Photo by João Silas on Unsplash
20 ינואר 2020 | סאנג'י סראת'י
4 דרכים לספר סיפור באמצעות תוכן וויזואלי ולהעצים את חווית המשתמש

התוכן הוויזואלי כאן כדי להישאר, והוא השפיע עלינו בכל פרמטר, ואפילו ברמה הפיזיולוגית. אם אתם רוצים ללמוד איך המיזם שלכם יוכל להיכנס לעולם התוכן הכי חם שיש, המאמר הזה עבורכם

כבר תקופה ארוכה שמותגים רבים מסתמכים על תוכן וויזואלי, בדגש על תמונות וסרטונים, בכדי לחזק את הקשר עם צרכנים פוטנציאליים ולמכור את המוצרים שלהם. יש לכך סיבה טובה: אנחנו קולטים מידע וויזואלי במהירות גבוהה פי כמה מאשר טקסט וזוכרים 80% ממה שראינו. לעומת זאת, כשאנחנו קוראים טקסט, אנחנו זוכרים רק 20% ממנו.

כיצורים חברתיים, אנו מתבססים על מראות וויזואליים לפיתוח רגשות שונים, כאשר 90% מהחלטות הרכישה מתקבלות אצלנו באופן בלתי מודע. סיפור וויזואלי יצירתי הוא המפתח להצלחת מותגים שונים. בנוסף לכך, במהלך השנים האחרונות, חל גידול עצום בנפח המדיה הוויזואלית (מדי יום, נוצרים למעלה מ-4.6 מיליארד פריטי תוכן דיגיטלי) אליה אנו נחשפים, הקצב שבו אנו צורכים את המידע הוויזואלי וגם אמצעי המדיה והמכשירים דרכם אנו צופים במדיה הוויזואלית. במקביל, טווח הקשב של האדם הממוצע צנח מ-12 שניות לכ-8 שניות תוך פחות מ-20 שנה.

המלצות רבות נכתבו על הפן היצירתי בכתיבת סיפורים וויזואליים על מנת שיהפכו למשמעותיים, אך בתקופה בה אנו חיים, האופן בו המשתמש חווה את הסיפור הוויזואלי הוא משמעותי לא פחות. אנחנו גם יודעים היום שהמשתמש עובר חוויה פיזיולוגית בזמן הצפייה בתוכן המושפעת לא רק מהתוכן הנצפה, אלא גם מהמקום והזמן בו הוא נצפה.

לפניכם 4 טיפים שימושיים ליצירת סיפור וויזואלי מנצח ושיפור חווית הלקוח: 

תחוו את הסיפור דרך עיניו של הלקוח

רוב המותגים הגלובליים חוקרים את הפרופילים השונים של הקונים בכדי להבין את צרכי הלקוח. בנוסף, נחקרים החששות המלווים את תהליך הרכישה ברשת ואת מסע הקנייה שעובר הגולש. הפרופילים השונים הם גורם משפיע עצום על הבנייה של הסיפור הוויזואלי בו תבחר חברה לייצג את המוצר/מותג שלה.

עם זאת, כאשר חוקרים את הפרופיל של הגולש, יש נטייה להתעלם מהזווית של חווית הקניה, כלומר, איך בפועל האדם רואה את התוכן הוויזואלי.

כאשר אתם בוחרים במדיה וויזואלית ספציפית, קחו בחשבון כיצד הלקוח רואה את הפריטים הוויזואליים שאתם מציגים לו. מומלץ להכין את הסיפור הוויזואלי כך שיתאים לסוגים שונים של תבניות ופורמטים בכדי להבטיח חוויית סיפור וויזואלי אופטימלית בפלטפורמות השונות.

התאימו את התוכן למדיה המתאימה

הפלטפורמות החברתיות משמשות כערוצי מפתח לחוויית הסיפור הוויזואלי והן יכולות לעודד מעורבות רבה יותר ושיתוף בערוצי הדיגיטל השונים עם לקוחות נוספים. הפריטים הוויזואליים הם מגנט שמושך אליו שיתוף, כאשר תוכן המכיל אלמנטים וויזואליים מקבל עד 40% יותר שיתופים לעומת תוכן עמוס בטקסט. אפליקציות מובייל, ובמיוחד פלטפורמות חברתיות, מאפשרות לספק פריטים וויזואליים אשר יעודדו לנקוט בפעולה וישפרו את חוויית המשתמש.

