5 ינואר 2014 | יובל מעוז
מה כבר אפשר לחדש בתיבת האימייל?

האימייל לא השתנה יותר מדי בימי חייו. PowerInbox מתכננים לו עתיד אחר

האימייל נמצא איתנו עוד ימי הרשת הראשונים. בויקיפדיה יודעים לספר שבארץ החלו להשתמש באימייל עוד בשנות ה-80. האם נשאר עוד מה לחדש במדיום הוותיק הזה, אחרי עשרות שנים של שימוש אינטנסיבי ומול תחרות בלתי-פוסקת עם אמצעי תקשורת אחרים ואופנתיים יותר?

 

על השאלה הזאת מנסה לענות הסטארט-אפ PowerInbox, סטארט-אפ ישראלי-אמריקאי, שהנהלתו יושבת בארץ, וצוות הפיתוח בארה"ב. החברה מביאה את עולם היישומים לתוך תיבת האימייל והופכת את השימוש באימיילים לחוויה אינטראקטיבית. התוצאה: העלאת המעורבות של המשתמשים באימייל. 

 

"גולשים בודקים אימיילים 50 פעמים ביום. כיום הגישה היא לשלוח להם אימיילים עם קישורים שמוציאים אותם מתיבת האימייל. למה להוציא אותם מהמקום שבו הם שוהים זמן כה רב? תשאיר אותם בפנים כך שיבצעו את כל הפעולות הדרושות בתוך האימיייל בלי להיזרק החוצה",  אומר ג'ף קופיצקי, מנכ"ל PowerInbox.

 

PowerInbox מנסה לגוון את ההתנהגות של המשתמשים בתוך האימיילים באפיקים מסקרנים. כך למשל, בחודשים האחרונים שיחררה שני יישומים שונים ומעניינים. הראשון היה אימייל המשמיד את עצמו לאחר כמה שניות, מעין "אימייל-סנאפצ'ט", שניתן לקרוא לכמה רגעים בלבד ולאחר מכן הוא נעלם. היישום מתאים לאימיילים שנועדו לעורר קוראים לפעולה תוך כמה שניות, ולהעלות את המעורבות של הקוראים עם האימייל. לפי מנכ"ל החברה, השימוש ביישום העלה פי שניים את שיעור ההקלקות לעומת אימיילים שנשלחו ללא היישום.

 

היישום השני ששחררה החברה היה PicYourWeekend, יישום שמאפשר לתכנן בילויים לסוף השבוע ישירות מתיבת האימייל. באמצעות היישום, הקורא מקבל הצעות שהוא מעוניין בהן, כדוגמת סרטים, מסעדות, הצגות וכדומה, ובאמצעות בחירה קצרה ניתן לקבל הצעות מעניינות לפעילויות פנאי בסוף השבוע. גם כאן ממחישה החברה איך היא מעלה את רמת האינטראקטיביות של הגולשים באמצעות הפקת יישום שימושי לגולשים ישירות לתיבת האימייל.

 

 

 

"לאימייל יש את שיעורי ההמרה הטובים ביותר לעומת האפיקים המתחרים. שיעורי ההמרה באימייל גבוהים פי שלושה מערוצי המדיה החברתית. אנשים קשורים לתיבת האימייל שלהם כך שיש פי שלושה סיכוי גבוה יותר שהם ישנו את הכתובת הפיזית שלהם מאשר את כתובת האימייל".

 

בזכות הדבקות של המשתמשים בכתובת האימייל שלהם, ונתוני שיעורי ההמרה הגבוהים בין משתמשים שמקבלים אימייל לאלה שמבצעים בו פעולות (הקלקה, הגעה עד ליעד מכירה וכדומה), השיווק באימייל הוא אפיק שעדיין נחשב לנחשק בקרב משווקים, גם עם הצמיחה ברשתות החברתיות.

 

האתגר לשולחי אימיילים: להימנע ממחיקה תוך שתי שניות

 

"לשיווק באימייל אין עלות לשימוש במדיה, אתה לא משלם על הטראפיק. אבל אימיילים הם מדיה סטטית וזה האתגר כיום. אנחנו הופכים את האימייל הסטטי לאינטראקטיבי", מסביר קופיצקי.

