25 אפריל 2018 | מת'יו טורן
כיצד אופטימיזציה במיקום המודעות יכולה להגדיל לכם את ההכנסות?

לעולם אל תתנו לקהלים שלכם סיבה להפעיל את חוסם הפרסומות שלהם.

לעולם אל תתנו לקהלים שלכם סיבה להפעיל את חוסם הפרסומות שלהם.

 

ברוב הבלוגים, אתרי החדשות ואתרי התוכן, הרווחים מהמודעות הם קריטיים עבור בעלי האתר, הם אלו שמזינים את התקציב שדרוש כדי לספק את התוכן שהקוראים שלכם רוצים. למרבה הצער, כחלק מהרצון להגדלת הרווחים, הרבה מבעלי אתרים אלו נפלו למלכודת של אימוץ אסטרטגיה אגרסיבית למיקום הפרסומות שמחרבת את חווית הלקוח ומעלה עוד את שיעור חסימת הפרסומות, שכבר הרקיע שחקים ומאיים כעת על הישרדות התעשייה כולה.

 

חברות תוכן רבות הגיבו לתופעה בניסיון לטפח את מערכת היחסים שלהם עם הקוראים, אבל בעלי האתרים נמצאים גם תחת לחץ להדגים רווחיות מדידה בזכות המודעות. מפרסמים מודאגים בשל הנראות של המודעה, הסיכוי שהמודעה תוצג בפני בן אנוש, אך השיטות המסורתיות אינן מספיק מדויקות כדי שאפשר יהיה להשתמש בהן למדידת האפקטיביות של המודעות.

 

התמודדות עם האתגרים האלו דורשת יצירת מצב שבו כל המעורבים בתעשייה הזו יצאו מנצחים – בעלי האתרים, המפרסמים וקהל הקוראים.

 

לאחרונה שוחחתי עם מנכ"ל אימונומי, אורן דרור, על האקוסיסטם של מוניטיזציית התוכן, ועל הצורך במציאת פתרונות טובים יותר.

 

מה בעצם Imonomy עושה, ואיך היא מסייעת למפרסמים לבצע מוניטיזציה לתוכן שלהם?

Imonomy, פלטפורמה מובילה לפרסום בתמונות, פיתחה פתרון שמסייע למפרסמים לעמוד באתגרים האלו. הפיצ'ר לביצוע אופטימיזציה לנראות מנתח את השימוש באתר המפרסם ומציב את המודעות באופן דינמי על פי המודעות שייצרו את מספר הצפיות הגבוה ביותר. הפיצ'ר החדש כבר הספיק להציג תוצאות מרשימות. במהלך שחרור גרסת הבטא, ולאחר שפיצ'ר אופטימיזציית הנראות הפך בספטמבר 2016 לנגיש לכל אתרי התוכן, החברה ראתה כי הרווחים באתרים אלו גדלו ב-15 עד 20 אחוזים.

 

מדוע תעשיית הפרסום המקוונת עדיין מתמקדת בהופעות של המודעות ולא בהשגת תשומת לב הקוראים עם תוכן פרסומי שמגיש ערך אמיתי לקוראים? איזה תפקיד יהיה לפלטפורמות פרסום בתמונות לאורך זמן?

אין ספק כי התעשייה צריכה למדוד תוצאות על בסיס נראות ורלוונטיות ולא לפי מספר ההופעות. המפרסמים מבינים את החשיבות של האקו-סיסטם הרחב יותר ומאמצים ללא הפסקה טכנולוגיות חדשניות לפרסום שמשפר את חווית הפרסומת, משפר את המעורבות ומגדיל את הרווחיות. פרסומות בתמונות מספקות מודל בר קיימא לטווח ארוך עבור מודעות שמספקות ערך אמיתי לקוראים. הפתרון שלנו מספק רלוונטיות ומציע מעורבות שהצרכנים באמת יצליחו לראות.

 

נראה שתוכן בתשלום לא באמת עובד, וצרכנים מודאגים מתוכן ממומן שאינו אמין דיו. אתה חושב שאתרי התוכן צריכים למצוא סיבה טובה יותר לצורך במודעות בכל הנוגע לשמירה על אינטרנט חופשי?

כן, אמרת זאת בעצמך, התוכן אינו באמת חופשי, הוא עולה כסף. אבל אם אתרי תוכן צריכים למצוא סיבה לתוכן התומך במודעות, הם צריכים לעשות כל מה שניתן כדי להציע חווית פרסום טובה יותר. הם צריכים לספק למשתמשים מודעות רלוונטיות שאינן מתפרצות. אנחנו מאוד מאמינים בכך שאם התעשייה מאמצת גישה ממוקדת-קהל, הקוראים יהיו מוכנים הרבה יותר לקבל מודעות בתמורה לתוכן. לקהלים חלק מכריע באקו-סיסטם של התעשייה הזו.

 

באיזו מידה לדעתך המפרסמים ורוכשי המדיה אחראים על העליה בשיעור חסימת הפרסומות?

באווירה התחרותית שקיימת באונליין אתרי תוכן רוצים מקור טוב יותר לרווח. מכאן שהם ממקמים כמה שיותר פרסומות בעמוד, לעיתים הם משתמשים בפורמטים של מודעות מתפרצות כדי לייצר רווחים נוספים. בעוד שאסטרטגיית מונטיזציה זו יכלה לעבוד לפני כמה שנים, כעת היא כבר לא מספיקה. המשתמשים כבר אינם מוכנים להשלים עם חווית פרסומות אומללה, והם נלחמים בה עם חוסמי הפרסומות. שיפור באיכות הפרסומות חשובה באותה מידה. אתרי תוכן צריכים לשפר את המעקב, את אבטחת האיכות לשמירה על המותג עם שותפים אמינים ולאמץ שיטות עבודה מומלצות כדי לשפר את חווית המשתמש.

 

מהן התובנות המפתיעות יותר שלמדת בכל הנוגע למיקום מודעות?

גילינו שוב ושוב כי כאשר המודעות ממוקמות באופן דינמי למיקסום הנראות, הסיכוי שהמשתמשים יגיבו גבוה יותר. זכור, מפרסמים לא ישלמו עבור מודעות שלא ניתן לצפות בהן. אתרי תוכן ומפרסמים מניחים לעיתים קרובות כי מודעות המוצגות בחלק העליון הן הנראות ביותר, אך במקרים רבים, מודעות המוצבות במרכז העמוד מביאות למעורבות גבוהה בהרבה. הסיבה לכך היא שקוראים שגוללים למטה נוטים להיות מעורבים יותר. מעניין לדעת כי מודעות בתמונות הממוקמות בתחתית עמוד מובייל מגיעות לשיעורים הגבוהים ביותר של צפיות ומעורבות.

 

אופטימיזציה לאקו-סיסטם

העברת הפוקוס ממספרי הופעות של מודעות פשוטות למודעות שקהלים יצליחו באמת לראות, תאפשר לאתרי התוכן והמפרסמים צריכים להבין שהם יכולים להגיע לרווחים גדולים יותר על ידי מתן חוויה משכנעת עבור הקהל שלהם.

 

אין כל ספק כי מה שיעבוד לאתר מסויים או לקהל מסוים לא יעבוד בהכרח לאחרים. יחד עם זאת, כל אתרי התוכן והמפרסמים יכולים לייצר את החוויה האופטימלית ביותר עבור הקהלים שלהם על ידי שימוש באופטימזצייה לנראות, ובדרך זו להגיע לרווחים נאים.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.