Pixabay
16 יולי 2018 | מיכל זילבר
מה המונדיאל יכול ללמד אותנו על ההרגלים החברתיים שלנו?

צפיתם בגמר? בואו לראות את התוצאות האמיתיות.

עברה פחות מיממה מרגע שריקת הסיום מאחד מהאירועים החשובים ביותר ב-2018, בספורט ובכלל. האם ידעתם שאותו אירוע יכול לתת לנו אינדיקציה חשובה על השפעת הטכנולוגיה בחיים החברתיים שלנו?


סקר חדש שנערך בחוג לתקשורת באקדמית עמק יזרעאל

בחן את הרגלי הצפייה והשימוש בוואטסאפ בעת הצפייה במונדיאל

כ-30% מהצופים מתכתבים עם חבריהם בוואטסאפ באופן קבוע במשך כל המונדיאל


ממצאי סקר מיוחד שבוצע בימים האחרונים בחוג לתקשורת במכללה האקדמית עמק יזרעאל, מעלה ממצאים מרתקים ביחס לדפוסי הצפייה של הישראלים במונדיאל. במחקר נשאלו 454 ישראלים - נשים וגברים  - על הרגלי הצפייה שלהם במשחקי הכדורגל.

לפי הממצאים, צפייה משותפת היא אכן המועדפת, כאשר 77% מהצופים במונדיאל טוענים כי "הכי כיף לצפות במשחקי כדורגל עם חברים". עם זאת, בפועל חלק ניכר מהצפייה מבוצעת על ידי צופים בודדים.


עורכי הסקר, ד"ר דנה וימן זקס, ד"ר ורד אלישר מלכה וד"ר ירון אריאל טוענים כי ייתכן וצריך לחשוב מחדש על הגדרת הצופים הבודדים: "הם אולי צופים לבד אך לא בבדידות. צופים רבים משתמשים בקבוצות הוואטסאפ שלהם בכדי להעצים את חווית הצפייה במשחקים. הם משוחחים עם חבריהם במקביל לצפייה ומשתפים אותם בפרשנות ובתחושותיהם לגבי המשחק".


מממצאי הסקר עולה כי 30% מהצופים מתכתבים עם חבריהם בוואטסאפ באופן קבוע במשך כל המונדיאל, 22% נוספים מהצופים עושים זאת ברוב המשחקים. במחקר נמצא כי לשימוש בוואטסאפ יש קשר חיובי הן לתחושת ההנאה והן לתחושת המעורבות של הצופה במשחקי כדורגל. כ-60% מהצופים מדווחים על תגובות פיסיות בעת המשחק (קפיצה ממקום מושבם), 45% מקללים את השחקנים או את השופט, 17% מהצופים פורצים בדמעות. עוד נמצא כי צופים "כבדים" במשחקי המונדיאל נהנים יותר, מעורבים יותר וגם משתמשים יותר בוואטסאפ תוך כדי צפייה.

מה ניתן לומר? הכדור הוא עגול, ואנו יכולים לדעת יותר על הצופה - הוא אולי לא צורה גיאומטרית, אבל הוא בהחלט יוצר עניין לא קטן.
תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.