Photo by Jessica Rockowitz on Unsplash
2 ינואר 2020 | מערכת StartIsrael
5 דברים חשובים יותר מכסף

כסף זה הכל בחיים? לא בהכרח. ריכזנו לכם 5 עקרונות חשובים שבלעדיהם, גם אם תהיו האנשים העשירים בעולם, כנראה שתהיו אומללים

בתור סטארטאפיסטים, אתם משקיעים יותר מדי זמן ואנרגיה בסטארטאפ שלכם בכדי להביא הביתה כסף גדול. אין ספק שההכנסה היא חיונית עבורכם ועבור הצוות שלכם, שמסתמך על היכולת שלכם לפרנס אותם. יחד עם זאת, יש כמה דברים שחשובים יותר מכסף, והתעלמות מהם תהפוך את הרווח שלכם לחסר תועלת. הנה 5 הדברים שמנצחים בעדיפות את הדולר, השקל והאירו בכל יום מחדש.

האמונה שלכם

אני לא מדבר על אמונה דתית, למרות שגם היא יכולה להיות חלק מכך. האמונה שאני מדבר עליה היא האמונה בעצמכם, בחלום שלכם ובעסק שלכם. בלעדיה, זה לא משנה כמה המוצר או השירות שלכם טובים. אני יכול להעיד על היסוס שהרס עסקים שיכלו לשנות את העולם, וגם אני כמעט נפגעתי מכך. כאשר זה מרגיש כאילו כל מי שאתה מאמין בהם מנסים לפגוע בכם, קשה לשמור על האמונה.

אבל ברגע שאתם מפסיקים להאמין בעסק שלכם, חושבים שהחלום שלכם מוגזם מדי או שמישהו אחר יעשה את הדברים בצורה טובה יותר – הפסדתם. כבר עדיף לכם לפרוש וללכת לעבוד עבור מישהו אחר, כזה שמאמין בעצמו.

אם אתם פחות מתחברים לעבודה לפי החליל של מישהו אחר, האמינו בעצמכם ובכל אספקט בעסק שלכם. נכון, זה לא אומר שאתם לא צריכים לשפר את הביצועים שלכם, אבל אתם תעשו את זה בגלל שאתם מאמינים בעצמכם ואתם רוצים לעשות את זה טוב יותר מתמיד.


הבריאות שלכם

בתור סטארטאפיסטים, אתם מבלים יותר שעות ערנות בחשיבה על העסק שלכם יותר מכל אדם אחר. אם משהו משתבש, האחריות נמצאת על הכתפיים שלכם, וזה יכול להיות מסוכן. למה? כי אתם בטוחים שאם אתם לא תעבדו כל יום, כל היום, העסק ייכשל.

סמכו על האנשים שלכם, תנו להם לעשות את העבודה שלהם, ואז תעשו את שלכם, וודאו שהעסק שלכם חזק וחקרו דרכים חדשות בכדי לחזק אותו עוד יותר. קבלו פידבק מהצוות שלכם, ותכננו מראש את דרך הפעולה.

יחד עם זאת, שימו לב לתזונה שלכם, למשקל שלכם, לכו למכון הכושר או שחקו בספורט האהוב עליכם. מחשבה חדה דורשת גוף חד לא פחות, ולכן – תנו פוש. אתם לא צריכים להיות באדי בילדרים, אבל אתם כן צריכים להציב יעדים, להגיע אליהם ולהציב חדשים – זה יאמן אתכם לעשות את אותו הדבר עם העסק שלכם.

לא מרגישים הכי טוב? תהיו פעילים ולכו אל הדוקטור. העסק שלכם צריך את הגרסא הכי טובה של עצמכם, ואין שום חטא בללכת לרופא ולקחת ימי מחלה כדי לחשוב בצורה ברורה ולהוביל את הצוות שלכם אל עבר עתיד מוצלח.

המשפחה שלכם

כולנו רוצים לתת לילדים שלנו חיים טובים יותר מהחיים שאנחנו חיינו, אבל להעדיף את הציד אחרי הכסף במקום להיות בבית יכול לעלות במשפחה שלכם. רוב האנשים מפנטזים על לפנק את המשפחה שלהם בכסף, כשבפועל המשפחה שלהם מעוניינת יותר בהם מאשר בעוד מוצר, צעצוע או מתנה.

להיות שם עבורם אומר לקום מוקדם לפני כולם בכדי שתוכלו לסיים מוקדם ולפנות זמן לבן או בת הזוג ולילדים, ואם אתם מבלים את כל הלילה במשרד כשהמשפחה מחכה לכם – זה לא אומר שאתם עובדים קשה, זה פשוט אומר שאתם גרועים בניהול זמן, פרודוקטיביות והצבת גבולות. כאשר אתם מרסנים את ההרגלים והופכים
לאנשי ביצועים אמיתיים, אתם גם מגדילים את ההכנסה וגם עובדים פחות שעות.

החוויות שלכם

חיים פעם אחת, ואין דרך לשנות את זה. ישיבה במשרד כל יום, כל היום – אינה הגיונית, והפכתם להיות הבוס של עצמכם כדי למצות את החיים עד תום – אז תתחילו לעשות את זה.

תהיו ספונטניים, נצלו הזדמנויות לטייל. הזיכרונות והסיפורים מעשירים את החיים שלכם, ומעוררים אנשים בדרך שבה שום כסף לא יוכל לעשות.

עוד יתרון הוא שהניסיונות בחיים עושים הרבה יותר מלספק לכם סיפורים טובים – הם מעניקים לכם רעיונות טובים, מעצבים את הדרך שבה אתם רואים את העולם, מנערים אתכם מספיק בכדי להגיע לפריצת דרך ולפתור בעיה שהטרידה אתכם במשך חודשים, תוך זמן קצר.

המורשת שלכם

אחרי המוות, המורשת היא הדבר שהולך להישאר בקרב האנשים שנשארים בעולם החיים. אתם יכולים להוריש ערמת כסף לאהובים שלכם, אבל מה שעשיתם במהלך חייכם זה מה שהולך להישאר ולהשפיע עליהם באמת.

השקיעו זמן ואנרגיה למורשת שלכם כמו שאתם משקיעים בעסק שלכם. אם אתם רוצים שיזכרו אתכם בתור מישהו שמביא ערך ושמחה לעולם, אתם צריכים לעשות הרבה יותר מאשר לבדוק את חשבון הבנק שלכם. שימו את הזולת בעדיפות עליונה, התייחסו אליהם עם אדיבות וחמלה, תרמו לעמותות שמדברות אליכם, והקשיבו כשמישהו צריך אוזן קשבת.

אתם לא תחשבו שהייתם צריכים לעשות דברים אחרת, ואתם לא תחששו מה אנשים יגידו עליכם כשתיעלמו מן העולם. למה? כי אתם תדעו ששמתם את האחר בטופ, בכל חלק בחיי היום יום שלכם – וזוהי מורשת שכל אחד ירצה.

כסף מקל עלינו לטפל בבריאות שלנו, מורשת ובמשפחה, והוא פותח דלתות לחוויות שעוזרות לכם לשמור על גחלת האמונה. יחד עם זאת, כסף לא יכול להחליף אף אחד מהדברים הללו, אז אל תבטחו בכסף עבור הסיפוק שלכם. עבדו קשה בכדי להרוויח כמויות גדולות של כסף – והשתמשו בהן כדי לחיות את החיים. בהצלחה!

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.