Photo by Kelly Sikkema on Unsplash
17 דצמבר 2019 | מערכת StartIsrael
איך הסתרת הלייקים באינסטגרם תשפיע על העסק שלכם?

איך העתיד ייראה בלי לייקים? גם אם עד כה לא התחברתם לקונספט של אחת מהרשתות החברתיות המובילות בעולם, למהלך שהיא מובילה בימים אלו יכולה להיות השפעה של ממש גם על הסטארטאפ שלכם

עולם הרשתות החברתיות נמצא בטלטלה של ממש, זאת בעקבות ההכרזה של אדם מוסרי, מנכ"ל אינסטגרם על כך שהם מתחילים להסתיר את כמות הלייקים (בצורה שבה רק מי שפרסם את הפוסט יוכל לראות את הכמות). הנושא נמצא כרגע בבדיקה בקרב חלק מהמשתמשים בארה"ב, קנדה ויפן, והסיבה למהלך זה היא לנסות ולמתן את תחושת התחרות על "אהבת הקהל" ולמתג את הרשת החברתית בתור כזו המתמקדת בחיבורים איכותיים בין אנשים, עם דגש על הגילאים הצעירים.

אנו כמובן מקווים שהזירה החברתית תהיה מקום בריא יותר עבור כלל שכבות האוכלוסייה, אך אין ספק שההחלטה שכוונה לקהלים של ילדים ובני נוער משפיעה לא מעט גם על עסקים, חברות וארגונים, עם דגש על עולם המותגים ומובילי הדעה. אמנם אין לנו אפשרות לחזות במדויק מה תהיה ההשפעה בטווח הארוך, אך אין ספק שכעת חברות ירצו להשקיע יותר באיכות הפוסטים, יותר מאשר כאלו שיביאו יותר לייקים.

הגיע הזמן להחליף שיטות מדידה

רובינו הגדול נהג למדוד הצלחה של פוסט ברמת המעורבות, אך אנחנו גם יודעים עמוק בלב שנתון זה (על אחת כמה וכמה ללא שקלול של נתונים אחרים), לא באמת מצביע על השפעה של פוסט.

למשל, לייקים יכולים להגיע ממקורות מפוקפקים כמו בוטים, רכישות, קבוצות "לייקים" (פודים) בהן מאות חברים יוצרים מעורבות מזויפת בפוסט, לחיצות לא מכוונות ועוד כהנה וכהנה סיבות שמצביעות שוב ושוב על כך שאין שום קורלציה בין כמות הלייקים להשפעה אמיתית או לכך שמי שמשתף את התוכן הוא מישהו בעל השפעה כלשהי.

השפעה אמיתית היא כזו שגורמת לאדם לעשות הרבה יותר מעבר ללייק: רכישה, השתתפות באירוע, הרשמה או כל המרה אחרת שאתם מגדירים כחלק מהיעדים שלכם. עכשיו כשהלייקים כנראה יהיו מחוץ לתמונה, תוכלו לשים דגש על מה שבאמת רלוונטי לעסק שלכם.

הגיע הזמן ליצור תוכן טוב יותר

לא מעט חברות היום משתמשות במובילי דעה ומשפיענים בתור "פלסטר" שנועד לפצות על חוסר האפקטיביות שלהם ברשתות החברתיות, וכמו שכבר ניתן להבין – חלק נכבד מהן נכוו לאחר שהן בזבזו תקציבי ענק על שיווק שלא בהכרח הוכיח את עצמו כרלוונטי.

עם השינוי הצפוי, חברות כנראה יבחרו במשפיענים שיודעים לספק תוכן איכותי בו הם יוכלו להשתמש בערוצי הסושיאל שלהם ולהגדיל את המודעות למותג, שכמובן יוביל לגידול ביעילות השיווקית. אספקט חיובי נוסף הוא שאם עד כה, חברות נהגו למחוק תכנים שלא הצליחו לקבל כמות לייקים גבוהה או נמנעו מלפרסם תכנים לקהלים מצומצמים, הרי שבקרוב לא תהיה להם את המגבלה הנ"ל, והם יוכלו להתמקד בתוכן שמעורר מעורבות מסוג אחר, כמו למשל תגובות. אחרי הכל, אולי עכשיו תוכלו להפסיק להתמקד במיליוני משתמשים שרובם הגדול בכלל לא יזכור את הפוסט, ותשקיע במספר מצומצם יותר של לקוחות שיתחילו לקחת חלק פעיל ולהוות מנוע צמיחה של ממש עבור המותג שלכם.

כדי להגיע לכך, אתם צריכים להפוך ליוצרים ומספרי סיפורים טובים יותר, וכך תוכלו לזהות את מי שיכול לתרום לכם להגשים את היעדים הללו, במקום ליפול כל פעם למלכודת של משפיענים שמציגים מספרים יפים על הנייר, שבפועל מתגלים בתור משהו לא רלוונטי.

זהו לא תהליך שקורה תוך יום (וגם השינוי עצמו יקרה בקנה מידה עולמי רק בעוד זמן מה), אבל בהנחה שמהלך זה יהיה מוצלח, הרשתות החברתיות האחרות יתחילו לאמץ את הגישה הזו גם אצלן, וכשזה יקרה – אנחנו נוכל לחזור למשמעות האמיתית של רשתות חברתיות בהן משתפים תוכן איכותי ומעניין במקום להתמקד בתחרויות מתישות – מה שללא ספק ישפיע על מותגים, מובילי דעת קהל ומשתמשים שרוצים לשמר את האלמנטים החיוביים בעולמות אלו.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.