10 פברואר 2014 | אריאן הולנד
איך לכתוב Meta Descriptions שגוגל תאהב

המדריך המלא לכתיבת תיאור מוצלח לעמודי אתר כדי להשיג תוצאות טובות בגוגל

המאמר פורסם לראשונה בבלוג של חברת Raven.

 

קל להתעלם מהם ולוקח הרבה זמן לכתוב אותם. אבל meta-descriptions כתובים היטב – המכונים גם snippets - יכולים להשפיע רבות על התעבורה שהאתר שלכם מקבל מתוצאת חיפוש מסוימת.

 

חשוב לדעת איזה פרטים הם צריכים לכלול ובאיזה פורמט, כך שהאלגוריתמים יזהו אותם בקלות ויציגו את המידע הנכון. חשוב לא פחות ליצור אותם כך שבני-אדם ישתכנעו להקליק עליהם.

 

סדרו את המידע בצורה הנכונה, והאלגוריתמים יאהבו אתכם.

 

סדרו את המילים נכון, ובני-אדם יאהבו אתכם.

 

כך עושים זאת.

 

האנטומיה של תוצאת חיפוש אורגנית

 

למרות שאנחנו הולכים להתמקד ב-Meta Descriptions (מטא-תיאור) במאמר הזה, טוב לדעת מה כלול בתוצאת חיפוש אורגנית בעמוד של גוגל:

 

המרכיבים הבסיסיים

 

כל תוצאה אורגנית שאתם רואים בעמוד החיפוש של גוגל כוללת שלושה מרכיבים בסיסיים:

 

1. כותרת: גוגל משתמשת לרוב בכותרת העמוד (page title) הכתובה בקוד ה-HTML שלכם. במקרים מסוימים, הכותרת שונה, ככל הנראה כשהיא מותאמת לכוונת המחפש.

 

2. כתובת אינטרנט (URL): גוגל משחקת מעט עם המיקום והתצוגה של כתובת האינטרנט. שוב, מדובר בניסיון לספק למחפשים מידע שימושי. לדוגמא, התצוגה יכולה להשתמש במבנה הניווט באתר, בכדי לספק breadcrumbs במקום או לצד כתובת אינטרנט ישירה, וזאת בכדי ליידע את המחפשים לאיזה חלק של האתר הוא הולכים להגיע לאחר ההקלקה. לדוגמא כאן:

 

 

 

3. תיאור: גוגל מכנה את ה-description בשם snippet. מרבית העוסקים ב-SEO (קידום אתרים) מכנים זאת meta description או פשוט description.

 

האלגוריתמים של גוגל לרוב בוחרים את התיאור שאתם כותבים ומשתמשים במטא-tag בקוד ה-HTML שלכם – אם הוא כולל את המידע המיטבי שניתן להציג בתוצאת חיפוש. אם לא, האלגוריתם של גוגל יבחר מידע לתצוגה מתוך התוכן של האתר או ישתמש במידע מתוך Open Directory Project.

 

מרכיבים נוספים

 

אין לכם שליטה מלאה על המידע הנוסף שגוגל בוחרים להציג בתוצאת החיפוש. אך בהינתן התנאים האלה, עדיין יש לכם אפשרות להשפיע עמוקות על התצוגה באמצעות הוספת מידע קל-לפענוח בידי מכונה, המתאר את התוכן בתוך הקוד של העמוד שלכם.

 

תאריך: לעיתים, בעיקר במאמרים, גוגל מציגה באופן אוטומטי את התאריך לפני תמצית התוכן:

 

תיאור כותב: אם הטמעתם בצורה נכונה קוד Google Authorship, קרוב לוודאי שתראו תוצאה הכוללת שורה עם תיאור הכותב ותמונה, כמו כאן:

 

 

 

מיקרו-דאטה: שמעתם על Rich Snippets? זה מה שגוגל מכנה תוצאות עם מידע עשיר. המידע נלקח מתוך schema או קוד microdata אחר שאתם מוסיפים לעמוד שלכם. ה-rich snippet כולל למשל מתכון ומידע על סקירות גולשים. גוגל תומכת בהרבה מאוד פורמטים שכאלה:

 

 

קישורים פנימיים: אי-אפשר ליצור אותם, אבל ניתן לערוך אותם דרך חשבון ה-Google Webmaster Tools מרגע שגוגל יוצרת אותם. מדובר בקישורים הנמצאים מתחת לקישור הראשי כשהם מוזזים מעט הצידה, ולרוב נמצאים בשימוש של מותגים או עסקים, כמו כאן:

 

 

שימוש נכון ב-microdata יכול לעזור לתוצאות שלכם להופיע ב-Knowledge Graph של גוגל וב-In-Depth Articles.

