Photo by Igor Miske on Unsplash
28 ינואר 2020 | The Oracles
8 צעדים קריטיים שאתם חייבים לבצע לפני שאתם מקימים חנות אינטרנטית

אין ספק שלפתוח חנות דיגיטלית משלכם היא הצעה מפתה, ובצדק. אבל רגע לפני שאתם עושים את זה, ריכזנו עבורכם 8 עצות זהב ממובילים בתחום, שיוכלו להעלות אתכם על דרך המלך איפה שרבים אחרים נפלו.

חושבים על להקים עסק דיגיטלי? רעיון מעולה: רק בשנה זו, המכירות בתחום ה-E-Commerce צפויות לצבור רווחים של 3.45 טריליון דולר ברחבי העולם. בכדי שתוכלו להצטרף לסכומי העתק בדרך שלכם, ריכזנו לכם 8 עצות של מומחים, יועצים ויזמים מובילים בתחום.

תעשו את מה שאתם יודעים, ואת השאר – העבירו לאחרים – בת'ני פרנקל

ספויילר: אתם לא חייבים לדעת איך להקים חנות אינטרנטית כדי להיות בעלים של אחת. החוק פשוט – אם אתם לא יודעים מהי המשמעות של משהו, תשאלו ישר ואל תנסו להעמיד פנים שהכל בסדר. לכל אחד יש יתרונות שיכולים לעזור לו בזירה הדיגיטלית: למשל, אני יודעת לשווק, למתג, לזהות את קהלי היעד ולהקים נרטיב עבור כל מוצר, ואני משחקת על הקלפים החזקים הללו בזמן שאני לוקחת מישהו שיודע את הצד הטכני כדי שאני אוכל להמשיך את מה שאני עושה טוב, מבלי לעצור או לעשות עבודה גרועה.

התכוננו לתרבות הצריכה העתידית – גארי ווינרצ'וק

החנות שלכם לא מתחילה ונגמרת במערכת בה אתם בוחרים, ואתם צריכים להבין ולפענח איך הקניות יתרחשו בעתיד. כיום, רוב האנשים מתרכזים בהווה, וסביר להניח שהם לא יצליחו להסתגל בזמן לשינויים הרבים שצפויים לנו. לכן, תקימו את העסק עם חשיבה קדימה – כשאני נכנסתי לתחום, אנשים לא האמינו שאנשים ירצו לקנות אונליין, ותראו איפה אנחנו היום.

לדעתי, המובייל יהפוך למוצר חובה בכל הקשור לעסקי הסחר הדיגיטלי, ואלו שינצחו בתחרות יהיו אלו שיבנו פלטפורמה בה קל מאוד לקנות אונליין דרך הסמארטפון, אבל זוהי רק הדעה שלי. חשבו לפחות 3 שנים קדימה, פעלו לפי האינטואיציה שלכם, תתכננו בהתאם ותהיו סבלניים.

חשבו את המשוואה הפשוטה הבאה – ג'יי רייט

מסחר דיגיטלי הוא משוואה פשוטה: הרווח שלכם בכל הזמנה צריך להיות גבוה יותר מהעלות של גיוס לקוח חדש. אין אפס – זה הדבר הראשון שאני מתמקד בו כאשר אני מייעץ לעסק דיגיטלי. חשבו את הרווח והעלויות עבור רכישה ממוצעת, הכוללים את עלות המוצר – יבוא, שילוח, אריזה, מיסים ועמלות. צרפו לכך את העלויות שהוצאתם בכדי להגיע ללקוח (עלויות פרסום) והגעתם לתשובה קרה ופשוטה לגבי כדאיות הביזנס שלכם.

גם אם הסכום שהוצאתם גבוה יותר מהסכום שהרווחתם, אל דאגה – זאת הייתה נקודת פתיחה של לא מעט עסקים הנחשבים כיום למצליחים, ולרוב ניתן לבצע מהלכים רבים שיעזרו לכם לצמצם את ההוצאות משמעותית ובכך להגיע למאזן החיובי.

דאגו לסדר במבנה החברה שלכם – ג'יימס דיילי

לא סתם קוראים לארגון בשם הזה – שום עסק לא יכול לצמוח אם אין בו סדר, ומשקיעים יודעים זאת יותר טוב מכולם. אם הם יראו שהעסק שלכם לא מנוהל כיאות ואף אחד לא מוצא את הידיים והרגליים שלו, הם יעדיפו לשים את הכסף שלהם במקום אחר שמבין את זה ודואג לכך שהכל מתנהל כשורה בצורה מסודרת. זה אומר שאתם צריכים לדאוג מראש למסמכים משפטיים ועסקיים מדויקים, ואין שום בושה לקחת בעל מקצוע במיוחד עבור אותה המטרה. זכרו – מבחינתכם, זאת השקעה לכל דבר, שיכולה להניב לכם כסף ממשקיע שיעריך את העובדה שהתאמצתם כדי שהכל אצלכם יהיה שקוף ומסודר. אחרי הכל, עדיף להתחיל התחלה קשה מאשר להתחיל מחדש.

