21 מרץ 2019 | ג'ון ראמפטון
9 סיבות שיגרמו לך לחשוב פעמיים לפני שאתה מצטרף לסטארט אפ

האם אתה באמת צריך להצטרף לסטארט אפ? אמנם המשרה עשויה להיות מלאה בפוטנציאל, אך יש סיכוי סביר שמכרו לך סדרה של מיתוסים. אז לפני שתקבל החלטה דרסטית, תבדוק את 9 הסיבות הבאות שיגרמו לך לחשוב פעמיים לפני שאתה מצטרף לסטארט אפ

במשך השנים האחרונות, "מכונת" הסטארט אפ מייצרת מיזמים חדשים במגוון רחב של תחומים, החל מתוכנה ועד ציד-לווייתנים. לא משנה לאן תסתכל, סטארט אפ חדש ומדהים יצוץ, ואתה רוצה לקחת חלק באקשן. ממש במקרה, הבחנת כי ישנו סטארט אפ המגייס ואתה יותר ממוסמך עבור המשרה. בעת הכניסה לתהליך אתה יודע כי זה הולך להיות קשה ומאתגר, אבל אתה חושב שהפוטנציאל הקיים הוא פשוט טוב מדי מכדי לוותר על כך. זה משהו שכמעט ואינו דורש מחשבה. אתה שוקל להצטרף לסטארט אפ מרגש שישנה את החיים המקצועיים והאישיים שלך לנצח.

אבל האם אתה באמת צריך להצטרף לסטארט אפ? אמנם המשרה עשויה להיות מלאה בפוטנציאל, אך יש סיכוי סביר שמכרו לך סדרה של מיתוסים. אז לפני שתקבל החלטה דרסטית, תבדוק את 9 הסיבות הבאות שיגרמו לך לחשוב פעמיים לפני שאתה מצטרף לסטארט אפ.

 

1. יכול להיות שלא תקבל תשלום

חלק מהעובדים בסטארט אפ עובדים מבינים  שהם מקריבים משכורת הגונה בתמורה לקבלת מניות של העסק. הם יעבדו ממש קשה במשך מספר שנים ולאחר מכן יקצרו את הפירות כאשר הסטארט אפ ימריא.

אבל להנחה זו יש שני תנאים: ראשית, הסטארט אפ עשוי לא להצליח. אם זה המקרה, המניות של עסק כושל או שכבר נכשל, לא שוות כלום. שנית, חברות סטארט אפ ידועות לשמצה כחסכניות כאשר הן ממומנות. הכסף הזה צריך לממן אותן לתקופת זמן לא ידועה.

אז אם אתה לוקח משרה בסטארט אפ עם ההנחה שבסופו של דבר הבעלים ירגישו נטייה חיובית לגבי לתת לך משכורת שמנה או העלאה בשכר, אתה טועה.

אכן, ייתכן שתרצה לפקפק בנטייה שלך לקחת את העבודה בסטארט אפ, במידה ואתה מרוצה מהמשרה הנוכחית שלך או שיש לך הזדמנות להצטרף לחברה שמשלמת יותר.

 

2. יכול להיות שלא תקבל תפקיד בהנהלה

הסיבה שאנשים מסוימים נמשכים אל סטארט אפים, היא הרעיון שאולי יהיה קל יותר בסופו של דבר להשתחל למשרה ניהולית. אבל לכמה סטארט אפים יש מנהלים בכירים שהם אינם המייסדים?

וההבטחה של קידום למשרה ניהולית בהמשך הדרך, יכולה להיות יותר תכסיס, על מנת לפצות על שכר נמוך. בסופו של דבר אתה עלול לא להרוויח הרבה אבל יהיה לך טייטל מדהים. טייטלים שכאלה יכולים גם להיות מוצעים במהלך הגיוס הראשוני. מאחר ובעלי הסטארט אפ זהירים עם הכסף שלהם, הטייטלים משמשים כקלף מיקוח.

 

3. סטארט-אפים בדרך כלל נכשלים

כאשר אתה מצטרף לסטארט אפ, יש סיכוי מאוד ריאלי שהוא הולך להיכשל. ב-2012 דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל" כי שלושה מתוך ארבעה סטארט אפים נכשלים, בהתבסס על מחקר שנערך בין 2004 ל-2010 ובדק 2,000 חברות שקיבלו מימון של לפחות מיליון דולר.

