וילדר, מונפו, אקסבי ואלדן
31 דצמבר 2019 | מערכת StartIsrael
ראיון עם תום אקסבי, מנכ"ל CloudHealth by VMWare

כאשר אנחנו מדברים על תשתיות מחשוב בענן, מעבר למחשבות על טכנולוגיה- אנחנו נדרשים להתייחס לסוגיות נלוות כמו אבטחת מידע, רגולציה וכמובן גם לעניין העלויות.

חברת התוכנה CloudHealth, שהוקמה בבוסטון ב- 2012 וקנתה לעצמה שם כאחת החברות המובילות בשוק ה- CMP (פלטפורמות ניהול הענן) - נרכשה לפני כשנה על ידי VMWare. מאז, החברה ממשיכה לצמוח ולשרת למעלה מעשרת אלפים לקוחות ברחבי העולם (על פי נתוני החברה, בשנת 2019 היא נהלה כ- 5 מיליארד דולר של תשתיות ענן ציבורי, עבור לקוחותיה). החברה והפלטפורמה שפיתחה למעשה מסייעות לארגונים, בסדרי גודל שונים, לנהל נכון יותר את צריכת הענן שלהם ולבצע אופטימיזציה בכל הנוגע לעלויות השימוש בתשתיות הללו, על מנת לצמצם עלויות ככל שניתן ומבלי לפגוע בביצועים.

בשבוע שעבר, הגיע ארצה תום אקסבי- מנכ"ל CloudHealth וסגן נשיא ב- VMWare, לביקור קצר מבוסטון. יואב וילדר, המנהל את הפעילות העסקית של החברה בישראל בשנתיים האחרונות – הפגיש אותנו עם אקסבי לשיחה צפופה, במהלכה הבנו טוב יותר מה האסטרטגיה של החברה לשנה הקרובה ומדוע ישראל היא חלק משמעותי ב-Roadmap שלה.

אריאל מונפו מראיין את תום אקסבי ויואב וילדר


תום, הפעם האחרונה בה נפגשנו לשיחה בישראל הייתה בינואר השנה, מה השתנה אצלכם בשנה החולפת ואיך זה להיות חלק מענקית כמו VMWare?

"גילינו שזה לא פשוט להיות Leader. הכוונה לכך שאנחנו חלק מאימפריה שלמה, כאשר הקלאוד הוא יחידה עסקית אחת בתוכה ואם להיות ספציפי יותר, אנחנו למעשה אמונים על ניהול העלויות של הענן הציבורי. מדובר בפעילות שהיא אסטרטגית מאוד מנקודת המבט של הלקוחות שלנו, שחלק גדול מהם אגב עובד על סביבות היברידיות ומשלב בין תשתיות בענן ל- On-premise. אני מתרשם ש-VMWare  היא חברה שיודעת להקשיב ללקוחות שלה, ועבורנו זה פנטסטי להיות חלק מזה. להבין לאן הלקוחות רוצים ללכת, מה הם צריכים לקחת איתם לדרך וגם לדעת לספק להם את הפתרונות הנכונים- אנחנו חלק מהאסטרטגיה הזו עכשיו. אז זו הייתה שנה נפלאה מבחינתנו ושמחנו לצאת למסע ביחד עם הלקוחות שלנו". 


איך האנטרפרייז מאמצים את מחשוב הענן? כי בישראל אנחנו רואים שזה תהליך מאוד איטי.

"בהחלט יש הבדלים בין הגאוגרפיות השונות. בארה"ב למשל, הרבה ארגונים גדולים כבר אימצו לחיקם את הענן ועדיין- בסקטורים מסוימים, לדוגמא במגזר הפיננסי, האימוץ איטי יותר, בעוד שבריטייל ובתעשיית הטכנולוגיה קצב האימוץ הוא מהיר מאוד. הלקוחות הראשונים שלנו נולדו בענן, בעיקר ב-AWS, כי הם היו הראשונים לאמץ את הענן. אחר כך הגיעו ארגוני ה- SMB והיום אנחנו רואים את ארגוני האנטרפרייז, שבהתחלה התחילו עם פרויקטים קטנים ונקודתיים אבל היום אנחנו רואים שהם ממשיכים והשינוי מחלחל גם אליהם. בנוסף, גם המגזר הציבורי כבר נמצא שם".


