Startup Grind
11 ספטמבר 2019 | מערכת StartIsrael
בונים על קרן הון סיכון? טום הולמה ילמד אתכם איך עושים את זה נכון

יש יזמים שהצליחו להגיע לשני צדי המתרס, ואחד מהם הוא טום הולמה, שהגיע מיזמות כלל עולמית היישר אל קרנות הון הסיכון. איך זה מרגיש ומה ניתן ללמוד על זה? התשובות בסרטון לפניכם

בונים על קרן הון סיכון? טום הולמה ילמד אתכם איך עושים את זה נכון

מתי בפעם האחרונה עשיתם משהו בשביל מישהו?

בשבילכם זה שיר, אבל בשביל טום הולמה, מדובר ביותר מדרך חיים. טום הוא יזם של ממש שמחזיק בהיסטוריה מרשימה הכוללת ניהול בחברת מרקוס, הקמת החברה מגנום שפיתחה פילטרים מגנטיים ייחודיים הנמצאים בשימוש במגוון תעשיות, אך אין ספק שפרויקט הדגל שלו הוא OpenIDEO, מיזם המעודד חדשנות הפועל ב-170 מדינות עם 100,000 משתמשים הפועלים ביחד כדי לפתור אתגרים למען חברה טובה יותר – ובדיוק בגלל זה, הוא אחד האנשים שיכולים לספר לנו על נקודות מבט שונות בחייו של היזם.

עשה ואל תעשה של קרנות הון סיכון

אחת התהיות הראשונות בסרטון היא איך ניתן להגיע אליו ואל קרן הון הסיכון שלו – עליהן הוא ענה בחלוקה פשוטה לשלושה חלקים: פעילות הקרן מתבססת על מציאת עסקאות חדשות, בחירה של אלו שכדאי להשקיע בהן והתמיכה עצמה. טום הסביר שהחברה שלו מתמודדת עם מאות ואף אלפי פניות בחודש, אך בפועל הקרן משקיעה רק ב-5 מיזמים בכל שנה. רוצים להגדיל את הסיכויים שלכם? שימו לב שטום מתרעם על מיילים גנריים שנשלחים למספר קרנות בבת אחת, ללא כל השקעה או חשיבה מעבר – והוא אפילו לא טורח להסתכל עליהן.

הטעות השנייה היא מייל לא מהוקצע – מיילים הכוללים שגיאות הקלדה ושגיאות כתיב, מה שמצטייר בעיניו כחוסר השקעה ובזבוז של הזמן שלו. אך החדשות הטובות הן, שטום מעריך מאוד מיזמים שבאמת מגלים אמפתיה כלפי קהל הלקוחות שלהם, עד כדי כך שמבחינתו, אחת האינדיקציות הגדולות לכישלון של מיזם הוא אם היזם לא אוהב את קהל הלקוחות שלו. המסר פשוט – אם אכפת לכם מהלקוחות, יש לכם סיכוי אצל טום, אבל גם סיכוי בעולם עצמו.

עוד נקודה חשובה שטום מציין לגבי קרנות הון סיכון באופן כללי הוא מקור הפניה – באופן לא מפתיע, טום מקדיש יותר תשומת לב למקורות אמינים בעיניו. טום ממשיך לציין מקרים של "עשה ולא תעשה" כמו מקרה בעייתי של יזם שהתדפק על דלתות המשרד והבהיל את המזכירה, לעומת יזם שצוין לטובה מפני שהוא נתן את "נאום המעלית" שלו בתור בבית הקפה. האופציות שואפות לאינסוף – אבל אתם כבר יכולים להבין את הכיוון של אלו שבסופו של דבר עוברות את הסינונים הראשוניים.

האם אפשר לחזור אחורה?

שאלה מעניינת שנשאלה התייחסה לכך שיזמים רבים חוזרים אל עולם היזמות לאחר שהם מבלים מספר שנים בקרן הון סיכון – האם זהו המקרה גם עבורו? הולמה השיב שאכן מדובר בתקופה עם כיף אדיר של בניית עסקים, אבל כרגע הוא מעדיף להישאר במצב הנוכחי עם נגיעה בתחום בזכות מספר חברות בהן הוא עדיין מעורב ברמה הניהולית – אך הוא מדגיש שכיום הוא מרגיש שהוא למד להיות יזם יותר טוב מאי פעם.

כשהוא נשאל לגבי התחום בו הוא היה מתמקד, הוא הצביע שהוא מעדיף להתמקד בנושא חדש מדי שנה, והוא היה כנראה בוחר להתמקד בפיזיקה ומתמטיקה בשילוב עם ביולוגיה.

דיון מעניין שהתפתח היה בנוגע לספר "דם רע" שמספר את סיפורה של שרה נוריס, שיצרה את אחת מהתרמיות הגדולות ביותר בעולם היזמות. הולמה מסכם את הנושא בכך שאנשי VC רבים מחפשים את הסיבה למה הם צודקים, מה שקל למצוא בעולם בו אנשים רבים ינסו לספר לכם הכל כדי לזכות בתמיכה שלכם ויש כל כך הרבה מידע, דווקא אלו שיחפשו את הסיבות למה הם טועים הם היזמים החכמים יותר שיכולים לאתר מקרים כאלו מראש. הולמה גם גילה כי הם קיבלו הזדמנות להשקיע במיזם של נוריס, אך הם ויתרו עליו במהירות.

עוד טעות גדולה שהולמה מספר עליה היא יזמים שמחפשים להשקיע במשהו שהם לא ניסו בעצמם, כולל מקרים בהם יזמים לא השתמשו בטכנולוגיה שלהם. אנחנו מקווים שאתם יושבים עם דף ועט, כי יש לכם הרבה דברים לעבור עליהם. בהצלחה!


המאמר נכתב בשיתוף Startup Grindקהילת היזמים הגדולה בעולם!

הסרטון פורסם במקור באתר Youtube

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.