Photo by Franki Chamaki on Unsplash
3 אוקטובר 2019 | אמירה שלדון
הדרך לרובוטים רצחניים מתחילה כאן: 7 טכנולוגיות AI שהולכות לשלוט בשנה הקרובה

שניה לפני שהמכונות משתלטות על החיים ועל הנשמה של כולנו, בואו ללמוד מהם הטרנדים שיכולים לעשות לכם כסף

גם אם חייתם מתחת לסלע, אתם כנראה כבר שמתם לב שהשוק של האינטליגנציה המלאכותית כבר כאן בכדי להישאר ואפילו לשלוט – ולכן ניתן לראות הרבה אנשים שמתעניינים ומחפשים את הטרנד הנוכחי בתחום. ישנו מרוץ תחרותי במיוחד בקרב מיזמים וענקי אינטרנט בקרב השליטה בהם, מה שצפוי להוביל ליתרון משמעותי של כל חברה שתצליח להשיג את המטרה הנ"ל.

בנוסף, עוד ועוד חברות משקיעות ומאמצות טכנולוגיות AI שונות בקרב עסקים וארגונים, ובכך מגדילות את העניין בטרנדים עתידיים – עם מגמות חיוביות שמצביעות על שימוש הולך וגובר בטכנולוגיות אלו.

בהתאם לתחזית שהתבצעה על ידי פורסטר, ניתן לראות עליה של כ-300% בהשקעות בתחום האינטליגנציה המלאכותית ב-2017, בהשוואה לשנה שקדמה לה. זה לא הכל – שוק ה-AI צפוי להגיע לשווי שיא של 47 מיליארד דולר בשנת 2020, כך שהעוגה גדולה, ונראה שגם טעימה יותר.

בימים אלו, ממש תחת ההשפעה של טכנולוגיות דיגיטליות שונות, האינטליגנציה המלאכותית כבר מחזיקה באינספור טכנולוגיות וכלים, שחלקם נמצאים בשימוש כבר זמן רב ועובדים ללא רבב, בעוד חלק מהם חדשים למדי ומציעים שיטות עבודה חדשות ועדכניות.

גם מפתחי האפליקציות מרוויחים מכך - פורסטר פרסמה כי טכנולוגיית ה-AI מאפשרת לאותם מפתחים לדעת בצורה טובה מתמיד במה עליהם להתמקד, מה גם ששפע הפיתוחים מושך רעיונות רבים לגבי פתרונות חדשים ומתקדמים, כך שנוצרת פה תנועה שמושכת את כל הקהילות לפעולה רציפה ואפקטיבית שמניעה את השוק קדימה.

לפי פורסטר, אלו 7 הטרנדים הכי פופולאריים בשנת 2019:

1. זיהוי קולי

אלקסה היא אחת מהמערכות שיכולה להבין אתכם. כל יום, מערכות רבות מפותחות עבור מטרה יחידה – פענוח שפת האדם, ובכך אנחנו כבר מגיעים למיליוני מערכות אינטראקטיביות המופעלות על ידי קול ואפליקציות מובייל.

2. יצירת שפה טבעית

זיהוי שפה טבעית היא תת מחלקה בטכנולוגיות ה-AI, הממירה מידע לטקסט. בכך, היא מאפשרת למחשבים לתקשר ביניהם בדיוק גבוה. טכנולוגיה זו נמצאת בשימוש של שירות לקוחות, ובעידן שבו יש דיווחים מעמיקים וסיכומי שווקים שונים, חברות רבות ומובילות בשוק מציעות שירותים כאלו.

3. פלטפורמות לימוד מכונה

בעידן זה, הטכנולוגיה צפויה להשתנות, והיא תמיד מתפתחת בכדי לתת לנו דברים טובים יותר. למעשה, הטכנולוגיה התמקצעה ברמה כזו, שבה המחשבים יכולים ללמוד בקלות ולהחכים.

לימוד מכונה הוא דיסציפלינה של מדעי המחשב והאינטליגנציה המלאכותית, ומטרת הטכנולוגיה העוצמתית הזו היא לבנות טכנולוגיות מתקדמות יותר שמאפשרות למחשב ללמוד. בכך שהמחשב נחשף לאלגוריתמים, כמויות מידע עצומות, פיתוח וכלי אימון, מונחים כמו API, אפליקציות ומכונות אחרות, פלטפורמות לימוד מכונה מקבלות חשיפה עולמית הגדלה מיום ליום.

בימים אלו, השימוש העיקרי הוא עבור חיזוי והגדרה, וכל מפתח ווב מקצועי ומנוסה רוצה לדעת את הטרנדים הנוכחיים בתחום בכדי ליצור משהו חדשני. החברות שמספקות פלטפורמות לימוד מכונה שונות כוללות את גוגל, אמזון, מיקרוסופט ועוד.

4. סוכנים וירטואליים

סוכנים ווירטואליים נוצרים ומונפשים על ידי הליכים ממוחשבים. הם דמויות וירטואליות עם אינטליגנציה מלאכותית, בעלות תכונות ומראה אנושיים, ועובדים כנציגים מן המניין במחלקות שירות הלקוחות.

הפיתוחים האחרונים יצרו מציאות שבה הסוכן הווירטואלי מנהל שיחות ערות עם הלקוחות, עונה על שאלות ואף מציג מחוות כמו שפת גוף בצורה משכנעת.