ואיך אתה רואה את השוק הישראלי?

"אני מאוד שמח להיות כאן ומאז ביקורי הראשון בתחילת השנה - חיכיתי בקוצר רוח להזדמנות הבאה להגיע לפה שוב, למקום הכל כך ייחודי הזה מהרבה בחינות, והנה אני כאן שמח לפגוש את הלקוחות והשותפים שלנו בישראל."

"האמת שזה אחד השווקים הכי מעניינים שלנו, אשר גדל בקצב המהיר ביותר. יש לנו בישראל כבר קרוב ל-1,000 לקוחות!, מספר מדהים בהתייחס לגודל השוק הישראלי בהשוואה לשאר העולם. מדובר בכ- 10% מסך כל הלקוחות שלנו בעולם, זה נתון מדהים. מדובר בשוק מאוד טכנולוגי. ההיי טק ושאר התעשיות עתירות הידע מאוד מצליחות כאן, כך שאנחנו מאמינים שגם נמשיך לראות צמיחה כאשר יותר ויותר חברות סטארט-אפ וטכנולוגיה חדשות מצטרפות למעגל הלקוחות שלנו, כמו גם החברות המסורתיות יותר, כפי שציינו קודם, מהמגזר הפיננסי והסקטור הציבורי, כנגזרת מהחיבור ל- VMWare.

דבר נוסף שמייחד מאוד את השוק הישראלי מבחינתנו, הוא העובדה שהשותפים שלנו בארץ מאוד מקצועיים ומתקדמים. יש להם שילוב של חשיבה חדשנית, גישה ביקורתית והם כל הזמן בוחנים את הפתרונות שלנו ומותחים את גבולות הפלטפורמה למחוזות חדשים, וזה נפלא בעיניי." 

יואב וילדר: "היכולת של השותפים המקומיים שלנו למנף את השימוש בתוכנה של CloudHealth, בכדי לספק שירות טוב יותר ללקוחות שלהם ואף לייצר באמצעותה רווחים נאים לעצמם, קנתה לה שם. בשוק קטן כמו שלנו, ההצלחה עוברת מפה לאוזן ואם רק לפני שנה וחצי היו לנו ארבעה- חמישה שותפים בישראל, הרי שרק בשנה החולפת הכפלנו את מספרם וכיום פעילים בישראל כבר כתריסר שותפים. מדובר בחברות החזקות והמקצועיות ביותר בתחומן. מחברות צעירות שנולדו כבר במקור לעולם הענן (כמו AllCloud ו-  DoIT) ועד חברות מסורתיות יותר ומהוותיקות ביותר בשוק הישראלי, שהבינו בשלב כזה או אחר, שנכון להן להפוך לשחקניות משמעותיות בתחום תשתיות הענן הציבורי (מטריקס, א.מ.ת. מחשוב, מלם-תים, אזטק, יעל תוכנה ואחרות), כך שזו בהחלט הצלחה גדולה עבורנו. אגב, לאחרונה השותפים הישראליים שלנו פעילים לא רק בישראל, אלא מלווים בהצלחה פרויקטים ולקוחות גם מעבר לים, בעיקר באירופה ובארה"ב."


מהו ה-Vision  של CloudHealth?

"להמשיך להיות The most trusted Cloud Management Platform. בנוסף, אנחנו רואים את עצמנו כפתרון מוביל שיכול לעזור לארגונים לנהל את תשתיות הענן שלהם בצורה מיטבית, נכונה ואחראית יותר. לאחרונה השקנו יחד עם VMWare את ה-VSS  VMWare Secure state שהוא פתרון הוליסטי לאבטחת מידע בענן, אשר יכול להציג ללקוח דאשבורד מפורט המאפשר ויזיביליות ושליטה בסוגיות האבטחה של התשתית העננית שלו ובכך אנחנו בעצם מסייעים ללקוחות שלנו לפלס את דרכם בבטחה, בענן הציבורי – אבטחת מידע, ממשלה, אוטומציה וכמובן ניהול עלויות". 