 

ג'ף קופיצקילדברי קופיצקי, חברות שהשתמשו ביישומים של פאואראינבוקס העלו את אחוז ההמרה שלהם ב-400%. "יש שני אתגרים מרכזיים בשיווק באימייל. הראשון הוא להימנע ממחיקה, שמתבצעת תוך שתי שניות. זה הזמן שבו מחליטים הקוראים האם להמשיך או לעצור. האתגר השני הוא התוכן – עד כמה התוכן שאנחנו שולחים רלוונטי לקורא".

 

אז איך בעצם נראים היישומים של החברה? עבור קמפיינים פרסומיים של חברות היישום מציג אפשרויות אינטראקטיביות מוגבלות בזמן. כך למשל, בארץ יצרה החברה שיתוף פעולה עם חברת הקופונים "באליגם", ויצרה אנימציה בתוך האימייל עם הצעות מותאמות. האימיילים שנשלחים מציגים לקורא הצעות מותאמות להעדפויותיו וגם מוגבלות בזמן, כיאה לענף הקופונים.

 

עבור אתרי מכירות אחרים, לאחר קבלת אישור הקנייה לאימייל, מציעה החברה מוצרים נוספים שעשויים לעניין את הצרכן, כל זאת מבלי לצאת מתיבת האימייל.

 

 

 

להתאים את האימיילים לעולם הקניות הספונטניות

 

"האופן שבו אנחנו מחפשים מידע משתנה. אם עד עתה הטרנד היה שאנשים נוטים לבצע קניות בעקבות חיפוש, היום הקניות הן יותר ספונטניות ונוטות לחשקים פתאומים", מסביר קופיצקי. "גרופון הבינו את זה. מה שעשינו עבורם היה להתאים את התוכן לגולש. בתוך האימייל יש רצף תמונות שניתן לדפדף בהן וכך הגולש יכול לגלות עוד דילים מעניינים בתוך האימייל".

 

הפיתוחים הבאים של החברה מכניסים תהליכי וידוא לזהות השולח, כדי להעלות את סיכויי הפתיחה של האימייל. כך, אימייל שיהיה מזוהה באמצעות PowerInbox יופיע בתיבת האימייל של הגולש עם לוגו החברה. לפי בדיקות החברה, הופעת הלוגו בצד האימייל העלה את אחוז הפתיחות של האימיילים ב-40%.

 

לצד זה, מאפשרת החברה לבצע פעולות ישירות מממשק התיבה הראשי. כך למשל, הסרה מרישום, תרומה, תשלום, או כל פעולה רצויה אחרת, יכולה להתבצע מבלי להיכנס לאימייל.

 

PowerInbox היא תוצאה של מיזוג בין שתי חברות, ActivePath, שנולדה בארץ ונוסדה בידי אריה מרגי, וחברת PowerInbox האמריקאית. ב-2012 התמזגו החברות, כשעוד קודם לכן, ב-2011 גייסה החברה הישראלית 10 מיליון דולר. בין המשקיעים בחברה ג'נסיס פרטנרס, Atlas Venture, Longworth Venture ו-Battery Ventures. לחברה 14 עובדים.

 

החברה מזמינה כיום חברות להשתמש בשירותיה, כשהמודל העסקי עליו היא צפויה לפעול הוא תשלום קבוע למשווקים, ללא תלות בכמות האימיילים הנשלחת. הצלחה של החברה בשנים הקרובות יכולה לקבוע סטנדרטים חדשים בתיבה שאנו מבלים מולה שעות כה רבות ביום. 

תגובות

1. שי | 7 ינואר 2014

הורדתי אבל לא הבנתי איך משתמשים

איפה יש הסבר נורמלי?


2. קוקו | 7 ינואר 2014

הנהלה בארץ,פיתוח בארה"ב - זה חדש....


3. סרף | 6 ינואר 2014

עוד סטרטאפ מיותר

קצת יותר הגיוניים מקונדואיט.


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.