 

תוכלו להשתמש בכלים של Raven כמו Schema Creator online tool או Wordpress plugin כדי ליצור קוד מיקרודאטה מיטבי. ניתן גם להשתמש ב-Structured Data Markup Helper של גוגל.

 

עשה ואל תעשה באופטימיזציה של meta descriptions לקריאת מכונה

 

כעת נתמקד ב-meta description, או snippet, כפי שגוגל מכנה אותם. הנה מה שאתם צריכים לדעת בכדי לשדר את המידע הנכון למכונות שיקראו את התוכן.

 

אורך

 

גוגל (לפזיזים): 156 תווים, כולל מרווחים. אחרי 156 תווים גוגל משתמשים בסוגריים (...) או משתמשת ב-snippet משלה.

 

יש מי שמאמינים, שכמו שכותרת האתר מוצגת, גם המטא-תיאור המוצג מושפע מאורך הפיקסלים שהוא תופס. במקרה כזה, שמרו על המטא-תיאור שלכם בסביבות ה-150 תווים.

 

גוגל (לזהירים): 139 תווים, כולל מרווחים. אם גוגל בוחרת להציג תאריך, התווים שבתאריך הם חלק ממכסת התווים שלכם. עבור הזהירים במיוחד מביניכם, השתמשו ב-139 תווים כמספר הסופי המותר לכם. הרבה מקדמי אתרים רגילים לכתיבה לפי מגבלות טוויטר, כך שהתחשבות במגבלות של 139 תווים לא צריך להיות קשה מדי.

 

גוגל פלוס: 0 תווים. נכון לעכשיו, גוגל פלוס לא מציג meta descriptions.

 

אותיות גדולות

 

(באנגלית) השתמשו באיזה גודל אותיות שאתם רוצים (כלומר, אות קטנה/גדולה). שלא כמו כותרות, שבהן גוגל שומרת לעצמה את הזכות לשכתב או לשנות באופן אוטומטי, גודל האות שאתם משתמשים בה במטא-תיאור נשמרת (אם גוגל משתמשת במטא תיאור שלכם ל-snippet המוצג). שימוש מושכל באותיות גדולות למילים חשובות יכול למשוך תשומת לב.

 

אל תצעקו באותיות גדולות את כל המטא-תיאור. יחד עם זאת, בחלק מהמקרים, אותיות גדולות למילים שלמות כמו FREE SHIPPING היא הגיונית ומתאימה. אך גם Free Shipping, וגם free shipping!.

 

אל תהיו חמדמדים עם אותיות קטנות לאורך כל הדרך. המיתוס על כך ש-e.e.cummings העדיף לכתוב את שמו באותיות קטנות אינו נכון. גם אתם לא צריכים לעשות זאת.

 

אל תגדילו אותיות באופן אקראי רק כי אתם יכולים. זה נכון במיוחד עבור משפטים ארוכים, שיכולים לעכב קריאה קרלה וסריקה פשוטה בידי מחפשים שממהרים.

 

תווים מיוחדים

 

אל תשתמשו בגרשיים ("). זה לא קשור למנוע חיפוש אלא לקוד HTML. אם אינכם מתכנתים או מפתחים, העצה הטובה ביותר היא להימנע מגרשיים.

 

השתמשו בגרשיים אם אתם יודעים מה ה-HTML entities שלכם. ואם אתם יודעים מתי ואיך להשתמש בהן באופן עצמאי – אל תסמכו על הפלאגין שאתם משתמשים בו או על וורדפרס שתמיר את כל הדברים הלא-אלפאנומרים שאתם יכולים להקליד ל-HTML entities הנכונים.

