Pixabay
29 יוני 2018 | אלעד פרג'ון
עשה זאת בעצמך: על אומנות האוטו דידקטיות

מהי אוטודידקטיות? יש מצב שאתם יודעים את התשובה גם בלי לדעת אותה. אלעד פרג'ון יסביר במה מדובר ולמה כדאי לכם לנקוט בשיטה זו.

אוטו דידקטיות - מכירים?

אם אתם יודעים, מעולה.

אם אתם לא יודעים, אבל הלכתם לחפש את זה כדי ללמוד? אפילו עוד יותר מעולה.

הלימוד העצמי הוא תחום שמרתיע לא מעט אנשים, בצורה די מובנת - הרי שרובינו נמנעים או אפילו לא יכולים מלבצע אותו - בין אם מרצון למסגרת, חוסר משמעת עצמית, ועוד כהנה וכהנה סיבות אפשריות. אך אני אגיד לכם דבר פשוט - מי שלא מנסה ללמוד כך, מפסיד עולם ומלואו. למה?

כי אין תירוצים: כשמחפשים מסגרת, קל להגיד שהכל יקר, שאין משהו באיזור, שאין מספיק מתעניינים, שהמורים ותכנית הלימוד לא מעניינים. בלימוד עצמי? הכל קרוב, המחיר כנראה זול יותר, אתם כנראה מעניינים, ואתם צריכים רק מתעניין אחד - אתם עצמכם.

כי אין הגבלות: רוצים ללמוד על פילוסופיה? אין בעיה. אבל אתמול למדתם מתמטיקה? אז מה? כל ומה אם מחר אתם מעוניינים להרחיב את ידיעותיכם בתנ"ך? זה בסדר גמור! כל עוד אתם עושים הכל בצורה מסודרת ורלוונטית, הרי שאתם לא מוגבלים בסילבוס מסוים או בגחמות ורצונות של המורה עצמו. כשאתם לומדים עצמית, אתם מחליטים את נושאי הלימוד והזמנים שלהם - וזה כבר משהו שכדאי ללמוד ולחוות. יש הרבה מאוד נושאים שלא ניתן ללמוד במסגרות רגילות, או לכל הפחות בצורה אליה אתה מכוון. למה למנוע את זה מעצמך?

כי אין לחץ: קחו את הזמן שאתם צריכים, אין כאן מבחנים, אין כאן מערכת שעות. בא לכם לקרוא את הספר ביום? זה בסדר. בשבוע? זה גם בסדר. בחודש? אין בעיה. הזמן הוא שלכם, וכך גם הבחירה מה לעשות איתו.

כי אתם תפתיעו את עצמכם: לימוד עצמי הוא משהו שמפתח אתכם בלי קשר לתחום אותו אתם לומדים, מפני שהוא מלמד אתכם תכונות חדשות כמו משמעת עצמית, רצון ללמוד, סקרנות ועוד מגוון אופציות שיתנו לכם שיפור עצמי אפילו בלי שתשימו לב.

מה עשיתם עכשיו? למדתם באופן עצמי על לימוד עצמי. אהבתם? מוזמנים להגביר הילוך וללמוד עוד ועוד בעצמכם - זה כדאי.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.