Photo by NeONBRAND on Unsplash
3 נובמבר 2019 | אלה פוט
הטרנדים המובילים בעולם הקמעונאות, והשחקנים הישראלים שמנצחים עליהם: חלק ב'

הם חמים, והם ישראלים - הנה עוד כמה טרנדים מובילים בעולם הקמעונאות שאתם חייבים להכיר, עם אנשים שיתכן מאוד שאתם מכירים!

בשבוע שעבר, התחלנו לסקר את הטרנדים הטכנולוגיים המעניינים ביותר בשנת 2019, והצגנו שחקנים ישראלים שעומדים מאחוריהם בשיא הכוח. השבוע, אנחנו הולכים להמשיך את המגמה ולהביא לכם עוד ועוד גאווה ישראלית, ונתחיל עם כמה מספרים. במדינתנו יש מעל 500 מיזמים המתמחים בתעשיית הטכנולוגיה הקמעונאית, ולפי הדו"ח של חברת Re-Tech, 31 מהם גייסו מעל 400 מיליון דולר, עם ממוצע גיוס של 14.5 מיליון דולר לכל חברה. מרשים? עוד לא ראיתם כלום

הטרנד הרביעי: שרשרת האספקה

עם מספר האתגרים הגובר בכל הנוגע לאופן הרכישה, האיסוף והחזרת המוצרים בקרב הלקוחות המודרניים, יש לא מעט לחץ על קמעונאים בכל הנוגע למשלוחי מוצרים – אך גם כאן יש מספר פתרונות:

Bringg החברה מספקת שירות לכמה מהמותגים המוכרים ביותר בעולם ומקנה להם דרך יעילה לנהל את ביצועי המשלוחים המורכבים שלהם ביותר מ-50 מדינות ברחבי העולם. פלטפורמת ה-SaaS שלה מציעה יכולות זמן אמת שמאפשרות ללקוחותיה להגיע למצוינות לוגיסטית באקוסיסטם המשלוחים שלהן, זאת באמצעות תפעול המתבסס על חסכון בעלויות בכל חלק בתהליך – ממשרדי החברה עד לצוותים במגרש, ועד ללקוחות הקצה.

CS Robotics – החברה, שהשם המלא שלה הוא Common Sense Robotics שמה לעצמה יעד ברור: לאפשר לקמעונאים במרכולים להוציא משלוחים מהאתר אל בית הלקוח תוך שעה אחת בלבד. איך עושים את זה? החברה בנתה רשתות של מרכזי מיקרו-מימוש באזורים אורבניים שמשלבים את המהירות של משלוח מקומי ביחד עם היעילות והסקיילינג של מימוש רובוטי. החברה משתמשת ברובוטים משלה וטכנולוגיית AI ביחד עם מודל תשלום מבוסס שימוש, מה שמוביל בסוף לכך שהלקוחות מקבלים את המצרכים שהזמינו מהר יותר ובצורה חלקה יותר.

Freightos – אתם כנראה הולכים לאהוב את המיזם הזה. החברה מאפשרת לחברות השילוח לנהל חוזים, לנהל ולהעביר לאוטומציה את הליכי המכירה היישר מהאתר שלהם. הטכנולוגיה שהחברה מציעה הופכת את הליך השילוח לחלק מתמיד, מפני שהיא משלבת את כל עלויות השילוח והחיובים הנלווים למערכת הפעלה מבוססת רשת (SaaS).

הטרנד החמישי: חנויות חכמות

בעוד קמעונאים כיום ממשיכים לחפש דרכים חדשות להעמיק את מערכות היחסים שלהם עם הלקוח, זה ברור שהעתיד של המסחר תלוי בחנויות חכמות – השילוב של טכנולוגיות חדשות בחנויות פיזיות נועד כדי לגרום ללקוחות חדשים לבוא ולהישאר לאורך זמן - וכל המרבה, הרי זה משובח.

איחוד חוויות האונליין והאופליין ביחד בדרך שנראית טבעית ככל הניתן הפכה להיות מרכיב עיקרי בתעשייה הקמעונאית. דברים כמו טכנולוגיית זיהוי פנים, מראות אינטראקטיביות, מדפים חכמים, רובוטים וקניה מהירה הם רק חלק מהטכנולוגיות העולות בשוק זה. ומה יש לישראלים להציע לתחום?

Nexite (Quickwy לשעבר) – הפתרון של חברה זו מאפשרת לקמעונאים יכולות איסוף מידע וגישה הדומות לאלו שניתן למצוא בחנויות דיגיטליות. התג של החברה מציע אפשרות חיבור ל-IoT ומאפשר לבצע אוטומציה בזמן אמת של נתוני החנות ואנליזה, רכישה עצמאית, חוויית IoT אישית בחנות עצמה וארון חכם בבית. תג זה יוצר את החיבור האולטימטיבי בין המסחר האינטרנטי לזה הפיזי, ובכך מעצים את חוויית הרכישה, מה שיוצר כלי מעורבות ללפני ואחרי שלא היו יכולים להיווצר בדרך אחרת, ובכך בעצם נוצרים ערוצי רווח חדשים.

