Photo by NeONBRAND on Unsplash
22 דצמבר 2019 | דרור ברק
9 פעולות פשוטות וקלות לכתיבת תוכן שמביא לקוחות

לא מפסיקים לכתוב אבל הלקוחות עדיין לא באים? יכול מאוד להיות שהתוכן לא מספיק ממיר ומעניין. ריכזנו לכם 9 טיפים אפקטיביים ומוכחים, שיכולים לשפר את התוצאות כבר מהפוסט הבא שתכתבו.

כמה פעמים כתבתם פוסט והרגשתם שזה לא תורם לכם? שהשקעתם המון זמן על מאמר ובסוף קראו אותו 15 איש במקרה הטוב? אנחנו משקיעים המון זמן וכסף ביצירת תוכן והוא חייב להביא תוצאות. ולכן, ריכזתי 9 פעולות שכדאי לכם לעשות, כדי לוודא שהוא יביא לכם לקוחות.

לפתור את אחד הכאבים של קהל היעד

לדוגמא: בעל עסק של צילום, יכול לכתוב מאמר שמתייחס לכאב של קהלי היעד שלו - למשל, "אני אף פעם לא יוצא טוב בצילומים עסקיים". תוכן שיכול להתאים הוא מאמר שעוסק ב-7 דרכים לוודא שהצילומים העסקיים שלכם ייצאו מושלמים.

לכתוב בגובה העיניים

האם כתבתם בצורה ברורה ופשוטה, או התנסחתם כמו כותב הנאומים של נשיא המדינה? כתיבה רשמית מדי היא כמו לצפות בסרטון של מישהו שמקריא מדף ומסתכל כל רגע למטה - לא אותנטי ולא מקרב. הימנעו ממילים וביטויים שלא הייתם משתמשים בהם בשיחה פנים אל פנים כגון: כפי שציינתי, כמו כן, אף על פי כן, להלן ועוד.

לוודא שהוא באמת יעיל

האם הקהל שלכם יידע ליישם אותו ברמה כלשהי אחרי שהוא מסיים לקרוא, או שהכל נשאר ברמה התיאורטית והלא יעילה?

לתת כותרת ברורה שמושכת תשומת לב

שימו לב שגם הכותרת (השם שנתתם למאמר או כתבה) מנוסחת בצורה ברורה ופשוטה ובדיוק כמו שאתם מדברים. חשוב מאוד שכבר מהכותרת יהיה ניתן להבין למי הכתבה מיועדת, ומה ייצא לו מזה שהוא ישקיע זמן בקריאתה. לדוגמא: "השיווק לא עובד? 7 דברים בעסק שלכם שאתה צריך לשפר". דוגמא נוספת: "בעלי עסק? 7 דרכים להתחיל לשווק ללא כסף".

לשלב תת כותרות כדי להקל על הקריאה

מאוד חשוב, אנשים נוטים לקרוא ברפרוף, ורק אם ממש עניינתם אותם אז יש מצב שישקיעו וייקראו כל מילה. בשביל זה, תת כותרות הן מאוד חשובות. כותרות מושכות ומעניינות שמחלקות את המאמר לחלקים ומדגישות את הנקודות החשובות.

להוסיף קישורים לנכסים דיגיטליים או לדפים אחרים באתר שלכם

לאינטרנט יש יתרון עצום שמאפשר לנו להוביל גולשים למקומות שאנחנו רוצים לאחר שנחשפו אלינו לראשונה. שלבו קישורים יעילים לעמודים אחרים באתר שלכם כמו מאמר נוסף שכתבתם או תיאור השירות שיכול לעזור ללקוח שבדיוק קורא מאמר על הצורך שהשירות שלכם יכול לספק. לדוגמא, כתבתם מאמר על בעיות גב ו-7 דרכים לפתור אותן. אחת הדרכים היא תרגילי בוקר - את צמד המילים "תרגילי בוקר" אני יכול להפוך לקישור שיוביל לדף נחיתה עם סרטון הדרכה על תרגילי בוקר ואפשרות להשאיר פרטים כדי להצטרף לסדנה שעוסקת בכך.

להניע לפעולה

אתם עובדים קשה מאוד בשביל לייצר תוכן, ואין סיבה שלא תשתמשו בו בשביל להשיג משהו חזרה. נכון, לא בכל פוסט תניעו אנשים לרכישה, אבל כן ניתן להשתמש בתוכן בשביל מנויים נוספים ביוטיוב, או כדי שיורידו מדריך שכתבתם וירשמו לניוזלטר.

לעשות בדיקת איכות מקדימה

לפני שאתם מפרסמים, תנו לקהל היעד שלכם לקרוא או לראות (אם זה סרטון). תמצאו כמה לקוחות או מכרים שהם חלק מקהל היעד שלכם, ושאתם יודעים שיסכימו מדי פעם לתת את דעתם על התוכן שלכם. חשוב שהם יהיו אנשים שמסוגלים להיות אמיתיים איתכם בכדי שלחוות הדעת שלהם תהיה תועלת.

למדוד תוצאות ולשנות בהתאם

לאחר שפרסמתם, תעקבו בעזרת גוגל אנליטיקס אחר הכניסות לאתר שלכם והזמן שמשתמשים נשארו בדף של המאמר שכתבתם. אם זה פוסט בפייסבוק, אז כמובן שתוכלו לעקוב אחרי הביצועים שלו ולראות איזה נושאים מדברים לקהל היעד שלכם יותר ואילו פחות לפי אחוזי החשיפה והמעורבות (לייקים, תגובות ושיתופים).

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.