29 יולי 2019 | מערכת StartIsrael
הגיע הזמן למכור את עצמכם: 5 טיפים ללינקדאין שיעזרו לכם למצוא ולמכור עבור כל אחד

הקמתם חשבון בלינקדין? מעולה, עוד כמה דקות וקליקים, ותוכלו להתחיל לעשות כסף מהפלטפורמה המוכרת

עם כמות משתמשים של מעל ל-600 מיליון משתמשים מקצועיים מרחבי העולם, לינקדאין הפכה לאחת מהרשתות החברתיות הטובות ביותר עבור מומחי מכירות ויזמים. הגודל של מסד הנתונים של הרשת אומר דבר פשוט – יתכן שהלקוחות הבאים שלכם נמצאים ממש מעבר לפינה, ומדובר בלא פחות מכמה קליקים שיאפשרו לכם לפצוח איתם בשיחה, מה שללא ספק מהווה יתרון משמעותי על פני שיחות "קרות" או לייחל לפגוש אנשים נכונים בכנסים ואירועים בתעשייה.

למרות זאת, עדיין אתם צריכים לדעת איך להשתמש בלינקדאין בדרך הנכונה בכדי להתחבר עם אנשי קשר רלוונטיים ובסופו של דבר להגיע לעוד מכירות. בדיוק בגלל זה, הכנתי עבורכם חמש עצות פשוטות אך יעילות שאתם צריכים ליישם בכדי להגדיל את העסק שלכם באמצעות לינקדאין.

השתמשו באופציית החיפוש

ללינקדאין יש כלי חיפוש עוצמתי, בו אתם יכולים להקליד ביטויי מפתח שיובילו אתכם למצוא קשרים חדשים.

לדוגמא, בכדי למצוא אדם אחד בתור חברה שאתם מעוניינים להגיע אליה, התחילו בהקלדה של שם החברה. מכאן, תוכלו למזער את היצע התוצאות לפי מיקום או תיאור המשרה, מה שיקל עליכם משמעותית בחיפוש. אתם יכולים להשתמש במנוע החיפוש של לינקדאין כדי למצוא מקצוענים ברמות שונות שכנראה יביעו עניין במוצר או בשירות שלכם, וכנראה יתעניינו יותר ביצירת קשרים חדשים לעומת גורם בכיר בחברה.

הצטרפו לקבוצות רלוונטיות

לינקדאין מציעה אלפי קבוצות המבוססות גם על תעשייה וגם על מיקום, ואתם יכולים להצטרף ל-50 קבוצות שונות. אתם מוזמנים לגשת אל הקבוצות הללו בכדי להגדיל את הנוכחות המקומית שלכם על ידי חיפוש העיר הרלוונטית והצטרפות לקבוצות רלוונטיות, ומיד לאחר מכן תוכלו לחפש לפי התעשייה בה אתם מעוניינים, לפי מונחי חיפוש הקשורים אליה.

בתוך הקבוצות, תוכלו לפרסם תוכן שמדגים את הכישורים שלכם ולשתף את התובנות שלכם בדיונים. שימו לב שלא כדאי לכם להיות מכירתיים בקבוצות אלו, מפני שהן נועדו להוות מקום נוח לאנשים שונים לתקשר האחד עם השני ולפעול יותר במונח החברתי מאשר העסקי – והם מעוניינים לקרוא תוכן מעניין, לא פרסומות.

עוד סיבה חשובה להצטרף לקבוצות היא העובדה שאתם יכולים למכור יותר בזכות פיצ'ר משמעותי – אתם יכולים לשלוח InMail או בקשת התחברות לכל חבר שנמצא איתכם בקבוצה.

מצאו תוכן שקשור לחברת המטרה שלכם

אנשים מצטרפים ללינקדאין כדי ליהנות מהחלק החברתי ברשת החברתית – הם רוצים לתקשר בדרך מקצועית ולדבר על בעיות הקשורות לעבודה שלהם. לכן, אתם לא רק צריכים להירגע עם הטון המכירתי בקבוצות, אלא גם כשאתם שולחים בקשות התחברות או שולחים הודעות פרטיות.

