27 מאי 2018 | ג'ייסון דה-מר
6 סיבות למה העסק שלכם לא יהפוך אתכם לעשירים

מכירים את האגדה על היזם שהיה לו רעיון טוב והפך למיליונר? אלו מקרים נדירים, מאוד נדירים.

יש הרבה סיבות בגינן כדאי לכם להיכנס לעולם היזמות, אבל זו שגורמת להכי הרבה יזמים חדשים להיכנס לעסק היא ההזדמנות להתעשר.
ישנם מחקרים שמדגימים כיצד במהלך הקריירה שלהם נוטים היזמים לחיות חיים טובים יותר ולהרוויח יותר כסף, אך אלו הסיפורים המזדמנים על יזמים פורצי דרך שמוכרים את העסק שלהם במיליוני דולרים שמושכים את תשומת הלב של כולם. אם כן, אין פלא שאנשים רבים נאבקים להקים עסק משלהם כדי לקבל סיכוי במועדון המיליונרים. אך ככל הנראה עצם העובדה שיש לכם עסק לא תגרום לכם להפוך לעשירים כפי שרציתם. הנה הסיבות למה:
 
1. רוב העסקים נכשלים
לא פשוט לעלות על רעיונות עסקיים טובים, וכפי שמקורות שונים מעריכים 90% מהסטארטאפים נכשלים. לא זאת בלבד שעליכם למצוא רעיון מקורי, מושך ובעל פוטנציאל רווחי, אתם גם צריכים שהתזמון שלכם יהיה טוב.
מציאת רעיון היא רק החלק הראשון בנוסחה: אתם תצטרכו גם להוציא לפעול את הרעיונות שלכם בצורה מושלמת וללא דופי, ולהיות מוכנים לשנות אותו בהתאם לשינויים בנסיבות לאורך הזמן, ולכן אין זה פלא כי רוב העסקים נכשלים.
גם אם יש לכם אמון כמעט מוחלט ברעיונות שלכם וביכולות שלכם כיזמים, זה לא אומר שאתם פטורים מהאפשרות שגם אתם תהיו קורבנות לסטטיסטיקה המפחידה הזו.
 
2. סיפורים על התעשרות מהירה הם נדירים ולרוב גם מוגזמים
יש גורם נוסף שמשתתף באגדה של אותם יזמים 'כוכבי רוק' שמזנקים להצלחה: כלי התקשורת אוהבים לבחוש בסיפורים האלו. כך אותם יזמים הופכים למודל השראה להקמת עסק וגורמים להרבה יזמים בתחילת דרכם לחשוב שהצלחה בן לילה והתעשרות מידית אינה רק אפשרית אלא גם אפשרות סבירה.
אך למעשה ברוב המקרים הסיפורים האלו הם או מוגזמים מאוד או נדירים. האמת היא שרוב האנשים שהגיעו להצלחה היו צריכים להשקיע מאמץ במשך שנים ארוכות ולעמוד בכישלונות רבים כדי להגיע לנקודת המיליון. אם אינכם מוכנים לקבל את המכשולים השכיחים ולהתגבר עליהם, אתם לעולם לא תגיעו לנקודה הזו.
 
3. ניהול עסק זה דבר יקר
אל תשכחו שניהול עסק הוא לא רק עניין של איסוף רווחים, אתם תצטרכו לשלם על כל דבר שקורה מאחורי הקלעים, ושם יהיו גם הרבה מאוד הוצאות בלתי צפויות.
אתם תשלמו על חומרי הגלם, על עובדים, על שירותים, על השכירות ועל הציוד. ואל תשכחו גם את ההוצאות שלרוב אנחנו מעדיפים להתעלם מהם כמו מיסים, ביטוחים ושכר טרחה. גם אם תוכלו לייצר משהו שהוא לעצמו רווחי, יהיו לכם מאות הוצאות שתצטרכו להכניס לתוך המשוואה הסופית.
יזמים טירונים רבים לא מעריכים כמה זה באמת יקר להריץ עסק ולא מתמחרים נכון את המוצר שלהם.
 
4. תמיד יש משתנים שאתם לא רואים
לא משנה כמה זהירות תשקיעו בקבלת ההחלטות שלכם או בתכנון העסק, תמיד יהיו משתנים בלתי צפויים או חבויים שישפיעו על הדרך שבה העסק שלכם יתנהג. מתחרה חדש יכול לצוץ משום מקום ולאיים על קיומכם. טכנולוגיה חדשה יכלה לשנות את הדרך שבה אנשים מסתכלים על המוצר שלכם.
מעבר לכך, ההכנסות שלכם עלולים להפסק ולהעלם בין לילה מבלי להשאיר עקבות. קשה להסביר בדיוק כיצד השוק הולך להשתנות, ואם אתם לא מוכנים לקראת הבלתי צפוי, אתם תפגעו מאוד כשהוא יגיע.
 
5. רווחיות גבוה לבדה לא תגרום לכם להתעשר ולא תשמור על העושר שלכם
זהו לקח חשוב שאתם עלולים לשכוח בתוך ההתלהבות של כניסתכם לעולם היזמות. אתם עדיין צריכים יכולות פיננסיות אם אתם רוצים להפוך לעשירים או לשמור על העושר שלכם. העסק שלכם יכול להפוך לרווחי ולהכניס לכם מאות אלפי דולרים בשנה. אבל אם תבזבזו את כל הכסף הזה על תכשיטים זולים או על השקעות גרועות, אתם ככל הנראה תישארו בסוף המסע שלכם בלי כלום.
זה לא משנה עד כמה העסק שלכם רווחי, התעשרות ושמירה על העושר שלכם דורשת תשומת לב מיוחדת, חסכנות, השקעות חכמות ואחריות.
 
6. רוב העשירים השיגו את העושר שלהם דרך מקורות מרובים
גם זה לקח פיננסי חשוב שצריך להכניס לראש. אומנם יזמים רבים הצליחו להגיע לסכום נכבד מתוך העושר שלהם דרך המאמץ העסקי, אך רוב העושר נאסף ממקורות מרובים של הכנסה.
רוב היזמים שהצליחו לייצר רווח מנסים להשקיע חלק מהכסף במניות ואג"חים, בנדל"ן או אפילו בסטארטאפים אחרים. הם גידרו את ההימורים שלהם בכך שהזרימו את ההכנסות ממקורות מרובים, כלומר הם לא התעשרו רק מהצלחת העסק. נסו גם אתם לייעל את ההכנסות שלכם באמצעות מקורות מרובים.
 
היזמות היא לא תמיד דבר נעים. למעשה, לעיתים היא ממש מאמללת. לא זו בלבד שהעסק הראשון שלכם ככל הנראה לא יצליח לגרום לכם להתעשר, הוא עלול להשאיר אתכם הרוסים מבחינה כלכלית. ובכל זאת, אם יש לכם רעיון יוצא מן הכלל והרצון להמשיך ולצמוח ולהיות מוכנים לכל דבר שעלול להתרחש, בסופו של דבר אתם תמצאו את הדרך הנכונה לרווחים גבוהים יותר.
הרעיון המעולה שיש לכם אולי לא יהפוך אתכם למיליארדרים, אבל הוא יכול לסייע לכם לחיות חיים טובים ולהיות מסופקים בהיותכם יוצרים ומנהיגים. לעזרה בהקמת העסק הראשון שלכם היכנסו לכאן: The Modern Entrepreneur: How to Build a Successful Startup, from Beginning to End.
 
תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.