Photo by Pexels
11 דצמבר 2019 |
הסטארט אפ שלכם גדל? וודאו שדרכי התקשורת שלכם גדלים בהתאם

הדרך להגשים את חלום האקזיט היא לשדרג את הציוד, התשתית וארגז הכלים של הסטארט אפ כדי להתאים אותם לדרישות החדשות של העובדים והלקוחות. איך עושים את זה? הנה כמה הצעות

דרכי התקשורת קובעים במידה רבה את פוטנציאל הצמיחה וההצלחה של העסק. זה תקף מטבע הדברים בכל סוגי העסקים והתחומים, אך קריטי עבור סארט אפים. בעסקים כאלה שהחלום שלהם הוא לעשות אקזיט, אין מקום לטעויות וכל מסר שלא עובר בזמן מהמוען לנמען עלול להוריד לטמיון שנים רבות של השקעה. 

החדשות הטובות הן שגם סטארט אפים קטנים יכולים כיום ליהנות מדרכי תקשורת בהתאמה אישית. עבור אותם יזמים, הסוד הוא בהתאמה אישית של הפתרונות לצרכים הקיימים וגם להיקף הפעילות, למספר העובדים או לתחום ההתמחות.  

כך נראים פתרונות תקשורת לעסק מודרני 

קודם כל, ככל שעסק מסוים כבר הופך מסטארט אפ קטן לארגון של ממש ומתחיל לגדול, כך גדלה כמות העובדים וצריך שכולם יוכלו לתקשר פנימית וגם עם לקוחות. בדיוק כאן נכנסים לתמונה פתרונות תקשורת פנימית שמוכיחים את עצמם: החל מסקייפ לעסקים, דרך תוכנות כמו Slack שמשמעות להעברת מסרים מיידיים ועד תוכנות בסיסיות של אופיס. 

בנוגע לתקשורת מבחוץ, הסוד הוא להקצות עבור העובדים, הלקוחות והספקים את התשתית הראויה. התשתית יכולה להתאים עבור הסטארט אפ רק אם היא מאפשרת לו לגדול ולצמוח. לשם השוואה, תשתית שלא מתאימה לעסק עלולה לגרום יותר נזק מתועלת  כמו למשל במקרים שבהם רוצים ליצור קשר עם לקוחות וספקים אבל לא מצליחים להשיג קו תקשורת יציב ומאובטח. 

כמו כן, צריך שלכל עובד יהיה טלפון שולחני משל עצמו ומרכזיה שתוכל לנתב את השיחות והתקשורת בעסק. מרכזיה בענן למשל היא פתרון אידיאלי עבור סטארט אפ, כי מצד אחד היא מאפשרת לו לקבל מקסימום משאבים במינימום השקעה כספית  אך מצד שני גם מלווה אותו תוך כדי הצמיחה. בנוסף, שירותי הענן כוללים גיבוי והם מאפשרים לעסק להמשיך לפעול בראש שקט. 

התקשורת היא רק חלק מארגז הכלים של העסק 

שדרוג של הציוד והתשתית יאפשר לסטארט אפ לצמוח. מהבחינה הזו, פתרונות התקשורת הם חלק בלתי נפרד מארגז הכלים של העסק. פתרונות אלו מלווים את העסק מיום הקמתו והם קובעים את היכולת שלו להתנהל מול הלקוחות והספקים. 

עם זאת, כמובן שהתקשורת היא רק חלק מארגז הכלים של העסק. אם רוצים שהסטארט אפ יגדל, אי אפשר להסתפק בשדרוג של התוכנה והחומרה וצריך לדאוג לגיוס כוח אדם איכותי, לעודד יזמות ולגלות מקוריות ויצירתיות. כאן, מה שעושים זה לבסס את העסק על גבי תשתית התקשורת והפתרונות הקיימים  אך להישאר עם אצבע על הדופק בכל מה שנוגע לשאר המרכיבים של סטארט אפ מוצלח.  

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.