Photo by Marius Ciocirlan on Unsplash
12 יוני 2019 | מערכת StartIsrael
6 תכונות של עובדים שאסור לוותר עליהם

כולנו רוצים עובדים אפקטיביים, אבל לפעמים הם נמצאים מתחת לאף שלנו ואנחנו אפילו לא קולטים את זה. איך ניתן לזהות אותם?

אין כמעט דברים שיכולים לתסכל יותר מעובד מבריק שלא מצליח להוציא את היכולות שלו לפועל. הצלחות הן כמו ברק – מוצלח אך נדיר. ככל שההבזק חזק יותר, כך ההפסקות בין לבין יהיו אפלות יותר.

אני אישית מעדיף את המצוינות הקבועה על פני הברקה פעם כמעט בכל פעם מחדש, אבל הצלחה לאורך זמן היא לא משהו שניתן להשיג במהירות. היא מגיעה כתוצאה של מאמץ בלתי נדלה, המלווה בסט כישורים שנצבר לאט ובסבלנות.

שכרתי לא מעט אנשים בזמנו, ואלו שהצליחו לבלוט כמצליחנים לטווח ארוך החזיקו ב-6 תכונות עיקריות במשותף.

משמעת

מה שאתם רגילים אליו מבית ובבית יופיע גם במקום העבודה. אמנם נתקלתי באנשים ששותים בלי הכרה בלילה בכל לילה, אבל עדיין מצליחים לתת תפוקת עבודה ביום למחרת. אך ברוב המקרים, התנהגות זו השפיעה עליהם, וההתנהגות שלהם בשעות הפנאי השפיעה לרעה על טיב העבודה שלהם.

קשה לדמיין כיצד ניתן לפעול בצורה בעייתית בבית ולבטל אותה מחוצה לו כאילו היינו רובוטים המכבים מתג. מדובר בלא פחות מסתירה, ולא ניתן להסתדר עם סתירה כזו. התמכרות רצינית לחוסר מעש, טלוויזיה או גלישה חסרת מעש במהלך שעות הפנאי שלכם לא יכולה שלא לפגוע ולו במעט בביצועים שלכם במשרד – ואלו שגוברים על כל אלו הם אלו שמצליחים.

מניעה עצמית

האנשים החזקים ביותר שאני מכיר הם מקצוענים בלעשות דברים שהם לא רוצים לעשות. זה דורש קשיחות ואומץ, מפני שזה אומר שהם מונעים מעצמם לעסוק בדברים שהם באמת רוצים לעשות.

ההרגל הזה ישפיע לחיוב בכל תחום בחייכם וכמובן גם בקריירה. המשורר האמריקאי הנרי וואדסוורת' לונגפלוו כתב ש"הגבהים של הגדולים מכולם הגיעו לשם ונשמרו לא ב"טיסה פתאומית", אלא בכך שהם טיפסו לאט לאט במהלך הלילה, בזמן שאלו שהיו איתם העדיפו לישון. אלו שיכולים לעבוד למרות שהם מעדיפים לנמנם במיטה, יהיו אלו שיהיו בעלי פוטנציאל בלתי נדלה.

לימוד וצמיחה אישיים

אם אתם באמת רוצים לצמוח בתור עובדים, הקדישו חלק נכבד מהזמן החופשי שלכם לקריאה. קראו ספרי עסקים, היסטוריה, פילוסופיה, מדע וכל דבר שיאתגר אתכם עם פרספקטיבות חדשות ותובנות שיגדילו את הידע שלכם לגבי העולם והסובבים בו.

מפעם לפעם, אתם תתקלו ברגע הארה שלגמרי יעצב מחדש את צורת החשיבה שלכם, אבל בד"כ מדובר בהליך איטי שבו אתם נהיים חכמים יותר מבלי להבין זאת. הפרקטיקה הזו תעצב את מי שאתם, איך אתם חושבים ואיך אתם מתקשרים עם אחרים. זה יאפשר לכם לתרום בעליה מתמדת גם כשאתם בעבודה וגם כשאתם במקום אחר.