בצעו מחקר - מאט קלארק

המחקר מתחיל בהחלטה: איפה אתם הולכים להקים את החנות שלכם? אם אתם עדיין מתלבטים, אני ממליץ על אמזון. לאחר מכן, התחילו במכירה של מוצר אחד, כזה שכבר בחנתם וראיתם שיש בו עניין וקונים. חפשו ספקים בעליבאבא (ישנה אפשרות מיוחדת לחפש לפי manufacturer) או בגוגל ותבחרו את המוצר שמשלב איכות עם מחיר טוב – אתם אמורים ללכת לפי חישוב רווח של 30-40% לאחר הוצאות מלאי, שילוח, אריזה ועמלות נוספות.

השתמשו בתמונות מקצועיות וטקסטים שעברו קופי חד שמבהיר את התועלות ואת הייחודיות של המוצר שיגרמו ללקוח לנסות אותו ללא חשש, הציעו הנחה ראשונית ולאחר כל זה – אתם יכולים להתחיל בקמפיין שיווקי בערוצי המדיה השונים. אחרי שיש לכם כבר טראפיק, התחילו לעשות פולוואפ עם לקוחות: מה הם אהבו יותר? מה פחות? לאחר מכן, אתם מוזמנים להציע ללקוחות המרוצים לפרסם ביקורות טובות. מזל טוב – יצרתם משפך מכירות שבו אתם מבינים מה עובד ומה לא.

התמקדו בשיווק – רודי מאוור

בסוכנות שלי, ביצענו סקיילינג לאינספור מותגי E-commerce, והגענו לשווי בסכומים של מיליון דולר ואף 10 מיליון דולר. אלו שהצליחו לגדול בצורה מאסיבית היו המותגים שהציעו הצעה ייחודית שהיה ניתן ליצור סביבה סיפור – הם לא סתם חברה שמספקת מוצר, הם הרבה יותר מזה.

לאחר שהם ביססו מוצר איכותי, הם התחילו להקים תשתית שיווקית של ממש, מסיבה מאוד פשוטה: גם אם יש לכם את המוצר הכי טוב - אם אף אחד לא יידע מזה, אתם לא תרוויחו שקל. אז נכון, כנראה שבהתחלה לא יהיה לכם תקציב לקחת סוכנות רצינית, אבל אתם יכולים להתחיל עם משווק במשרה חלקית שמבין את האלמנטים החשובים כדי לתת לכם מענה שיווקי נאות ולהתחיל להזרים לכם לקוחות ורווחים.

צרו תוכן עבור הלקוחות שלכם – מרסלו ארמבייד

כיום, כל אחד יכול להתחרות בחנות הדיגיטלית שלכם, לא משנה מאיפה הוא ובן כמה הוא. לכן, חשוב לשאול: איזה ערך אתם יכולים להביא ללקוחות שלכם? אם כולם עושים אותו דבר, למה שהם ילכו על המוצר שלכם? התשובה פשוטה – צרו תוכן שייתן להם ערך מוסף.

לי למשל, הייתה סדרת רשת בה אני עונה על שאלות הקשורות לסחר, עם פרק חדש בכל יום במשך 3 שנים. מהרגע שהתחלתי, המכירות שלי עלו. אני גם מציע אירועים גלובאליים במקומות שונים בעולם שנועדו לחנך – ולא למכור. צרו אמון עם הלקוחות שלכם באמצעות ערך מוסף, שייתן להם להבין שההצלחה שלכן, היא גם הצלחה שלהם. אם לא תכריחו אנשים לקנות – דווקא אז הם יבואו מרצונם.

תמצאו מנטור – ג'ונתן רוגיירו

"אין חדש תחת השמש" הוא ביטוי שכולנו מכירים, והוא ביטוי שנכון עוד יותר בעולם המסחר הדיגיטלי. יש כל כך הרבה יזמים בתחום שניסו להצליח עם רעיונות מעולים, אבל נכשלו. במקום להצטרף לסטטיסטיקה, תמצאו מישהו שכבר עתיר בניסיון וידע, ויכול לתת את נקודת המבט שלו שתחסוך לכם זמן יקר ומשאבים רבים. אתרים טובים למציאת מנטור עסקי הם Clarity.fm ו-eCommerceFuel. בהצלחה!


המאמר נכתב בשיתוף Startup Grind

המאמר פורסם במקור באתר Entrepreneur


תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.