 

מילות חיפוש – Keywords

 

אל תמלאו את המטא-תיאור שלכם במילות חיפוש. גוגל טוענת שהיא אינה משתמש במטא-תיאור או בתגיות מילות חיפוש לדירוג האתרים שלה.

 

התחשבו במיקום של מילות חיפוש. גוגל מדגישה מילים שתואמות את מילות החיפוש של המשתמש. השתמשו בכך לטובתם, בהתחשב בכך שקוראי אנגלית קוראים משמאל לימין, ותשומת לב רבה למילים מודגשות מצד שמאל יכולה להיות רלוונטית מאוד למחפש הממהר.

 

שכפול

 

אל תשכפלו מטא-תיאורים. עדיף לא לכתוב מטא-תיאור בכלל מאשר להוסיף אחד משוכפל. מאט קאטס (Cutts), ראש מחלקת הספאם של גוגל, מסביר עוד על כך בסרטון של Google Webmaster Tools.

 

השמטה

 

עובדה: שכפול הוא רע בעיני גוגל.

 

דעה: מטא-תיאורים אינם חובה עבור מרבית העמודים באתר שלכם.

 

הדבר נכון עבור התחום של אופטימיזציית תוצאות חיפוש. יכול להיות שהמערכות של גוגל יציגו מטא-תיאור מוצלח יותר משלכם עבור מרבית מילות החיפוש של הגולשים. אבל להשמיט את התיאורים – במיוחד עבור מאמרים בעלי פוטנציאל לשיתוף – מתעלם ממרכיב אחד מהותי: רשתות חברתיות!

 

זכרו, meta tag היא תגית HTML, מה שאומר שהתיאור שאתם מוסיפים לתוכו יכול להיות בשימוש בכל אתר. נכון לעכשיו, פייסבוק משתמשת במטא-תיאורים כדי להציג תמצית תיאורים לקישורים שהגולשים משתפים ברשת החברתית. כך גם לינקדאין.

 

נכון לעכשיו, גוגל פלוס משתמשת רק בכותרת, אבל זה עשוי להשתנות (למעשה, זה כבר השתנה – הרשת נהגה לקחת קטע מתוך הטקסט, והיתה אפשרות לבחור האם ל"הסיר תיאור").

 

אז אם אתם כותבים מאמר או יוצרים עמוד לאתר שעשוי להיות בעל פוטנציאל גבוה לשיתופים או ללייקים, קחו דקה וכתבו meta description. זה לא בזבוז זמן.

 

עשה ואל תעשה באופטימיזציה של meta descriptions לקריאת אדם

 

עולם הפרסום שכלל במהלך השנים לכדי שלמות את אומנות נאום המכירות לבני-אדם. כשחושבים על זה, זה בדיוק מטא-תיאור: נאום מכירות לתוכן שלכם עבור בני אדם.

 

מה גורם לפרסומות מוצלחות לעבוד? יש הרבה שיטות לכך, אבל בסוף, מודעה צריכה להניע את הצופה לפעולה. ושכנוע כולל קצת פסיכולוגיה, כמו שאנשי הפרסום של המאה ה-20 למדו.

 

 

 

אז הגדרה למטא-תיאור מוצלח היא "מקבץ מלים משכנע אודות העמוד", במקום ההגדרה הסטנדרטית של גוגל, האומרת "סיכום תמציתי, מותאם לקריאה לאדם, עבור התוכן של כל עמוד". כן, חשוב שזה יהיה תמציתי, וכזה שבני-אדם יוכלו לקרוא אותו. אך זה גם קריטי שהתיאור יניע אנשים לפעולה. התיאורים צריכים לעזור לשכנע את המחפשים להקליק על הקישור שלכם במקום על כל הקישורים האחרים המופיעים בעמוד התוצאות של גוגל.

 

אחרת, במקרה הטוב, אתם מבזבזים שטח פרסומי חינמי. במקרה הרע, אתם פוגעים בפוטנציאל של האתר שלכם להשיג תעבורה רבה יותר.