שימו לב: לעיתים, הפורמטים של התוכן משתנים בין הפלטפורמות השונות ויהיה עליכם ליצור אלמנטים וויזואליים המתאימים אישית לכל פלטפורמה. אם תרצו לספק ללקוחות שלכם סיפור וויזואלי שלם, ללא תמונות חתוכות או עיוותים אחרים אשר יפגמו באיכות החוויה שלהם, עליכם להשקיע את המאמצים הנדרשים ובסופו של דבר גם אתם וגם הלקוחות שלכם תרוויחו.

צרו חיבור מקומי

כמשווקים של מותגים גלובליים, יש להבין את ההבדלים התרבותיים בין הקונים שלכם. דבר זה כולל לא רק את הבחירה במדיה הוויזואלית ואת הסיפורים השונים שאתם מספרים, אלא גם את העדפת השימוש בפלטפורמות השונות בהן יוצגו הסיפורים. בנוסף, היום ברור כי הצרכנים מעדיפים מותגים שמשקפים את הערכים המקומיים שלהם.

חברת Nielsen מצאה כי 75% מכלל הצרכנים הגלובליים מדווחים כי אחד המניעים לרכישה הוא מקור המותג. עם זאת, חשוב לציין כי החיבור שיוצר הלקוח עם מותג יכול אף להתגבר על השיוך המקומי באם הקשר חזק דיו.

הניצחון הוויזואלי מתרחש במבט ראשון

התפתחות האבולוציה הטמיעה בבני האדם את הנטייה לקבלת החלטות בפרק זמן קצר מאוד. חוש הראייה הוא הקולטן המשמעותי ביותר עבורנו ועל כן, נראה כי מידע ויזואלי מהווה כ-90% מהמידע שמוחנו מעבד.

לכן, לא מפתיע לגלות שיכולת ההחלטה שלנו בנוגע למידע וויזואלי מהירה במיוחד: על פי רוב המחקרים, למשווקי מותגים יש 7 שניות לייצר רושם ראשוני דרך אמצעי השיווק שלהם וכשמדובר במידע וויזואלי – הזמן צונח לחצי שנייה.

כשמדובר בסיפורים וויזואליים, שעון העצר של מנגנון ההחלטה מתחיל במבט הראשון ועוד לפני שתהליך הצגת התמונה הראשונה הסתיים לגמרי. מדוח של Mobify עולה כי לקונים יש נטייה גבוהה ב-48% לצאת מאתרים איטיים ואילו WOW Local Marketing גילה כי 52% מהקונים יהיו פחות מעורבים בפעילות של מותג מסוים בשל חוויית מובייל גרועה.

ולא מפתיע לגלות כי פעמים רבות חברות E-commerce מתעלות מעל ומעבר לתעשיות אחרות כשמדובר במינוף תבניות תמונה כגון HEIF (תבנית תמונה בעלת יעילות גבוהה), אשר מפיקה צבעים עשירים יותר ומביאה לצמצום של עד 40% בגודל הקובץ, לעומת תבניות ישנות יותר כגון JPEG. לכן, אספקה מהירה של פריטים וויזואליים ומלאים קריטית להשגת ההשפעה הרצויה של הסיפור שלכם.

העצימו את הסיפור הוויזואלי שלכם בעזרת ביצועים מצוינים

סיפור וויזואלי הוא מיזוג בין אמנות למדע. כאשר הסיפור מבוסס על הבנת הלקוח, הוא ממנף את עוצמת המדיה הוויזואלית ואת טכניקות הסיפור ליצירת חוויה עשירה ברגשות ובתחושות. כל הרכיבים התורמים לחיזוק הסיפור הוויזואלי (היכולת לספוג מידע וויזואלי, האופן שבו הפריטים הוויזואליים יוצרים תגובה רגשית והתגובה המיידית שלנו לרמזים הטמונים בנתונים וויזואליים), מטרתם להבטיח כי חווית הצפייה של הלקוח תהיה מושלמת.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.