Pixabay
11 יולי 2018 | מערכת StartIsrael
איך מוצאים מנטור מיוחד? לא מחפשים אותו

רוצים ללמוד? אל תתחילו עם הטעות הזאת - מנטור לא מוצאים בקלות.

הנה טיפ שכדאי לכם להתנהג בצורה הפוכה לחלוטין כדי לקבל: מציאת מנטור מצויין לחיים.

נראה שאני כרגע סותר את עצמי כמה פעמים בכמה כיוונים שונים - איך אני מוצא משהו אם אני לא מחפש אותו? מה הופך אותו לאיכותי? האם אני לא עושה זאת בעצמי כרגע? מה אני בעצם מנסה להשיג בצעד תמוה שכזה?

התשובה היא שלא השתגעתי - מציאת מנטור היא תהליך שצריך להתחיל קודם כל בכם ובמה אתם מכוונים ורוצים שיקרה כבר משהו. האם זה חכם? התשובה שלילית.

למה? כי המנטור הוא קודם כל אדם כמוני וכמוך - גם לו יש רצונות משלו. יכול להיות שמאוד נרצה שהוא ילמד אותנו - אך האם הוא באמת מעוניין בכך? תתפלאו לדעת שהתשובה היא לא תמיד חיובית, וזה לא בהכרח מעיד משהו עליכם: הרבה מאוד אנשים שתתקלו בהם בדיוק יהיו בתקופה עמוסה, יהיו כבר מנטורים של אחרים או אפילו לא יביעו עניין. אין מה לעשות - זוהי דרך החיים (כמו שניתן לראות במספר תחומים), אך אין מה לקחת משהו כזה כדבר אישי.

הנקודה השניה היא גם אתם - יכול להיות שבעצם החיפוש שלכם אחרי מנטור, אתם יוצרים מצב שבו אתם מגבילים את עצמכם לאדם או סוג מנטור מסויים. אולי אתם מחפשים מישהו שיעודד אתכם, שבפועל אתם צריכים מישהו קשוח שיגיד לכם בדיוק מה אתם עושים לא נכון? מישהו שיבדוק קודם כל את הצוות שלכם, ויתכן שיגיד לכם שיש כאן בלאגן? יש כאלו שמחפשים את המנטורים שיגידו בדיוק את מה שהם רוצים לשמוע, ונחשו מה? עדיף לחסוך את הכסף ולדבר כבר למראה.

בנוסף, ליצור מצב לכשלעצמו יכול לגרום לתקרית לא נעימה: יצירת הייפ והתחייבות עוד לפני שיש משהו באוויר. המנטור צריך לצמוח בעצמו, ללמוד, להכיר, להשאב לעולם של התלמיד שלו (לא פחות מאשר התלמיד צריך להשאב לעולמו של המנטור!) ורק אז דברים נוצרים מאליהם.

האם אתם באמת צריכים רק מנטור אחד? הרבה מאוד יזמים חכמים ומנוסים יגידו לכם שאמנם היה להם מורה אחד עיקרי, אבל הדרך התבססה ונסללה על ידי מספר כאלו - אם תגבילו את עצמכם רק לאחד, אתם מפספסים עיקר גדול מאוד.

לסיכום, חיפוש אחר המנטור הוא מטרה מדהימה לכשלעצמה, אבל גם במטרות טובות ניתן ללכת לאיבוד. חשבו רגע על איזה מנטור אתם רוצים בחייכם, ותנו לדברים לקרות - וזה שיעור ששווה לכם ללמוד.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.