3 מאי 2018 | מערכת StartIsrael
הנפט החדש – מהפכת הידע כבר כאן

"באמצעות שימוש יעיל בנתונים, הארגונים יכולים למצוא נקודות מפגש נוספות עם לקוחות קיימים וחדשים".

סגן הנשיא של חברת  NetApp, ג'ואל רייך, הגיע לארץ בתחילת האביב לכנס מיוחד שעסק בחידושי החברה. NetApp נוסדה לפני 25 שנה ובין שותפויותיה חברת מיקרוסופט ואמזון "המטרה העומדת אל מול עינינו היא לעזור ללקוחות שלנו להחליט כיצד להשתמש במידע שלהם נכון כך שניתן יהיה להפיק ממנו ערך חשוב לארגון" מסביר ג'ואל "באמצעות שימוש יעיל בנתונים, הארגונים יכולים למצוא נקודות מפגש נוספות עם לקוחות קיימים וחדשים". 

 

איך בעצם משתמשים במידע כדי לייצר ממנו ערך?

"נוהגים לומר כיום כי בעידן שלנו הנתונים הם הנפט החדש. במציאות כזו, ארגונים חייבים לבצע  תהליך של הפקת ערך מהנתונים, בדומה לזיקוק של נפט. ארגונים שלא יעשו זאת יתמוטטו ולבסוף ייעלמו. במגזר הביטחוני נתונים יכולים לתרום לכוחות הצבא, במגזר הציבורי הנתונים יכולים להוביל לשיפור השירות לאזרח ובמגזר העסקי הנתונים יכולים לשפר את המכירות והתפעול".

 

"גישה למידע היא חיונית בעולם שבו המידע הוא המטבע החדש. חברות בימינו מפתחות מודלים עסקיים המבוססים על מידע ולא על מוצרים או שירותים. כך למשל חברת ביטוח יכולה להשתמש בנתונים שברשותה כמו נתוני מזג אוויר כדי להתריע על סכנות ללקוחותיה, בתי חולים יכולים להשתמש בנתונים כדי להיטיב עם שירות המטופלים שלהם ולהאיץ את הטיפול בהם, אפילו חברות שמפיקות למשל משאבים כמו פחם וחשמל יכולות להשתמש בנתונים כדי להוזיל את העלויות ללקוח. האפשרויות הן באמת בלתי מוגבלות וככל שנתקדם לעולם של האינטרנט של הדברים, נראה יותר ויותר שימוש כזה".

 

 


ג'ואל רייך, סגן נשיא בכיר לענייני מוצרים בנטאפ העולמית, שלומי פרייס מנכ"ל נטאפ ישראל, הנרי רישארד סגן נשיא עולמי למכירות וטים פיצ'ר סגן נשיא לנושא דטה סנטר של הדור הבא בנטאפ העולמית. צילום: ניב קנטור.

 

 

 

האם החברות בשוק מכירות בערך המידע שלהם?

"כיום יותר ויותר ארגונים בכל הגדלים מבינים שאנו נמצאים בעידן חדש שבו צריך לעדכן את מרכזי המידע ולחדש את התשתיות, אך הם עדיין לא מהווים רוב בשוק. במחקר שערכנו בקרב 800 ארגונים מרחבי העולם, נמצא כי רק 11% הצליחו להשתמש בנתונים שלהם כמנוף להצלחה העסקית שלהם. ארגונים אלו נמצאו כרווחיים יותר, מסוגלים יותר לשמר לקוחות והיעילות התפעולית שלהם הייתה טובה יותר.  מה שלא מעט ארגונים לא מבינים, הוא שהעידן הדיגיטלי, שמצריך טיפול מעמיק יותר בנתונים, יכול להביא לארגון ערכים נוספים וכסף נוסף.זו תובנה שגם ארגונים קטנים יכולים להיות שותפים לה, להבין את ערך הנתונים, להבין איך הם משתלבים בתרבות הארגונית, איך הם מופצים בארגון, כיצד אפשר להשתמש בהם והאם כדאי למנות אדם שזה יהיה תפקידו".

 

על אילו בעיות כואבות הפתרונות שלכם עונים?

"ארגונים מצד אחד ומחלקות ה-ITמצד שני נמצאים תחת לחץ תמידי לצמצם עלויות של מוצרים ושירותיםועם זאת נדרשים גם להגביר את התפוקה שלהם. הפניה למחשוב ענן הפחיתה את ההוצאות אבל יצרה בעיה נוספת - הדרישה לשנע את הנתונים בצורה קלה, שקופה ופשוטה ולנהל גם את הנתונים שנמצאים במרכזי המידע וגם את אלו שבענן או בעננים מרובים. רצינו לאפשר למנהלי מערכות המידע את החופש להעביר את הנתונים בין האזורים השונים בצורה מאובטחת וקלה. הפתרונות שהצענו תוכננו כך שצורכי התחזוקה והפרעתם ללקוח יהיו מינימליים, וזאת כדי לאפשר ללקוח להפנות משאבים לטיפול בבעיות אחרות. חזון מארג הנתונים שלנו מתבסס על וירטואליזציה של האחסון, או על אחסון מוגדר תוכנה. לפי תפיסה זו, מערכת ניהול המידע צריכה להיות פשוטה ומאובטחת ולאפשר שימוש במידע לפי דרישה כדי למצות את מלוא הפוטנציאל שלו. מאחר שבעתיד הקרוב כמות המידע שאיתה ארגונים יאלצו להתמודד רק תלך ותגדל, יש ללמוד כבר היום כיצד להפוך אותו לערך עסקי".

 

חברות בתחילת דרכן בדרך כלל יאחסנו את המידע בדאטה סנטר מסוים, אך ככל שילכו ויגדלו הן יצברו כמויות ידע גדולות שיקשו עליהם להעביר אותו ממקום למקום, איך מתגברים על הבעיה?

"בניגוד לעבר, המידע היום לא מרוכז במקום אחד, אלא מצוי בסביבה מרובת עננים ובתצורות שונות. ארגונים שואפים היום שהמידע שלהם יהיה נגיש בלי קשר לסוג האחסון בו הוא נמצא - ויהיה זה פלאש, דיסק, ענן או מחוץ למיקום הארגון הפיזי.  לפי תפיסת Data Fabricשיצרנו, אין צורך להשתעבד לענן אחד או להיות תלוי בו אלא ניתן להחליפו בכל שלב, כלומר התפיסה הזו מאפשרת טרנספורמציה פשוטה וקלה של המידע. וזאת בזכות שחרור פונקציות האחסון ממגבלות החומרה".

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.