מהי גישתך בנוגע לוויכוח בין המצדדים בגישת ה-מולטי קלאוד, לאלו התומכים בהצמדות לספק תשתית ענן יחיד?

"דיברנו בתחילת השנה על השאלה האם העולם באמת הולך למולטי קלאוד, וכיום אני יכול להגיד שכ -45% מהלקוחות שלנו כבר עובדים בסביבות מולטי קלאוד. התפיסה בשוק היא ש- AWS משמש באופן כללי לעולם של בניית אפליקציות וכלים. אם מסתכלים על Azure - הרי שהוא נותן פתרון 360 לארגוני אנטרפרייז וגוגל מאוד מתקדמים ופרו-אקטיביים בעולמות ה- AI-ML , כך שכל אחד מהעננים הציבוריים מביא אתו יתרונות בתחום פעילות שונה. כיום גם עניין ה- Vendor lock הוא הרבה פחות משמעותי והמעברים יכולים להתבצע בקלות מספק לספק. אפשר לראות את זה במספרים – עולם הענן ממשיך לגדול ולצמוח אצל כל הספקיות הגדולות וחברות כמו ORACLE ו- IBM גם כן מבצעות השקעות אדירות במאמץ להדביק את התחרות ולא להישאר מאחור.

גם בעולמות של Hybrid Cloud ישנה צמיחה משמעותית. אני לא אגיד שיום אחד לא יהיו Data centers, אבל אנחנו בהחלט רואים את הכיוון שהשוק הולך אליו. משהו נוסף שחשוב לציין, הוא שאני סבור שיש הבדל גדול בין אימוץ של ענן אחד לבין הגישה של מולטי קלאוד, באספקטים פיננסיים, בנושאי אבטחת מידע ובתחומים נוספים. נכון, ישנם ארגונים שיותר קל להם להתחיל עם ענן אחד. אנחנו מאמצים ומחבקים את כל הגישות".


היה הרבה באז בארץ סביב ההכרזות האחרונות של AWS ב- re:invent בכל מה שקשור לSavings -plansו-RI. מה המשמעות של ההכרזות הללו עבור חברה כמו CloudHealth ?

"תכניות ה- RI וה-Saving  מאפשרות ללקוחות, בניהול נכון, לחסוך משאבים יקרים. ההכרזות סביבן עשו הרבה באז לא רק בישראל, אלא בכל רחבי העולם. בסופו של יום, לקוח צריך לקבל החלטה האם הוא מתחייב ל-3  שנים, או שאולי זה לא נכון עבורו, ופה הוא צריך מישהו שיהיה Trusted advisor עבורו. ספקיות הענן תמיד ימשיכו לנסות ולהיות יצירתיות בכל הנוגע לשיטות התמחור והשיווק שלהן ולהציע אפשרויות נוספות, בעולם שהוא מורכב למדי גם כך. זה רק מחזק את הצורך בפתרון כמו CloudHealth, כי זו המומחיות שלנו ושל השותפים שלנו. הרי אם ארגון צרך שירות מסוים בענן, פעם אחר פעם, קל להבין איך לרכוש אותו בפעם הבאה. לכן, דווקא בגלל שעולם הענן כל כך דינאמי ומשתנה ובעולם שבו ארגונים מעבירים עוד ועוד שירותים לענן ומתנהלים בסביבה של מולטי קלאוד, זה הופך להרבה יותר מאתגר וזה בדיוק התפקיד שלנו. אנחנו נחשב וננתח עבורך, איך החלטה כזו או אחרת תשפיע על הארגון שלך ונעזור לך לקבל את ההחלטה שנכונה ביותר עבורך, ואנחנו עושים זאת כשותף מהימן של לקוחותינו".

לפרטים נוספים אודות CloudHealth ורישום לדמו ללא עלות לחצו כאן

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.