Startup Grind
25 אוגוסט 2019 | מערכת StartIsrael
אם אי פעם חשבתם לעסוק באינטליגנציה מלאכותית – אתם צריכים לקרוא תיגר על גוגל

חושבים שהמיזם שלכם יכול להתחרות בגוגל? לא רק שיכול להיות שאתם צודקים, הכירו את הבכירה בגוגל שרוצה שתעשו את זה! למה? התשובה בסרטון שלפניכם

למזלנו, עולם היזמות מלא בסרטונים מעולים ומעניינים שמוסיפים לנו ידע רב ונקודות מבט שלא יכלנו למצוא בדרך אחרת (או לפחות לאחר לימוד והתנסות של שנים) – אך לא כל יום נתקלים בד"ר פיי-פיי לי בכירה בגוגל שמזמינה חברות אחרות להתחרות בה.

אז מה בעצם גורם לה לקרוא בקריאה כזו? מסתבר שסיבות לוגיות ואתיות.

  1. הטכנולוגיה מתקדמת וצומחת בקצב מדהים, וכך גם טכנולוגיית האינטליגנציה המלאכותית
  2. אסור שטכנולוגיה בקנה מידה כזה תרוכז בידיים של מספר מצומצם של חברות, גופים ואישים

איך עושים את זה? לפי לי, ישנם שלושה פקטורים עיקריים – התפתחות החומרה, התפתחות האינטרנט (עם דגש על ביג דאטא) והתפתחות של אלגוריתמים, שקידמו את התחום משמעותית והפכו אותו למצב של היום (נתון חשוב, בהסתבר בכך שהתחום קיים כבר מעל ל-60 שנה).

יחד עם מצב השוק שיכול להיות מבטיח, עדיין ישנם אתגרים לא מעטים שעליכם להתמודד איתם בתור יזמים בתחום, אך ללי יש גם פתרונות:

  1. התמקדו בפתרון ובדקו איך אתם יכולים לרכז את כל המידע הנחוץ כדי להוציא אותו לאור – מידע הוא חשוב והוא בעצם ההתחלה של העסק שלכם וגם של הפתרון עצמו, וסביר להניח שהחברות שיובילו בסוף יהיו חברות שיתעסקו עם ביג דאטא.
  2. יש עוד המון לגלות, ואתם צריכים למצוא את הדרך החכמה לשווק את המוצר שלכם ביחד עם חיזוק הנאמנות, העניין והמעורבות במוצר.
  3. אתם חייבים להיות עם אסטרטגיה ברורה
  4. אתם צריכים להבין את הערך והחשיבות של מידע
  5. חשוב לכם להשקיע מאוד בלימוד התחום, ותחום ה-ML הוא גם תחום שיכול להקנות לכם כלים רבים. אל תהססו לקחת מומחים בתחום כדי שתצליחו לייצר מוצר איכותי שיחזיק לאורך זמן
  6. גלו הבנה של הצורך והפתרון בכל רמה, כולל הזדהות ואמפתיה לצרכי הלקוחות שלכם

דוגמא מעניינת שלי ציינה היא ההתחלה של גוגל, שהגיעה למרחקים ארוכים מפני שהיא זיהתה את החידושים הטכנולוגיים שגרמו לה להשתפר ולהתברג כשחקנית מובילה מפני שהיא התמקדה גם במה שקורה מסביב ולא רק בראיית המוצר שלה, מה שבהחלט רלוונטי גם היום, בטח ובטח בתעשייה מתפתחת כמו AI.

למרות המסרים האופטימיים והדגש על האמפתיה, ללי יש דגש חשוב – היפטרו מהרומנטיזציה כשאתם נכנסים לעולם הזה, בטח ובטח דרך עיניים טכנולוגיות. אל תחשבו שאתם יודעים הכל, אלא ההיפך. חפשו את המנטור ואת השותף שיוכל להביא אתכם למקומות חדשים וללמד אתכם דברים שלא הייתם מצליחים ללמוד לבד.

לי גם מסבירה שהיא בחרה בגוגל מפני שהיא רואה את הפוטנציאל העצום של שוק הענן, שרלוונטי כמעט לכל תחום, בין אם עכשיו ובין אם בעתיד, ואין ספק שגוגל יכולה לספק מוצרים ופתרונות רבים בזכות הטכנולוגיה שהיא מציעה.

באשר לשאלה לגבי עתיד העבודות "האנושיות", לי משתמשת בנתונים שהוכיחו שישנו גידול בעסקים שנחשבו כ"תחליפיים" כמו בנקים, ניתן לראות עליה מפני שפקידי הבנק פשוט עושים עבודות "כיפיות" יותר במקום עבודות שחורות שעברו לאוטומציה. בסופו של יום, השוק מתעמק בפתרונות מסוימים ומוצא תפקידים ועבודות חדשות, כך שהכל מתאזן בסוף.

לא מכירים את התחום? מבחינת לי, זה לא תירוץ – יש לכם כל כך הרבה קורסים ומוסדות בהם אתם יכולים ללמוד, ביחד עם מומחים רבים שאתם יכולים ללמוד מהם ישירות או לכל הפחות להתייעץ איתם – ואם אתם באמת רוצים להיכנס לשוק, יש לכם הזדמנות שלא הייתה בעבר.

ובאשר לעתיד? בדרך לא מפתיעה, לי ממליצה על מעבר לענן, ורואה בה חלק בלתי נפרד מהעתיד עולם ה-AI, כך שהיא רואה חיבור טבעי של גוגל עם יזמים בתחום, בנוסף לכך שלדעתה, גוגל מציעה את שירותי ה-AI המתקדמים ביותר – אבל זו כבר החלטה שנמצאת בידכם.

המאמר נכתב בשיתוף Startup Grindקהילת היזמים הגדולה בעולם!

הסרטון פורסם במקור באתר Youtube

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.