Photo by Jakob Owens on Unsplash
10 נובמבר 2019 | מערכת StartIsrael
אל תגידו שלא אמרנו: שיווק עמיתים הולך להיות הגל הבא של מובילי הדעה

תפתחו את האינסטגרם ותתעוררו - הדור החדש של המשווקים הוא המשפחה שלכם, החברים שלכם - והוא יכול להיות גם אתם

אחרי שתוכניות הריאליטי הפכו את האדם הממוצע לסלב בין לילה והרשתות החברתיות השתלטו על הטלפונים, רק מעט אנשים הופתעו מהמעמד החדש של מובילי הדעה. בעולם שבו קים קרדישיאן היא מלכת האינסטגרם, נראה שכולם כבר הבינו שדברים השתנו ושיש דרך חדשה לשווק.

הטריק היום הוא ללכת על אנשים לא מפורסמים עם קהל עוקבים מכובד, והחלק הקשה הוא למצוא אותם שניה לפני שהם מבינים שהם מפורסמים ומתחילים לדרוש מיליון דולר לפוסט אחד. בסופו של יום, המשפיענים הקטנים יחסית – כאלו שעדיין ברמה של מספר עוקבים נכבד ונאמן ועם קהל שנמצא כמעט בכל נישה, הפך נוח במיוחד עבור מפרסמים.

כידוע, מי שקובע בעיקר היום הוא דור המילניאלס ודור ה-Z, והם רוצים אותנטיות ולא מכירות. נאמנות המותג שלהם שונה, והם רוצים לשמוע מאנשים שדומים להם, ולאו דווקא מכאלו שנראים מורמים מעם – וכך נוצר שיווק העמית אל עמית.

האם אותנטיות שווה יותר ממיתוג?

שיווק עמיתים (Peer 2 Peer) הוא שיטה שמערבת לקוחות שיוצרים מעורבות בקרב לקוחות אחרים באמצעות המלצות, במעין סוג של פה לאוזן מודרני, ומה שהיה בעיקר בשימוש בקרב קמפוסים ורשתות חברתיות, הפך גם למשחק עסקי לכל דבר.

הסיבה לכך היא שאנשים סומכים על אנשים כאלו יותר, ולא מפתיע שסקרים מצביעים על כך שאנשים הכי סומכים על החברים והמשפחה שלהם בכל הנוגע להמלצות, אמון ובכלל.

העסקים יכולים להראות שהם לא רק באו למכור, ואם אין כסף מעורב – כנראה שהממליצים עשו זאת כי הם באמת מאמינים שיש להם משהו טוב ביד. תחשבו על זה רגע – האם אתם אוהבים שירותים ומוצרים שנדחפים אליכם? ברור שלא – ואת האותנטיות, אי אפשר לקנות.

גישה זו עוזרת גם לגולש כמובן, מפני שהוא יכול לקבל חוות דעת מוקדמת ולהחליט בהתאם – בניגוד לימים של פעם שבהם הרבה פעמים הייתם צריכים לנסות ולהיכוות כל פעם מחדש.

השקעה בשיווק עמיתים

אחד העסקים שמשקיע בשיווק הזה הוא Surkus, שמתפתח לשוק העולמי. פלטפורמת הגילוי מחברת את כלל המשתמשים שלה – מותגים וארגונים המחפשים יותר חשיפה ומעורבות – עם משתמשים שמחפשים להגיע ליותר אירועים ושירותים שמתאימים לצרכים שלהם. האומדן של נתוני ההגעה, מעורבות והתגובות לאחר האירוע עצמו, עזרו לפלטפורמה להבין ולמצוא את הלקוח האידיאלי עבור כל חברה.

הגישה של השירות היא שאנשים כאלו יקרים למותגים מפני שהם אמיתיים. המשפחה והחברה מאמינים להם, ולכן כל עסק צריך לכל הפחות לבדוק את האופציה הזו. לא יודעים איך להיכנס? תנו שימוש או מוצר חינם בשירות או במוצר שלכם, תנו גישה או מסלול מיוחדים או אפילו הרימו אירוע בלעדי או שתיתנו להם חשיפה – אלו חלק מהדרכים שיגרמו לאנשים להתחיל להתלהב מכם.

Flixxo היא פלטפורמת וידאו שגם היא מתמקדת ב-P2P. מדובר בפלטפורמה מבוזרת שנבנתה על בלוקצ'יין ומיועדת להעיף את המתווך על ידי כך שהיא מרשה לארגונים לשלם ישירות לצרכנים עבור צפיה בסרטונים. כך, המפרסמים מבזבזים כסף רק על לקוחות אידאליים, בניגוד לשיטות המסורתיות. עוד אפליקציית בלוקצ'יין היא Sweet, המאפשרת למותגים לתגמל משתמשים עם טוקנים המיועדים ללייק, שיתוף, פרסום או צפיה בתוכן. אותם עוקבים יכולים להחליף את הרווחים שלהם עבור מתנות ייעודיות לטעמים שלהם, כולל כל מה שהסלבים האהובים עליהם לבשו בקליפ החדש שהם ראו ביוטיוב.

טום מיזון, המשמש כמנכ"ל ובעלים בחברה מסביר שהמעריצים "עשו עבודה ששווה לחברות הרבה כסף" בחינם במשך שנים, ועכשיו יש דרך לתגמל את הנאמנות עם משהו שמוודא שהפרסום "מפה לאוזן" שלהם ישתלם עבורם. תחשבו שניה ותראו שהיום, התלהבות שבאה בחינם יכולה להיות אפקטיבית לא פחות מכזו ששילמו עליה.

בעוד המשפיענים המוכרים מציעים ערך גבוה עבור עסקים, יתכן שהכוח שלהם נופל ביחס לפעם בהתחשב במפרסמים שחושבים מחוץ לקופסא. אם תזהו שהקהל שלכם יותר מתעניין במה לחבר שלו יש להציע, כדאי להשקיע באנשים שעושים את זה – ולתת להם לעשות את העבודה.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.