Oriient – בין אם מדובר בקניון, חנות ענק, בית חולים, אוניברסיטה או בניין משרדים, הצרכנים מעוניינים בחוויות נוחות, נגישות וידידותיות. החברה מציעה להם שירות דמוי GPS לניווט בפנים החנות, ברמת דיוק גבוהה.

Wipshelf החברה הופכת את המדפים הרגילים והמוכרים למדפי IoT מתקדמים. איך? באמצעות תותב שממוקם על המדפים עצמם, ומספק מידע בזמן אמת לגבי כמות הסחורה של כל מוצר. כך, החברה משתמשת במדף בתור פלטפורמה לאינטראקציה עם עובדים ולקוחות במגוון תרחישי שימוש: לוגיסטיקה ותפעול, שיווק וקידום ויצירה של מידע בעל ערך שיכול להיות בשימוש על ידי ספקים.

הטרנד השישי: חיזיון ממוחשב

לפי מחקר עדכני שנערך על ידי Startup Nation Central, מיזמים ישראלים בתחום זה הצליחו לגייס מעל מיליארד דולר במהלך שלושת השנים האחרונות – ומעל חצי מזה בשנה האחרונה – גידול עצום בהתחשב בכך שסכום הגיוס ב-2015 עמד על 56 מיליון דולר "בלבד".

בתחילת השנה, המגזין הכלכלי של טיימס קבע כי ישראל מובילה את הדרך בכל הנוגע לחיזיון ממוחשב, ומספקת מענה לצרכים של חברות רבות ברחבי העולם. טכנולוגיה זו היא בעצם היכולת של מחשבים להבין בצורה אוטומטית מה המצלמות שלהם רואות ומה לעשות לאחר מכן, והשימוש בה ניכר בחנויות פיזיות כדי למקסם סידור מדפים, לחזק את היעילות התפעולית ולייצר חוויה טובה ככל הניתן עבור הצרכנים. הנה טעימה מכמה מהמיזמים הישראלים שעושים את זה נכון, ובענק:

Donde Search החברה משדרגת את חוויית הרכישה המקוונת באמצעות AI, חיזיון ממוחשב ו-NLP כדי לעזור לאתרי מסחר דיגיטלי לחקות את הדרך בה צרכנים חושבים על מוצרים. על ידי הטמעת הטכנולוגיה של החברה, קמעונאים יכולים להגיב מהר יותר לחידושים, להפחית הוצאות עקיפות, להפחית את זמן הרכישה ולשפר את החוויה הכללית. פלטפורמת ה-SaaS של החברה מקנה מנוע חיפוש ויזואלי למוצרים, שהוכח כאפקטיבי יותר במקרים רבים.

Trigo לפי מייסד-שותף החברה דניאל גבאי, עד לא מזמן, מחשבים לא יכלו להבדיל בין כלב לחתול. היום, מחשב יכול להגיד למכונית לנטות הצידה כאשר ילד מתפרץ לכביש, ובמקרה טריגו – הוא יכול להבדיל בין שקית של דוריטוס לתפוצ'יפס.

הטכנולוגיה של טריגו מעבירה לאוטומציה את הקופאיות בחנויות המרכולים, זאת באמצעות קוד מורכב ומספר קטן של מצלמות שיכולות להבין מה יש לקונים בסל הרכישה שלהם ולחייב אותם בצורה אוטומטית. טכנולוגיית החיזיון של טריגו משדרת תפעולי קמעונאים, מונעת גניבות, מאפשרת לקבל נתונים יקרי ערך ומציגה אפשרויות למעורבות לקוחות בסביבה קמעונאית שלא היו אפשריים עד כה.

Syte – חברה זו יוצרת הליך קניה פשוט עבור לקוחות באמצעות שימוש בחיפוש ויזואלי. החברה עוזרת לקמעונאים להוסיף מצלמה וירטואלית לאתרי המובייל או האפליקציות שלהם, ולאחד אינדוקס של נתוני המוצר, הטמעת המצלמה לוקחת פחות מיממה, ולאחר מכן הלקוחות יכולים להעלות תמונות שמעניינות אותם ולקבל הצעות למוצרים דומים עם אפשרויות רכישה מאתר החברה עצמה ובכך להגדיל את הכנסותיה.

מסקנות

כשאנשים חושבים על סצנת ההייטק הישראלית, הם ממש לא חושבים על השוק הקמעונאי. הסתכלנו בלא מעט מיזמים, אך הם רק חלק קטן מתוך מאות חברות טכנולוגיות ישראליות שמאפשרות לקמעונאים להסתגל אל הצרכים המשתנים של הלקוחות שלהם ברחבי העולם.

העמקת מערכת היחסים עם הלקוחות היא לא משהו קל, אבל אם אתם רוצים להצליח (או אפילו לשרוד), אתם צריכים לאמץ את הטכנולוגיות הנ"ל. מחקרים מצביעים על כך שחברות רבות מתחילות להבין את הנושא – והן בקשר קרוב עם מיזמים כמו אלו שסיקרנו כרגע.

המספרים הללו צפויים לגדול, התעשיה צפויה להשתנות, ורק דבר אחד בטוח – אי אפשר להישאר במקום.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.