13 ינואר 2020 | וויטני דרמיק
להיכנס למוח של גאון: הצצה לראשו (ולבית) של לארי אליסון

מה הייתם אומרים אם היו מזמינים אתכם לביקור אצל אחד מהסטארטאפיסטים הוותיקים והגדולים ביותר בעולם? קראו כאן כמה מפניני החוכמה של לארי אליסון, מייסד חברת אורקל העולמית, שמארח בביתו סטארטאפיסטים צעירים כחלק מארוע מיוחד של החברה

לתוכנית הסטארטאפיסטים של אורקל יש מסורת: בכל שנה, הם מזמינים סטארטאפים לסן פרנסיסקו בכדי שהם יציגו את הפתרונות שלהם בכנס מיוחד בן שלושה ימים הכולל אלפי לקוחות, שותפים ומשפיענים המתאגדים ביחד לתצוגה של מוצרים חדשים ומגוונים בעולמות כמו AI, בלוקצ'יין, חיפוש ויזואלי ועוד.

למרות שכבר עצם ההשתתפות בכנס והזדמנויות הנטוורקינג השונות הם כבר יתרון של ממש, אנחנו מציעים לכל סטארטאפ לו"ז הכולל פגישות עם לקוחות, ראיונות למדיה, בריפים של אנליסטים ואירועים ייחודיים כמו המפגש הבלעדי של "Founder to Founder".

אירוע זה מאחד סטארטאפים ביחד בכדי לדון על הרעיונות המובילים בתחום ביחד עם לארי אליסון, המייסד של חברת אורקל. לא מדובר בשיח משמים לצד אח, כמו שניתן לדמיין בסרטים, אלא הזמנה של ממש אל ביתו של אליסון, בו הם יוכלו ליהנות מכיבוד, שתיה ושיחה מרתקת בבית שעשיר באוספי אומנות שונים ומציץ לנוף של מפרץ סן פרנסיסקו וגשר הזהב.

אז נכון, עצם הביקור בבית של אליסון הוא סיפור לנכדים, אך גם שחקן וותיק ומנוסה כמוהו עדיין מציע המון פניני חוכמה ועצות טובות גם לסטארטאפיסטים חדשים, המבוססים על סיפור חייו שכולל עשרות שנים של הצלחה בתעשייה – ואין ספק שמדובר באירוע מבוקש, שהגישה אליו ניתנת רק למי שהצטרף לתוכנית הסטארטאפים של אורקל. עד שתגיעו לשם, ריכזנו לכם כמה פניני חוכמה של אליסון, שנאמרו במפגש של שנה שעברה.

על סקרנות

"אני חושב שהעבודה שלנו, בתור אלו שמעצבים את החברה לפי מה שאנו רואים בדמיון שלנו היא לעצב מחדש את החברה כל הזמן. הטכנולוגיה כל הזמן משתנה, ומה שהיה בלתי אפשרי אתמול הפך לאפשרי היום. אתם צריכים לשאול את עצמכם כל הזמן "מה השתנה?" ואם לא תעשו זאת, אתם בבעיה. אתם חייבים להיות בעלי יכולת להחליט החלטה ביום שני ולשנות את דעתכם ביום חמישי."

על שיפור איכות החיים שלכם

"שמחה היא התקדמות שאתם עושים בחיים שלכם. אתם יכולים להיות חכמים יותר ולדעת דברים שלא ידעתם אתמול, חברים טובים יותר, אחים טובים יותר, אבות טובים יותר, בוסים טובים יותר, מתכנתים טובים יותר, אנשי מכירות טובים יותר ועוד. ככל שתתקדמו בדברים הללו, אתם תרגישו נפלא כשתשימו לב לכך, ואולי זה אפילו מהנה יותר כאשר גם אתם וגם אנשים אחרים שמים לב לכך – וזה מאוד מתגמל."

על גיוס עובדים

"החוק שלי לגבי בניית החברה הוא שבעצם מדובר... בחבורה של אנשים. אני רוצה לגייס את האנשים שהכי נהניתי בחברתם, ואני חושב שהם חכמים. גם אם אתם הכי חכמים או הכי חרוצים שיש, אתם לא יכולים לעשות הכל לבד. נהגתי לחשוב שאני טוב בכל דבר, והמציאות הוכיחה לי אחרת. כמייסדים, אתם חייבים למצוא אנשים מרקעים שונים ומגוונים שטובים בדברים שאתם לא טובים בהם.

על התקדמות ואגיליות

"רוב האנשים לא מסיימים את המוצר שלהם לפני שהם מתחילים למכור אותו, ורבים מהם לא מבינים שהמוצר שלהם לא גמור. אולי אתם בטוחים שהפרויקט נגמר, אבל בפועל הוא לא. אתה תסיימו את המוצר כאשר תתקינו אותו אצל הלקוח, או שתבצעו איתו התקדמות כלשהי. למה? כי אתם עובדים עם הלקוח ומספקים לו ערך.

על סקיילינג נכון

"אם תמדדו משהו, הוא יהפוך לטוב יותר. לכן, שימו לב למדוד את הדברים הנכונים – אם אתם מודדים מכירות, המכירות ישתפרו, וכן הלאה."

אלו רק חלק מהעצות אותן אליסון מעניק, ואין ספק שהליווי שלו עזר ללא מעט סטארטאפיטים להגיע רחוק. אנו ממליצים לכם ללמוד עוד על תכנית הסטארטאפים של אורקל, ואולי גם אתם תוכלו להיות חלק מהמאמר בשנה הבאה.

המאמר נכתב בשיתוף Startup Grind

המאמר פורסם במקור באתר Medium

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.