במקום זאת, קחו טיפ טוב – דברו עם האדם על מה שהולך בחברה שלהם. הדרך הקלה לעשות זאת היא להגדיר חשבון של התראות גוגל כדי לקבל מייל בכל פעם שהחברה הנ"ל מוזכרת בחדשות. כאשר אתם רואים מאמר או הודעה לתקשורת שהחברה שלהם מוזכרת בו, פנו לעובדים שלה בלינקדאין ופרגנו להם או דברו איתם על החדשות. כך תוכלו להתחיל שיחה על נושא המאמר ולשאול אם יש להם זמן להכיר יותר או לדבר על ביצועי העסק שלכם – ואין ספק שזו גישה אחרת לחלוטין משיחת מכירות ישירה, אך כדאית.

בצעו מכירות אישיות

בנוסף לרעיון של להיות חברתי יותר בלינקדאין, אתם גם צריכים להוסיף את הנדבך האישי במכירות שלכם. הכוונה היא שבמקום שתשלחו הודעה פרטית שאומרת שיש לכם מוצר שאתם מעוניינים להראות להם, עליכם למצוא מידע על מי שאתם פונים אליו, בחנו את הפרופיל שלהם, קראו את הפוסטים שלהם ונסו להבין את המטרות ותחומי העניין שלהם.

לאחר מכן, בדקו האם הם מדברים על כנס שאתם הולכים אליו, ותשאלו אם אתם יכולים לקבוע זמן לשוחח שם, או אם הם קרובים אליכם, פשוט תשאלו אותם אם הם רוצים לשבת איתכם על כוס קפה. נסו למצוא דרך לשיחת פנים אל פנים, וכאשר אתם פונים אישית, נסו להבין את המטרות שלהם, שיתכן ויהיו שונות לחלוטין ממטרות החברה עצמה.

מכאן, אתם יכולים לראות איך ההצעות שלכם יכולות לעזור להם להגיע לאותם יעדים. למשל, אם מה שאתם מנסים למכור הוא קידום או יתרון אל מול עובדים אחרים, אולי הם יעדיפו לשמוע יותר על איך לקוחות שלכם מפתחים כישורים חשובים, ולאו דווקא איך הם חוסכים כסף. שני היתרונות יכולים להיות נכונים, אבל התאמה אישית מאפשרת לכם ליצור מודעה שמתקשרת עם רצונות אינדיווידואליים.

שאלו אותם על הספקים הנוכחיים

כשאתם מתקשרים עם הלקוחות הפוטנציאלים בלינקדאין, אתם יכולים לשאול אותם האם יש ספק שירות שמספק משהו דומה למה שאתם מציעים, והאם הם מרוצים מהתוצרים שלו. אמנם מדובר בשאלה ישירה במיוחד בהשוואה לאחרות, אבל עדיין מדובר בכזו שיכולה להיות יותר אפקטיבית מאשר הצעה להדגים להם את השירותים שלכם כבר בתחילת השיחה.

אם הם עונים שהם מרוצים מהספק הנוכחי, אז לפחות יש לכם מושג במה מדובר, ועדיין אפשר לשמור על קשר חברתי בכדי "להישאר ברדאר שלהם", אם הם לא מרוצים, אז אתם יודעים שיש לכם הזדמנות למכור, ואז אתם כבר יכולים להיות יותר ספציפיים לגבי ההצעה שלכם.

שימוש בעצות אלו יכול לעזור לכם לנצל את מלוא הפוטנציאל של לינקדאין, ומדובר ברשת חברתית שיכולה להיות כלי חזק במיוחד בכדי לסגור עסקאות נוספות – אבל אתם חייבים להיות יותר סוציאליים, במקום לגשת ישירות למכירה. בהצלחה!

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.