Stock Unlimited
21 יוני 2018 | מת'יו טורן
תכונת ההנהגה שתבטיח את ההצלחה שלך

מהי תכונת המנהיגות שאתם צריכים כדי להצליח בחייכם?

מעטים הדברים שנמצאים בחזקת וודאי כשמדובר ביזמות. זה לא תלוי בהכנה שלך או בניסיון הקודם, מכשולים ואירועים שלא צפית תמיד צפויים לצוץ, והדברים לא יקרו כפי שציפית. המצבים הללו אינם מעודדים חוסר הכנה מראש כמובן, אבל זה כן אומר שאתה זקוק לתכונת הנהגה חשובה במיוחד כדי לשרוד ולהשתוקק - לא רק ביזמות, אלא בכל מעשה שתעשה.

אבל, לפני הכל - סיפור.

לפני שנים, אני ואחי אדם פגשנו יזם שנחשב כטיקון של חלק מהקניונים באיזור מסויים בארה"ב. הוא שיתף איתנו בסיפור שהפתיע אותנו, משום שלא האמנו ברצף האירועים שהוא חווה בשנים שקדמו לפגישתנו. היו בבעלותו כ-60 קניונים, והוא המשיך להתרחב ולגדול בקצב מסחרר.

הוא אמר שהוא הפסיק את תהליך הצמיחה, משום שהוא היה בין האנשים היחידים שצפו את המשבר הכלכלי בתחום הנדל"ן. לא רק שהוא חזה את אותו משבר, הוא אפילו התרגש במיוחד לקראתו. מבחינתו, זאת הייתה הזדמנות של פעם בחיים להרוויח על הנפילה שעתידה להתבצע, והוא השקיע בכך זמן וכסף רב. הוא המיר את רוב המניות שלו לכסף נזיל, הקטין את החברה שלו, ואפילו מכר חלק מהנכסים שלו. למה? כי הוא ידע שהוא יקבל הזדמנות מצוינת - שתכלול רכישה מאסיבית של קניונים, ברגע שהזמן יהיה נכון.

כשמהשבר היכה (לאחר חצי שנה מהתאריך שבו הוא צפה אותו), הוא התפלא שזה לא הלך כפי שהוא חשב שיקרה. באיזור שבו הוא התמקד, שוק מכירות הנדל"ן התמודד בצורה טובה יחסית לאיזורים האחרים, והדילים המדהימים שהוא ציפה למצוא, פשוט לא היו שם. הוא הצליח לסגור כמה מכירות של נכסים במחירי מציאה, אבל טירוף הרכישות שהוא ציפה להשיג, התנדף די מהר והוא נתקע עם כסף נזיל שחיפש מקומות להשקיע בהם, רצוי כאלו שיניבו את התשואות שהוא התכונן אליהן.

ללא ניסיון בנדל"ן של בתים פרטיים, אך עם הידיעה שיש מגוון בתים כאלו הנמכרים במחירי רצפה ובמהירות, הוא החליט לשנות את הגישה שלו לחלוטין, ולהתמקד ברכישת בתים פרטיים המיועדים למשפחות. בסופו של יום, הוא קנה כמעט כ-2,500 בתים כאלו (בעיקר מבנקים), ובמקרים רבים הוא הצליח להשכיר אותם בחזרה לקונים המקוריים, וכך גם יצר מצב מוסרי במיוחד שבו אותם אנשים חזרו לבתים אותם הם חשבו שאיבדו לנצח.

למרות שעדיין מדובר בנדל"ן, עדיין לא היה מדובר במה שהוא היה רגיל אליו. אבל כאשר הערכים של אותם בתים חזר לימים הטובים, אתם יכולים לשער לבד את הרווח העצום שהוא קיבל מאותן השקעות. כיום הוא מתמקד בשני התחומים, ועדיין יושב ומחכה לאותה הזדמנות של פעם בחיים שתכה שנית.

הדבר האחד הזה

מה היה לאותו יזם? אני מוכן להתווכח עם כל יזם מצליח על כך, מה נתן לו להצליח, אפילו כשדברים לא הסתדרו כמו שהוא קיווה? גמישות. כשאתה בעל של יכולת ורצון לנווט כאשר משהו מפריע לך בדרך, אתה בעצם יוצר מצב קריטי במיוחד להצלחה שלך.

אין שום עסק מצליח שנראה בדיוק כמו איך שהמייסד שלו חשב שהוא ייראה כשהוא תכנן אותו. מארק צוקרברג לא ידע שפייסבוק יהפוך למה שהוא היום, ולא הייתה לו שום דרך להתכונן למכשולים העצומים בהם הוא נתקל בדרך. אותו דבר רלוונטי לגבי כל פלטפורמה מצליחה, ובכל אחד מהמנהיגים של אותן הפלטפורמות בלט דבר אחד - גמישות.

כמו הגמישות, חשוב גם לדעת מתי לנווט. מישהו שיתחיל לעשות זאת בפעם הראשונה שהוא נתקל במשהו שמשתנה, הוא מישהו שלא מפוקס וכנראה מפוזר בעיקר. המפתח הוא לדעת מתי הגמישות היא הכרח כדי להשאר בתלם ההצלחה.

אינדיקציה נפלאה לכך שהגיע הזמן לתמרן היא כאשר אתה מרגיש שאתה לא יכול יותר ושאתה רוצה פשוט להרים ידיים. כשהאתגר מציג את עצמו כמייאש במיוחד, עד לרמה שבה אתה רוצה לזרוק את המגבת, חשוב על גמישות במקום. איך אתה יכול לשנות כיוון - ואולי לקראת משהו שאפילו לא חשבת עליו, כדי להשאר במשחק?

אל תהיה נשוי לרעיונות שאתה חייב מבחינתך לממש עד הסוף או לוותר עליהם לחלוטין. שלב את הגמישות אל תוך חייך בדרך חכמה, ואתה תהפוך למנהיג בכל תחום שבו תעסוק.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.