 
4. אתה הולך לעבוד קשה מאוד

זה מאוד ברור כי אתה מתכוון לעבוד קשה מאוד בכל עבודה שתעמוד מולך, אבל זה משהו אחר לגמרי כאשר מדובר בסטארט אפים. אתה עשוי לעבוד כמו מטורף במשך כמות מופרזת של שעות בכל שבוע, מכיוון שהסטארט אפ נמצא במרוץ נגד השעון, בניסיון ליצור מוצר או שירות ולפתח שוק לפני שנגמר הכסף.

אם אתה נהנה מסוג כזה של לחץ, אז לך על זה (רוב האנשים רוצים לשמור על קצב הלב ולחץ הדם שלהם ברמות בריאות). אם אתה מוכן לעבוד יותר מ-12 שעות ביום עבור מעט ואפילו ללא תשלום, אז ייתכן וסטארט אפ עשוי להיות הדבר המתאים עבורך.



5. רשימת האחריות שלך עשויה להיות ארוכה

בנוסף ללחץ, שעות ארוכות ושכר נמוך, יהיו לך הרבה תפקידים. ייתכן שתתבקש לעשות מספר משרות. ישנם אנשים שנהנים ללבוש "כובעים" מרובים וישנם את אלה הרוצים לדעת בדיוק מה הם צריכים לעשות במהלך השבוע.

אבל, יש את הצד השני של כל זה. משרות סטארט אפ כוללות גם את אותם תחומי אחריות חסרי העניין שיש בחברות הגדולות. אז, אם היית מצפה לבצע משימות מרגשות ספציפיות כלשהן, אתה עלול להיות מאוכזב קשות.


6. הכל יכול להשתנות במהירות

אתה יכול לחשוב שאם הדברים הולכים להידרדר, תהיה לך הרבה התראה מראש. אבל זה לא איך שסטארט אפים עובדים.

מה אם חברות הון הסיכון ימשכו את המימון שלהן? מה אם התחרות הורסת את העסק שלך? מה אם Google נכנסת לתחום? או מה יקרה אם יתרחש מיתון נוסף? גורמים רבים יכולים לקבוע את ההצלחה או הכישלון של סטארט אפ, וכאשר הנסיבות משתנות, הכל משתנה. יום אחד אתה עובד בסטארט אפ מבטיח וביום הבא מפוטר.

7. זה כאוטי

סטיב בלנק, פרופסור בסטנפורד ומייסד של כמה חברות, שואל את המעוניינים להצטרף לסטארט אפים, "כמה נוח לך עם כאוס?" אם אתה מצטרף לסטארט אפ קטן, עם פחות מעשרה עובדים, תצפה לכאוס בכל יום שאתה מגיע לעבודה. עבדתי בכמה חברות סטארט אפ וזה יכול להיות מאוד מתסכל בחלק מהימים.

אם אתה לא אחד שנהנה להיות על קצות האצבעות שלו כל יום, סטארט אפ הוא בהחלט לא בשבילך.

 

8. עדיין יהיה לך בוס (או בוסים)

אחד הדברים המפתים ביותר בהצטרפות לסטארט אפ הוא זה שאומר שאתה כבר לא עובד בשביל "בעלי הסמכויות".

אבל אפילו לחברות סטארט אפ יש מנהלים, מנכ"לים ואת אלו המנהלים את חברות הון הסיכון שהשקיעו בסטארט אפ. אם אתה מספיק בר מזל ויש לך מנהל ממש טוב, זה לא דבר רע. אדם זה יחבר את הצוות ויגרום לדברים להתבצע.

בנוסף, סטארט אפ הממומן על ידי חברת הון סיכון, צפוי לספק תוצאות בדד ליין מוגדר מראש. זה הכסף של החברה, אחרי הכל. אז, אל תהיה המום אם הדינאמיקה במשרד תשתנה אם הסטארט אפ לא הגיע לתוצאות או אם הייתה התנגשות באישיות, בין ראשי הסטארט אפ לבין חברת הון הסיכון.

9. אתה צריך להקים חברה

נגיד ואתה מהנדס או מפתח שהתעניינה בו חברת סטארט אפ. במקום לקבל את המשרה ולהתחיל לעבוד בתחום ספציפי, אתה בעצם לוקח חלק פעיל בהקמת חברה. זה אולי נשמע כמו אתגר מסקרן, אבל זה לא התפקיד שנרשמת אליו. היזם דוד בלום מציין כי "כל אנשי הסטארט אפ צריכים להיות 'בוני עסקים', ולא רק תורמים יחידים, ולראות את בניית התהליכים סביב עבודתם כתפקיד הראשי של העבודה עצמה".

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.