Photo by Johannes Plenio on Unsplash
19 דצמבר 2019 | איימי סאסר רולס
האם עודף חדשנות הוא האתגר האמיתי בכל הנוגע לסקיילינג?

כולם מדברים על חדשנות ולא מפסיקים לשבח אותה, אבל קחו רגע ותחשבו: יכול להיות שהתמקדות בחדשנות בכלל יכולה להיות הסיבה לכשלון המיזם שלכם?

אחד מהדברים הכי כיפיים בעבודה שלי הוא לראות בעלים של מיזמים ואת הצוותים שלהם כאשר הם יוצרים דברים מדהימים. החלוצים הללו לימדו אותי שכלכלה צומחת כאשר אנשים יוצרים חדשנות, ויותר חשוב מכך – הם יודעים לבצע סקיילינג לתוצרים שלהם. ראיתי את זה שוב ושוב, וזה אף פעם לא מפסיק להפתיע אותי.

פרק בפודקאסט של קארה סווישר, אתגר אותי להסתכל על הקונספט של חדשנות בדרך מעמיקה יותר. סווישר ראיינה את ג'ים קולינס, כותב הספר "מטוב לנהדר", שגילה שרק עשירית מהחדשנים מצליחים להפוך למצליחנים.

"מה שמצאנו הוא שיש רמת סף של חדשנות שאתם צריכים לכלול בכל תעשייה שהיא, אבל ברגע שאתם עולים מעל הרף הזה, האפקטיביות שלה עומדת בספק" סיפר קולינס "מה שחשוב יותר הוא היכולת שלכם לבצע סקיילינג לחדשנות הזו".

המשפטים הללו עוררו בי רצון לשאול שאלה שלא חשבתי עליה עד כה: מה אם אנחנו לא צריכים יותר חדשנות, אלא פחות חדשנות? מה אם הבעיה האמיתית היא עודף בחדשנות?

להביא תותח לקרב אקדחים

אחד הדברים שחיזקו את התפיסה שלי הוא ההסבר של קולינס על עיקרון שהוא קורא לו "לירות באקדח" ועיקרון נוסף שהוא קורא לו "לירות מתותח". לטענתו, ליזמים יש חלון מצומצם מאוד של הזדמנות להצליח, אותה הוא משווה לכמות מוגבלת של אבק שריפה בספינה.

אם אויב בא ואתם משתמשים בכל אבקת השריפה שלכם בבת אחת, אתם לוקחים סיכון גדול. אם אתם מפספסים, אתם תסיימו בים שמלא במיזמים שעשו את אותה הטעות, או שאתם יכולים לנסות לירות מספר יריות באקדח, לחשב מחדש את המצב ואז לירות בתותח בזמן הנכון.

באנלוגיה זו, הספינות שיורות, מסתגלות ורוצות לירות את הירייה הגדולה הן אלו שיש להן משאבים לסקיילינג. זהו ההבדל בין חדשנות אסטרטגית ועודף אסטרטגיה, והקבוצה הראשונה היא זו שזוכה בסוף.

היריבות הגוברת בין סנאפצ'אט לאינסטגרם מדגימה את האנלוגיה בצורה מושלמת. בעוד סנאפצ'אט מוכרת בתור חברה שלא מפסיקה לחדש, אינסטגרם לקחו את הקונספט של סטורי וביצעו לו סקיילינג (ברמה שבה אפילו קווין סיסטרום הודה שהוא פשוט גנב את הרעיון)

למרות שלא מדובר בצעד הכי מוסרי שיש, אינסטגרם מחזיקה בכמות כפולה של משתמשים פעילים לעומת סנאפצ'אט.

חברים לא נותנים לחברים להגזים

עודף בחדשנות יכול להיראות כמו דחיה של השקה, מפני שאתם ממשיכים לשפר את הטכנולוגיה, מחכים לרגע המושלם או מתמקדים באספקטים החדשים של החברה שלכם מבלי לשפר את אלו הישנים, והאמת היא – שזה מה שהורג לא מעט מיזמים.

באמצעות תכנית "אורקל עבור מיזמים", אנחנו ראינו איך שילוב של המיזמים עם פתרונות הענן של אורקל מספקים דרך כדי לעזור למיזמים לבצע סקיילינג מבלי ליפול למלכודת של עודף בחדשנות. יש לנו שלושה טיפים עיקריים שיעזרו למייסדים לייצר משהו נפלא, ולבצע לו סקיילינג ראוי.

תתרגלו למונח של "טוב מאוד"

הרבה יזמים לא מרפים עד שהם מגיעים "לתוצאה המושלמת". אבל בסופו של יום, אתם תצטרכו לתת ליצירה שלכם לצאת אל העולם. אם תעבדו עליה עד אינסוף, אתם תפספסו את חלון ההזדמנות שלכם לביצוע סקיילינג.

הקשיבו, למדו ואמצו

ברגע שהמוצר שלכם יצא החוצה, היו פתוחים לפידבק והיו מודעים לכך שיכול להיות שתצטרכו לבצע מהלכים נוספים. עם האנשים הנכונים, אתם יכולים להגיע לתוצרים מדהימים דווקא בזכות אותו הפידבק.

עברו להלך מחשבה מבוסס סקיילינג

תתחילו לחשוב בגדול כדי להגיע למצב שבו אתם יכולים להצליח בגדול. האם החברה שלכם יכולה לתמוך ולשמור על סקיילינג? האם יש לכם את צוות המכירה הנכון? האם אתם יכולים להתמודד עם בקשות גוברות מצד שירות הלקוחות? התכוננו להצלחה, אחרת החברה שלכם יכולה ליפול דווקא כאשר דברים מתחילים לעבוד.

דוגמא טובה למיזם שעושה את זה נכון היא SCADAfence, מיזם ישראלי שעובד עם תכנית היזמים של אורקל. פתרון אבטחת הסייבר התעשייתי שלהם מוטמע על הפלטפורמות התעשייתיות של אורקל, ומאפשר להם לעזור לחברות עם רשתות של טכנולוגיה תפעולית בסקאלה גדולה להתמודד עם סיכונים תפעוליים. אורקל קישרה את החברה הצעירה עם מנהיגים בתעשייה כדי לעצב את העתיד של החברה בתחום זה, ביחד עם זיהוי אתגרים שהלקוחות של המוצר מתמודדים עימם כאשר הם עוברים לסביבות ענן בענפי הייצור שלהם.

בסופו של יום, המשימה היא להבין את הצרכים של החברות, לבצע סקיילינג לטכנולוגיה ולחזק את העסק עצמו. הבנה של התמונה הרחבה היא מנוע הצמיחה, ומציאת האיזון הנכון בין חדשנות לסקיילינג יכולה להפוך את המיזם שלכם למיזם מנצח – אל תיפלו למלכודת שחברות רבות נופלות בה: דיבור בלתי פוסק על חדשנות בתור מילה שרק חוזרת על עצמה, בלי תוצאות בפועל. אל תשכחו את צרכי הלקוח והעניקו מהות לצמיחה שלכם. בהצלחה!

המאמר נכתב בשיתוף Startup Grind

המאמר פורסם במקור באתר Medium

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.