PixaBay
10 אפריל 2019 | חפציבה גלט
המצרים באים: טיפים להיערכות החברה לקראת חג הפסח

שניה לפני שיוצאים לפסח - ריכזנו עבורכם את הטיפים שיעשו לכם סדר

כשאתם שומעים את המשפט "פסח בפתח", מה עובר לכם בראש?
לחלקכם זה אומר לחץ, לאחרים זה אומר זמן משפחה נטו, ויש כאלו שעבורם מדובר בלא פחות מעבודה + קייטנות וארגון חופשה קצרה לנקות את הראש.

כמנהלי סטרטאפ או עסק (ובפרט אם אתם עובדים עם ספקים או לקוחות מישראל), פסח הוא שבוע שעשוי להאט את הקצב ואת התוצאות. מצד שני, זו הזדמנות להוריד הילוך, להסתכל פנימה, להתחבר לעובדים ולטפח את הקשרים ואת התרבות בארגון.

ריכזתי מספר טיפים עבורכם שיתנו לכם להיערך כראוי לפסח:

הערכה למצב המכירות בחג

אם אתם קיימים מעל שנה, הסתכלו על הפעילות והרווחים שלכם באזור חג הפסח בשנים קודמות - מה היו התנודות בהתקדמות הפיתוח / במכירות שלכם? זהו נתונים חשובים כדי לצפות ולהכין עצמכם מבחינת עבודה ותזרים למצב בו ההכנסות עשויות להיות נמוכות יותר. בנוסף, הנתונים מאפשרים להתאים את מאמצי השיווק והמכירות, כך שתוכלו לשפר את כמות סגירת העסקאות בתקופות חזקות יותר - למשל על-ידי מבצעים מיוחדים.

הערכה רבעונית


אם פסח הוא זמן רגוע יותר בעסק שלכם, נצלו את ההזדמנות לבדק בית: סכמו את החודשים האחרונים, הבינו איפה המכירות עבדו יותר / פחות, אילו מבצעים הוסיפו לעסק, עלויות והתנהלות עם ספקים, מצב הקשר והשירות ללקוחות וכו'.

טיפוח קשרים


שלחו ברכת חג שמח ללקוחות, משקיעים, בורד, ספקים, גורמים שאתם במשא ומתן איתם. השקיעו במתנה אישית ללקוחות הגדולים שלכם - זה מראה על אכפתיות ומבליט אתכם.

זמינות ספקים


בדקו מראש מי מהספקים שאיתם איתם עובדים בקשר קבוע זמין לעבודה מלאה בחג, כדי להמנע מעיכובים אפשריים.

עבודה מהבית  

אם עבודה מהבית לא נהוגה אצלכם, אפשרו את "שבירת השגרה" הזו לעובדים בזמן הפסח. הם יעריכו את זה ויוכלו ליהנות משינוי אוירה בבית ו/ או עם המשפחה לצד המחוייבות למלא אחר המשימות שלהם.

דעו מראש מי מהעובדים הולך לחופשה ומתי


נכון שהדגש הזה נראה בסיסי, אבל היערכות מוקדמת תאפשר עבודה חלקה. וודאו שעובדים יחפפו את הקולגות על העבודה החשובה שדבר לא יפול בין הכסאות. חופשה עבור העובדים היא דבר חשוב, והמשך מתן שירות בצורה סדירה ועמידה ביעדים הוא גם חשוב - וודאו שאתם ערוכים לכך.

הנהיגו הנחייה ל"חופשה חובה" למייסדים


מייסדי או מנהלי החברה שעובדים וחושבים על החברה יומם וליל, זקוקים גם לזמן מנוחה לצרכי מילוי מצברים. בין אם זה סופ"ש ארוך או שבוע שלם, זוהי ההזדמנות לוודא שהשדרה הניהולית לא תגיע למצב של BurnOut, שיכול להימנע אם תיזמו זמן חופש קצר.

תנו את ה"אקסטרה מייל"


הראו לעובדים שאתם מעריכים אותם, ותוך כך חזקו את התרבות והערכים של החברה. ארגון אירוע הרמת כוסית לפסח ושי לעובדים זו ההזדמנות המצוינת לכך. כמה דוגמאות:


 א. שי לחג - אם אתם עובדים בחברה קטנה, התאימו את השי לכל עובד, שירגיש שחשבתם עליו אישית או תנו מתנה שהיא חוויה שתיצור זכרונות מיוחדים כמו ספורט אתגרי, או בחירה של כמה סוגי טיולים בצפון הארץ.


ב. הרמת כוסית - ערכו אירוע שיוסיף לחיזוק הקשר שלכם. למשל אם העובדים שרים שיר של אומן מסויים באופן קבוע, תארגנו כרטיסים להופעה שלו ולכו אליה ביחד; ערכו תרומה על שם כל עובדי החברה והשיקו זאת באירוע, צאו מהמשרד לפיקניק בפארק הקרוב ועוד. זכרו ליהנות ולשבור שגרה יחד ותוסיפו חווייתיות וזכרונות משותפים.

הכי חשוב: ראו את החג כהזדמנות לגוון, לתכנן קדימה וליהנות.
ולסיכום - אני מאחלת לכם ולבני משפחותיכם - חג פסח שמח!

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.