Photo by Pixabay
11 נובמבר 2019 |
איך להתקדם בקריירה?

מרגישים שהקריירה שלכם תקועה ולא יודעים איך לצאת מזה? לפניכם המדריך השלם להתקדמות בקריירה

אתם מגיעים בכל יום למשרד ועובדים מתשע עד חמש. המשכורת בסדר והבוס נחמד אבל אתם יודעים שמשהו חסר. החברים שסיימו עמכם את התיכון או שהכרתם בצבא הגיעו זה מכבר למשרות בכירות יותר, למרות שהניסיון התעסוקתי שלהם לא מתקרב לשלכם. מה ההבדל? יתכן ומדובר בתואר נוסף שעשו, בתעוזה לכוון למשרות ניהוליות או שינוי של מקום העבודה. המדריך השלם להתקדמות בקריירה לפניכם.

תואר נוסף פותח בפניכם יותר דלתות

חלק מהמשרות בישראל פתוחות רק לבעלי שני תארים. העובדה כי 48% מהאוכלוסייה בישראל היא בעלת תואר ראשון או תעודה מקצועית (נכון לשנת 2019) הופכת את התואר הראשון לנפוץ מדי. בעולם התעסוקה, בדיוק כמו בעולם בעלי החיים, אתם צריכים לבלוט. לכן, נסו לבדוק אם אתם יכולים להתחיל לימודי תואר שני בפסיכולוגיה, מנהל עסקים או תחום נוסף אחר שיהפוך אתכם למומחים בתחומכם ויסייע לכם להשיג משרה טובה ומתגמלת יותר.

עברו לחברה גדולה יותר

חברה או ארגון גדול יותר מזה שאתם עובדים בו עכשיו, עשוי לתת לכם סיכוי טוב יותר להגיע לתפקידים ניהוליים מתגמלים. הדרך בה הארגונים מורכבים בארץ ובעולם היא בשיטה היררכית. מתחת למנכ"ל יש מנהלים בתחומים שונים ותחתיהם סמנכ"לים. כל אחד מהתפקידים הללו יכול להיות פתח לקריירה טובה יותר ולתחומי עניין מרתקים. הדרך לעלות בסולם הארגוני היא - באמצעות בקשת תחומי אחריות רחבים והוכחה כי אתם מסוגלים לפעול בהתאם לראייה מערכתית, כקבוצה ולא רק אישית.

עברו לתחום ממוקד יותר

הדרך השניה להתקדמות מעלה היא - על ידי החלפת הארגון ולעבור לתחום ממוקד יותר, בו אתם יכולים להראות את כישוריכם. אם עד כה עסקתם בשיווק, נסו למצוא חברה המתמקדת במוצר יחיד בו אתם מתמחים. אם אתם טובים בהכנת תוכניות עסקיות בתחום יזמות הנדל"ן, עברו לחברה ממוקדת בתחום. כך תוכלו לבלוט מעל המועמדים האחרים ולהתקדם מעלה בסולם הארגוני.

שפרו את האנגלית שלכם

שפה נוספת מהווה יתרון בולט בחברות בינלאומיות ובארגונים חוצי גבולות. ראשית, כדאי להכיר על בורייה את השפה האנגלית ולדעת להתבטא ברהיטות בעל פה ובכתב. תוכלו לקחת קורס אנגלית עסקית ולשפר את יכולותיכם בתחום. מעבר לכך, כדאי לשפר את אוצר המילים שלכם באמצעות קריאת ספרות מקצועית, מאמרים עדכניים ואתרי אינטרנט בשפה האנגלית ובכל פעם להוסיף עוד מילה חדשה לאוצר המילים שלכם.

אם אתם עובדים בארגון שעובד עם קהל יפני, איטלקי או צרפתי, כמובן שכדאי להתקדם גם בשפות נוספות אלה ולתקשר עם הלקוחות והשותפים העסקיים שלכם בשפת האם שלהם.

עוסקים במקצועות טיפוליים? עשו תואר שני בפסיכולוגיה

אם אתם עוסקים במקצועות טיפוליים, חשוב להתקדם מעלה באמצעות תואר שני בפסיכולוגיה. משם תוכלו להתחיל לעבוד כפסיכולוגים ראשיים בתחום הן כשכירים והן כעצמאים. תואר זה מתאים גם למי שמגיע מתחומים מקצועיים אחרים כמו: מדעי המחשב, ניהול, כלכלה או משאבי אנוש. ההתמקדות בתואר השני בפסיכולוגיה תעשיר את הידע שלכם ותפתח בפניכם מגוון רחב של הזדמנויות בשוק העבודה.

לסיכום, אינכם חייבים להתפשר על המקום בו אתם נמצאים כיום בארגון. תוכלו להתחיל ללמוד תואר נוסף, שפה נוספת או להחליף את הארגון בו אתם עובדים ולהתחיל להתקדם בקריירה.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.