לרוב, טכנולוגיה זו נמצאת בשימוש בשירותי תמיכה טכנית ושירות לקוחות, בנוסף לתוכנות הניהול בבתים חכמים, וסביר להניח שעוד נשמע הרבה על הטרנד הבא. חברות בתחום כוללות את אפל, IBMIPSoft ועוד.

5. ניהול החלטות

כיום ניתן להזין חוקים ולוגיקה למערכות AI, ובכך לאפשר להן להשתמש בהם לצרכי התקנות, פיקוח ועוד, ובכך ניתן לערב אותן במגוון נושאים מותאמים בארגון.

טכנולוגיית ניהול ההחלטות כבר הוטמעה לאפליקציות רבות בארגונים בכדי לבצע אוטומציה של הליכים ניהוליים שונים, ובכך לאפשר לעסקים רבים להגדיל את פוטנציאל הרווח שלהם.

6. חומרה מותאמת ל-AI

טכנולוגיה זו מאפשרת לחומרה להפוך לידידותית יותר מתמיד, זאת בזכות יחידות גרפיקה ועיבוד מרכזיות בנוסף לכלי עיבוד שמעוצבים ובנויים במיוחד למשימות מבוססות AI.

בנוסף, אחד מהרעיונות המושכים ביותר בתעשייה הוא אינטגרציה של שבבי סיליקון מבוססי AI שיכולים להיכנס אל מכשירים ניידים. גם כאן, ישנן חברות מוכרות בתחום כמו Cray, אינטל ונבידיה.

7. ביומטריה

אחת מהטכנולוגיות המפורסמות בתחום ה-AI היא ביומטריה, שיכולה לזהות, למדוד ולנתח התנהגויות אנושיות ותכונות פיזיות של צורת ומבנה הגוף.

הטכנולוגיה מאפשרת אינטראקציות טבעיות יותר בין בני אדם למכונות, זאת באמצעות אינטראקציות כמו מגע, דיבור, תמונה וזיהוי שפת גוף. כמו שניתן להבין, מדובר בטרנד פופולארי במיוחד שמחזיק במחקרים ופיתוחים רבים המתרחשים ללא הרף.

חברות מוכרות בתחום כוללות את 3VR, Agnitio ו-FaceFirst.

איך AI יכול לתרום לעסוק שלכם?

לפי מחקר של חברת Accenture, AI יכול להגדיל את התפוקה בארגון שלכם עד 40% ולאפשר לכוח העבודה שלכם לנצל את הזמן בצורה טובה יותר.

אם חברה קטנה תטמיע AI לתהליכים התפעוליים שלה וליום העבודה, היא תוכל לעזור לעובדים שלה לשים לב לצרכים נחוצים אחרים, ובכך להגדיל את יכולת היצור.

בנוסף, מחקר אחר מ-McKinsey מצביע על כך שעד שנת 2030, כ-70% מהעסקים ישתמשו ב-AI בצורה כזו או אחרת, מה שיוביל ל-13 טריליון דולר נוספים בדמות פעילות כלכלית בסקאלה גלובאלית, וכבר אפשר לשמוע את הבאזז שיש לאנשים בתעשייה כשהם שומעים על הנתונים האלו.

איך AI יוצר מהפכה בתעשיות שונות

אין ספק של-AI יש תפקיד מהפכני בהבנה של איך עסקים נעשים, והתעשיות הבאות יעברו מהפכה ואף נמצאות בעיצומה של אחת כזו בזכות ה-AI.

בריאות

דיאגנוזות מבוססות AI יכולות להציע מידע רפואי חשוב בכדי להציע מצבים אפשריים וטיפול מתאים, לסייע בהרדמה או לעזור למומחים עם הליכים רפואיים שונים.

חינוך

AI יכול ללמוד את הלך הרוח בקרב התלמידים ולמדוד את רמת הידע שלהם בנושא מסוים. בנוסף, הוא יכול להציע הדרכה נאותה ופידבק שיעזור לתלמידים להתקדם ולהצליח.

ניהול

AI עובד מעולה גם בכל הנוגע לתפקידי ניהול והשפעה, ביצוע של מטלות אדמיניסטרטיביות, עיבוד מידע ובכך להשאיר יותר זמן פעולה למנהלים בנושאים קריטיים.

סיכום

במאמר זה, מצאנו 7 טכנולוגיות טרנדיות שהולכות להיות המובילות בתחומן בשנת 2019, וגם ראינו כיצד אותן טכנולוגיות יכולות להשפיע על העסקים שלכם בזכות מידע אמין ונאות, בנוסף לאזכור של מספר תעשיות שהולכות להרוויח מכך משמעותית.

יתכן שמאמר זה הצית בכם את רוח החדשנות והיזמות, ויש לכם צורך עז לפתח את הדבר הגדול הבא בתחום ה-AI, ועכשיו כל מה שנותר הוא רק להרים צוות איכותי ולהתחיל לעבוד בכדי להפוך את החלום למציאות.

אך לפני שאתם עושים צעד משמעותי, אתם חייבים לבדוק את השטח וללכת רק עם אנשים שניתן לסמוך עליהם. אם אכן עשיתם את הצעדים הנכונים, אתם יכולים להיות חלק מסיפור הצלחה מסחרר. בהצלחה!

המאמר נכתב בשיתוף Startup Grind, קהילת היזמים הגדולה בעולם

המאמר פורסם במקור באתר Medium

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.