שיפור מתמיד

עובדים שעשו עליי רושם מדהים חולקים לכל הפחות תכונה אחת במשותף: הם בעלי אובססיה בכל הנוגע להגדלת נפח תפקיד שלהם, והם גם משתוקקים לכך שהמחלקה שלהם תגיע רחוק ורחוק יותר. הם גם רוצים שהחברה תעלה מעלה מעלה, וזה רק טבעי עבורם כמו לנשום.

הם מבינים שההתפתחות התמידית היא המפתח להישאר בטופ. כנראה שכבר שמעתם את הציטוט של מנכ"ל אינטל לשעבר, אנדי גרוב. "רק הפרנואידים שורדים" אני מאמין במשפט הזה כל כך, עד שהוא נהפך למנטרה האישית שלי. אני מכריח את עצמי להתנהג כאילו סוכן חשאי פרץ לארגון שלי עם המטרה הברורה של להפיל אותו.

הדרך היחידה שבה אני יכול לנצח כנגד אותו אויב מסתורי היא לשלוט בהתנהגות שלי. אני לא יכול לשנות את מה שאני לא יודע, ולכן אני מתרכז כמו משוגע על מה שאני כן יודע. אני פועל לכך שהיום לא ייגמר בלי שעשיתי התקדמות כלשהי לקראת ההתפתחות שלי ושל הארגון שלי. את ההתנהגות הזאת עליכם לאמץ אל המודל של מי אתם, ואיך אתם חושבים.

פיתוח אחרים

זה לא מספיק להתמקד רק בעצמכם ובמסע שלקחתם אל עבר השיפור העצמי. אנשים שמצליחים להגיע להישגים בצורה קבועה יוצרים אישים כאלו מסביבם. אלו אשר מרגישים מאוימים כאשר קולגה שלהם לומד כישור חדש או מקבל אחריות שלא הייתה לו בעבר, נתפסים בעיניי כגרועים יותר מחלשים. הם נטל על הארגון, ומשחק הסכום אפס שלהם הוא משחק חסר שמחה שבסופו של דבר גורם לנזק עצום.

חברה היא לא כמו פיצה שמכילה מספר מוגבל של סלייסים שבו כולם נלחמים עבור אחת מהם – הצלחה של קולגה לא אמורה להיות שווה ל"הפסד של סלייס" בשום משוואה, ופעולה כזו לא אמורה לגרום לכם להילחם יותר קשה. במקום זאת, ההצלחה שלהם מגדילה את הפיצה עצמה, ומחזקת את הקבוצה כולה.

אל תטעו – קולגה אמביציוזית ומוכשרת בהחלט צריכה לתת לכם מוטיבציה, אבל אל תהיו מאוימים על ידה, ותעשו כל מה שאתם יכולים כדי להרים את עצמכם באמצעות הרמת אחרים.

יציבות רגשית

אם אתם עובדים קשה על כל אחד מהסעיפים ברשימה, התכונה הזו כבר תבוא לבד. מיותר לציין שלהזמין דרמה אל המשרד היא פשוט החלטה גרועה, ולהפוך את המחלקה שלכם לאופרת סבון בה אתם משחקים את התפקיד הראשי היא התנהגות מרעילה שעושה יותר נזק למשאבי החברה יותר משהמתחרים הכי גרועים שלה היו יכולים לחלום.

אל תתערבו בקונפליקטים אישיים, פוליטיקות משרד, אג'נדות מוזרות או בניית ממלכות. טיפוח של מוניטין שבו תופסים אתכם בתור אדם יציב עם אישיות שלא דורשת התעסקות יתרה תפתח עבורכם דלתות. אתם תקבלו הזדמנויות ששום נרקיסיסט לא יוכל לקבל, מהסיבה הפשוטה שנרקיסיסטים הורסים כל דבר שהם נוגעים בו. היו סוג העובד שאתם תרצו לעבוד איתו, ואתם תראו שאחרים ישמחו לעבוד איתכם.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.