה עד לתקרה שנתית של 70 אלף ש״ח לכל בן משפחה. הבונוס יכול לקצר לכם את זמן החיסכון שהיה דרוש כדי להגיע לסכום שרציתם ולאפשר לכם להשיג את המטרה מהר יותר.

 

חוויות נשארות לנצח

כשאנחנו מקבלים סכום של כסף, הנטייה של רובנו היא לחשוב על הכסף כעל מתנה. ואיזו מן מתנה זו אם היא לא באה באריזה מהודרת או בצירוף תג מחיר כבד? כשהבונוס נכנס לחשבון כולנו נאבקים בדחף לצאת למסע קניות באותו רגע, עדיף בחנות הכי טרנדית. איכשהו הרשימות של כל הדברים שנורא רצינו ולא הרשינו לעצמנו צפות להן מאליהן בראשנו ולא נותנות לנו מנוח. אבל אם כבר להתפרע למה להסתפק בסתם מעיל יוניקלו, גו פרו, או עגילים של מעצב? הרי אתם יודעים שרוב הזמן הם יישארו בארון.

 

מחקרים מראים שחוויות נחקקות בזיכרון שלנו זמן ארוך יותר מהריגוש הרגעי שמספק חפץ חדש כזה או אחר. אז נכון, הבונוס שקיבלתם יכול לשמש גם לצבירת זכרונות בדמות טיולים, חוויות, רגעים בלתי נשכחים והנאות קטנות, שיכולים לעזור לנו לשבור את השגרה היומיומית ולמלא אותנו באנרגיה. אך כמו כל דבר שהתאמצנו בשבילו – יציאה לחופשה תהיה מתגמלת ומהנה אפילו יותר אחרי שחסכתם עבורה. חסכון והנאה לא חייבים לבוא האחד על חשבון השני – לכן שקלו לייעד את הבונוס לתכניות פיננסיות לטווח הארוך, ולחסוך בנפרד לחופשת בטן גב בקוסטה ברווה, או לחופשת סקי באוסטריה, באפיק השקעה מניב תשואה כמו קופת גמל להשקעה, שם הוא יוכל לצמוח בהדרגה עד לסכום הרצוי.

 

אז השנה, כשתקבלו הודעה על הבונוס הצפוי נסו לחשוב מה הייתם יכולים להשיג בעזרתו. עשו רשימה של כל הדברים שתרצו וחשבו מה יוכל לתת לכם הכי הרבה ערך לאורך זמן. אם דרוש לכם עוד כסף, הגדירו תוך כמה זמן תרצו להשיג אותו וכמה כסף תרצו לחסוך בנוסף לבונוס. בהתאם לכך, בחרו את אפיק ההשקעה המתאים. עדיין מתלבטים? מה שבטוח שאם הבונוס שקיבלתם יישאר בחשבון הבנק הוא יתבזבז מעצמו בלי שבכלל הרגשתם. לא חבל?

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.