Photo by Adeolu Eletu on Unsplash
24 אוקטובר 2019 | מערכת StartIsrael
7 סיבות למה SEO הוא קריטי לכל סטארטאפ

יש לכם מיזם? יתכן מאוד שאתם מפספסים צעד חשוב שכמעט ולא עולה כסף - אבל כן מביא לכם רווחים

עבור יזמים, SEO (קידום אתרים בעברית) הוא חלק אינטגרלי לבניית סטארטאפ מצליח מאפס. למרות זאת, מייסדים רבים מתעלמים ממנה בפועל למרות שמדובר בטקטיקה עסקית של עלות נמוכה עם רווח גבוה (לפי סקוט מק'גוברן, מומחה לצמיחה דיגיטלית).

אסטרטגיה זו היא כלי עוצמתי לכל סטארטאפ, וממש לא חייבת לחנוק את התקציב. ישנן 7 סיבות עיקריות למה אופטימיזציה זו צריכה להיות בעדיפות עלינוה עבור כל בעל עסק, והרי הן לפניכם.

SEO מייבא נתוני התנהגות קהל לסטארטאפים

SEO מגלה דאטא משמעותית. ככל שיש יותר מחקר מקדים בנושא, כך יהיה לכם יותר מידע על מה הלקוחות הפוטנציאליים שלכם מעוניינים לחפש.

"כאשר מייסד רק הקים את העסק שלו, אין לו הרבה מידע על קהל היעד שלו" מספר מק'גוברן "SEO עוזר להבין את המידע הזה ככל שעוברים הימים, וניתן להשתמש במידע זה למשך שנים רבות."

כמה מהכלים הכי טובים בתחום מציעים גרסאות ניסיון חינמיות. מיזמים יוכלו לראות אילו מילים הכי רלוונטיות לקהל היעד שלהם בחיפושים, וניתן גם לבצע חיפוש עצמאי ולמצוא ביטויים שרלוונטיים ותורמים לעסק שלכם – מכאן, השמיים הם הגבול.

SEO עוזר להשיג טראפיק גבוה יותר והמרות נוספות

רוצים משתמשים, כניסות, המרות ורווחים? ברור שכן.

במקום לבזבז כסף על פרסום ממומן ברשתות החברתיות ועוד שיטות שיווק, מקג'וברן ממליץ על בנייה של SEO תוך שמירה ומעקב אחרי האלגוריתם של גוגל וביצוע אופטימיזציות בהתאם.

גם אם אתם עוד שחקנים קטנים, אתם יכולים למצוא ביטויים בלי הרבה תחרות ולהגיע למקומות הראשונים, ובכך להתחיל לביא טראפיק אורגני לאתר, וזה כבר מוכח שטראפיק שמגיע מחיפוש מגוגל ממיר פי 4 יותר טוב מכל ערוץ שיווק מלבד שיווק מבוסס אימייל.

זה חינמי

SEO יכול להיות חינמי, וכולל הרבה מאוד כלים ללא תשלום, כולל גוגל אנליטיקס והסרץ' קונסול.

עם גוגל אנליטיקס, תוכלו לקבל מידע נרחב על מה המשתמשים עושים באתר או בפלטפורמה שלכם. הסרץ' קונסול מראה בדיוק מה המבקרים חיפשו ואיך הם הגיעו אליכם, בנוסף לאפשרויות זיהוי של לינקים שבורים או דפים חסרים, שמהווים בעיה של ממש – ביחוד מבחינת SEO.

"כל מה שנדרש הוא זמן מול כסף" אומר מק'גרובן "בסטארטאפ, יש לכם המון זמן ואתם יכולים לנצל אותו כדי ללמוד איך לפעול נכון, לא משנה איך האתר שלכם בנוי."

SEO עוזר ליזמים לבצע החלטות עסקיות נבונות

המידע שעוזר למייסד להבין את התנהגות הלקוחות שלו, יכול להיות רלוונטי גם לפעולות עסקיות אחרות. המידע יכול להיות מפוץ כאסטרטגיה עסקית כללית שנועדה לעצב את ההחלטות שהמייסד מבצע, ובכך להוביל להשקה מוצלחת ולשלבי גדילה מתקדמים.

ברגע שאתם מבינים מי הלקוח – אתם יכולים להתחיל איך להבין כיצד ניתן להוביל אותו אל ביצוע המרות. לאחר שזה מובן, ניתן להתחיל להקים משפכים שיווקיים המיועדים לאותם משתמשים. לדוגמא: המשתמש הממוצע שלכם הוא גבר בן 24 שחי בחלק מסוים במדינה – אז אתם יוצרים תוכן שמותאם לאדם כזה.

המידע הנ"ל יכול גם לתרום ללא מעט החלטות עסקיות – אם ישנה מילת מפתח שמביאה תוצאות טובות, ניתן לפתח אותן לביטויי "זנב ארוך" שהם פחות פופולאריים אבל עדיין רלוונטיים ובכך להגדיל את הטראפיק וההמרות באתר שלכם.

אופטימיזציות עבור גוגל מחזקות את אמון הלקוח ואת הערך שלכם

SEO עוזר לסטארטאפים לבנות מערכות יחסים עם לקוחות פוטנציאלים תוך שימוש במאמץ מינימלי. כאשר העסק מופיע במיקום גבוה בתוצאות, הוא בונה את האמון מצד הלקוח. מכאן, החברה יכולה לעבוד כדי להרוויח כבוד ואמון, שהם ללא ספק מצרך נחוץ עבור מותג חדש המסתמך על ערוצי הדיגיטל לצרכי המרות.

בניית קהל לטווח ארוך

תשלום עבור מודעות מייצר תוצאות לטווח קצר במחיר גבוה.

SEO עוזר לעסקים לספק ללקוחות שלהם את התוכן שהם רוצים. במקום להביא קהל שייעלם ברגע שהכסף יפסיק לזרום, הרי ש-SEO יבנה לכם קהל בטווח הארוך – ככל שהתוכן שלכם יהיה איכותי יותר ויקושר על ידי יותר גורמים רלוונטיים, הרי שגוגל תתגמל אתכם על תוכן איכותי שאינו ספאם. כדי לעשות זאת כמובן, אתם צריכים להשקיע בתחזוקת האתר ולהישאר מעודכנים בכל השינויים של גוגל.

SEO מביא תוצאות לסטארטאפים

בניה של נוכחות דיגיטלית היא עניין קריטי לכל סטארטאפ בכל תעשייה שהיא. הדרך הטובה ביותר להשיג תודעה, תמיכה והון עצמי היא דרך SEO. כלי האופטימיזציה מקנים לעסקים גישה קלה למידע על הקהל שלהם, ומעבר לכך – זוהי הדרך הזולה ביותר לבנות קהל לקוחות ולעורר את אמון הצרכנים בכם.

עבור סטארטאפים וחברות מבוססות שלא רוצות לשרוף תקציבים רבים על קמפייני פרסום, אין ספק שקידום אתרים היא הדרך הטובה ביותר לבניית מותג.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.