Photo by rawpixel.com from Pexels
2 ספטמבר 2019 | מערכת StartIsrael
5 חממות הסטארט-אפים מסביב לעולם שכדאי לכם להכיר

הדרך להצלחה היא לא דרך אחידה, אבל על דבר אחד יש הסכמה - חממות עסקיות הן דרך מצויינת לקידום מיזמים בתחילת הדרך - הנה 5 חממות כאלו ששווה לכם להכיר

חממה עסקית היא החלום הנוצץ של יזמים בתחילת דרכם. למשך מספר חודשים, מתכנסים הסטארטאפיסטים הצעירים בחממה שמעניקה להם כלים יקרי ערך להצלחה העתידית ומתנסים בכל מה שצריך לדעת בכדי להפוך מרעיון לחברה מבטיחה. המסע סביב הסטארט אפ הבא יכול לקחת אתכם לסיבוב ברחבי הגלובוס המשלב בו טיסות ליעדים שונים כמו: טיסות למדריד, לסן פרנסיסקו, לניו יורק ועוד.  הגופים התומכים מעניקים ליזמים את המקום הפיזי לעבוד בו, כמו גם מימון, סיוע בניהול, בשיווק ובפיתוח עד שבסוף התהליך יכולים היזמים לסמן וי לפחות על סעיף אחד: יצירת מוצר מסחרי עצמאי, או גיוס הון נוסף ממשקיעים. מסביב לעולם פועלות אינספור חממות כאלה, רובן ממוקמות בעמק הסיליקון, הנחשב לאחד האזורים המובילים בתחום. רוצים להכיר אותם מקרוב? יוצאים לדרך בעקבות חממות הסטארט-אפ הכי מעניינות בעולם!

  1. Madrid in motion – מדריד

כדי לקחת חלק בחממה המדליקה הזאת, כל שעליכם לעשות הוא לחשוב על הצעות לפתרונות שונים בתחום התחבורה בספרד, להציג את הרעיון המעולה שלכם ומי יודע? אולי תזכו להשתתף באחד המיזמים השווים שהגתה עיריית מדריד!

Madrid in Motion הוא מרכז החדשנות של העירייה, בשיתוף עם חברת התחבורה הציבורית EMT וחברת ייעוץ חדשנות. במרכז נפגשים סטראפיסטים בתחום הניידות האורבנית עם מקבלי ההחלטות הגדולים והחשובים בתחום מספרד כולה ומגבשים מענה לאתגרים שונים בתחום הניידות העירונית, כמו: שימוש באנרגיה אלטרנטיבית לאוטובוסים, הזדהות ביומטרית בעת התשלום לתחבורה הציבורית, ניהול עומסי התנועה בעיר, שיפור חווית הנוסע במהלך הנסיעה ופתרונות חדשניים נוספים. לאחר הגשת ההצעה לפתרונות לאתגרים השונים, מעבדת הוועדה את הבקשות ובוחרת את הסטארטאפיסטים  שיזכו לעבוד במשך שלושה חודשים באחת מהבירות המובילות בעולם על פיתוח הרעיון.

  1. 500 – עמק הסיליקון

500 היא אחת מחברות ההון סיכון הפעילות והמשגשגות ביותר בעולם. על אף שמקום מושבה הוא בלב עמק הסיליקון, היא משקיעה במיזמים חדשניים ב-74 מדינות ובכל רחבי העולם. מאז הקמתה, השקיעה החברה בלמעלה מ-2,200 חברות באמצעות ארבע קרנות בינלאומיות ו-15 קרנות נישתיות העוסקות בשווקים הגאוגרפיים הספציפיים אליהם מתייחס המיזם הרלוונטי. לאחר שהם מאתרים את היזמים המוכשרים ביותר בעולם, הם עוזרים להם ליצור חברות מצליחות באמצעות השתתפות בסדנה האורכת ארבעה חודשים, בסן פרנסיסקו. השהות בחממה מאיצה את קצב הפיתוח של המיזם לאין ערוך ומעניקה ליזמים הצעירים גישה לרשת קשרים מעולה, בה חברים אלף מייסדים, מאתיים חונכים וצוות הדרכה המלווה את הסטארטאפ לכל אורך הדרך, בתחומים השונים  כגון - עבודת השיווק, עיצוב המוצר, בניית אסטרטגית מכירה, בדיקת משתמשים וניהול חשבונות.

  1. AngelPad – ניו יורק וסן פרנסיסקו

AngelPad היא אחת החממות היותר מוצלחות בעמק הסיליקון. התוכנית מבוססת בשני מקומות בארצות הברית – בניו יורק ובסן פרנסיסקו. לאורך השנים, עברו תחתיה בחממות השונות כ-150 חברות.

אז איך זה עובד? מדי שישה חודשים מתכנס צוות ההיגוי ובוחר 15 מיזמים מבטיחים מתוך מאגר מועמדים עצום של כ-2,000 סטרטאפים. AngelPad לא בוחרת כל מיזם ומקפידה לעבוד רק עם חברות צעירות שעומדות בדרישות שלה: אנשים מוכשרים שיודעים לעבוד קשה, חיוביים, אופטימיים והכי חשוב – שיש להם באמת מיזם מעניין. החברה משקיעה במגוון רחב של תחומים, כמו: עולם המובייל, תחום הבריאות, טכנולוגיה, פרסום, קמעונאות ועוד.

בשלושת חודשי החממה האינטנסיביים, עובדים על כל ההיבטים הקשורים לפיתוח המוצר –הגדרת קהל היעד, גיוס כספים, פגישות משקיעים, שיווק ופרסום ועוד. העבודה נעשית עם מומחים בכל תחום ובליווי צמוד של מייסדיה – לא מובן מאליו כלל!

  1. Y Combinator – עמק הסיליקון

חברה מעניינת נוספת הממוקמת בעמק הסיליקון היא Y Combinator. לאורך השנים, השקיעה החברה סכומי כסף קטנים במספר עצום של סטארטאפים ועשתה זאת בהצלחה מרובה. שלושת החודשים המרוכזים בהם עובדים היזמים הטריים בחממה הייעודית של החברה, אינטנסיביים מאוד וכוללים שעות חשיבה מרובות ועבודה לא קלה, אך הודות לתמיכה הרחבה שהם זוכים לה, אין ספק שהתוצאות מדברות בעד עצמן. חברות ענק כמו AIRBNB, DROPBOX או CHEKER הן רק חלק מהמיזמים שהחלו את דרכם בחממה וזוכים היום להכרה בינלאומית והצלחה עסקית מסחררת.

  1. DIGITAL GARAGE – סן פרנסיסקו

אחת החממות המגניבות שיש בעולם ואחת המוצלחות שבהן היא - DIGITAL GARAGE. היא ממוקמת באחד הרחובות המרכזיים בסן פרנסיסקו ומציעה חממה המסייעת ליזמים צעירים להיבנות באופן הטוב ביותר. המטרה הסופית היא התרחבות לשווקים גלובליים. המשמעות, בעיקר עבור עסקים מחוץ לארה"ב, היא אחת: זו הזדמנות מעולה להתערות בשוק המקומי, לקבל כלים יקרי ערך להקמת החברה ולהצלחה בשווקים הבינלאומיים ובעיקר בארה"ב. לצד היותה חממה לעסקים בתחילת דרכם, DIGITAL GARAGE מציעה גם מסלול המיועד לעסקים ותיקים שרוצים לצמוח ולהתרחב. 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.