 

המרכיבים של תיאור משכנע

 

עליכם לכלול את שלושת המרכיבים הללו במטא-תיאור המשכנע שלכם בכדי לעודד הקלקות:

 

1. פרטים: אלה עובדות על התוכן שלכם שמאפשרים למחפש לדעת שהוא רלוונטי ושימושי עבורו. אם אתם מוכרים שמלות, אז מידות וצבעים חשובים. אם אתם רוצים שאנשים ינסו את מתכון העוגיות שלכם, אמרו כמה זמן לוקח לאפות אותן (או השתמשו ב-recipe schema). אם התוכן כולל קובץ pdf, וידאו או איבוק, ציינו זאת.

 

2. הטבות: אל תתארו את מה שאתם עושים. מכרו את התועלות מזה. כך תבדלו את עצמכם מהמתחרים שלכם.

 

מה בתוכן של העמוד הזה יתרום לאדם שיקליק על הקישור? אל תתביישו. זו ההזדמנות הטובה ביותר שלכם להרוויח את ההקלקה הזאת. למה העוגיות שלכם הן הכי טובות בעולם? הן גורמות לכולם להזיל ריר? יופי. אבל למה? במקום תיאור כזה, כתבו שהעוגיות שלכם קריספיות מבחוץ, קרנצ'יות במרכז ובטוח שייחטפו בידי הקולגות שלכם.

 

3. הנעה לפעולה: מילים כמו הקלק, למד, בחר, החלט, נסה, קנה, מצא, קבל – ובאופן כללי, כל פועל הרלוונטי לתוכן של העמוד – יכול להיחשב כהנעה לפעולה.

 

בחרו את פועל ההנעה לפעולה החזק ביותר שיכול להיות, במיוחד אם אתם משתמשים בו בתחילת משפט. אתם יכולים להשתמש גם בביטויי הנעה לפעולה נפוצים – כמו: הירשמו עכשיו! – בסוף ה-meta description.

 

אל תשכפלו את הכותרת או תשנו את סדר המילים. זה משעמם! השתמשו במקום שניתן לכם לתיאור כהמשך של הלך המחשבה.

 

הנה המטא-תיאור של המאמר הזה:

 

 

מה דעתכם? האם זה כולל את שלושת המרכיבים? כיצד ניתן היה לשפר זאת?

 

אם אתם עדיין לא מומחים בכתיבה משכנעת, אל תחששו. אפשר ללמוד! יש הרבה מדריכים לנושא, ביניהם:  , 1-2-3-4 Formula for Persuasive Copy (Copyblogger)או 4 Copywriting Techniques Swiped from Psychology (Copy Hackers). יש גם מדריכי הווידאו ב-science of persuasion.

 

כלים לאיתור בעיות טכניות

 

כעת יש לכם מספיק ידע לכתיבת מטא-תיאור למיקסום ההקלקות. אבל מה לגבי המטא-תיאור הקיים כעת בעת באתר שלכם?

 

ככל הנראה יש לכם מאות, אולי אפילו אלפי שגיאות שעלולות לפגוע בשיעור ההקלקות מעמוד תוצאות החיפוש של גוגל. השתמשו בכלים הללו כדי למצוא ולתקן כמה שיותר מהם:

 

Site Auditor

 

Site Auditor של Raven יכול לסרוק אלף עמודים של כל אתר ולחפש שבעה סוגים של תקלות SEO טכניות, בכללן מטא-תיאורים. הקליקו על לשונית ה-meta כדי להגיע לרשימת העמודים המלאה עם שגיאות בכותרת או בתיאור. באופן פרטני תוכל לראות מה ארוך או קצר מדי, מה משוכפל ומה חסר. תוכלו להקליק על העמודים עם התקלות ולתקן אותם במהרה.

 

טיפים:

 

* צרו קמפיין Raven נפרד לכל תיקייה או תת-אתר באתר שלכם – לדוגמא, blog.example.com  אוexample.com/blog– והפעילו את ה-site auditor רק עבורו. באופן זה תוכלו להתמודד עם כל חלק מהאתר בנפרד ולמקסם את מגבלת אלף העמודים.

 

* השתמשו במערכת הפילטרים החכמה של Raven, אותה אתם יכולים לשמור ולערוך, בכדי לצמצם את הפעולות לתיאורים הכוללים מילות חיפוש מסוימות.

 

 

* שנו את תצוגת האפשרויות בלשונית המטא בכדי להתמקד טוב יותר:

 

* הפעילות סריקה של Site Auditor וצרו דו"ח לפני שאתם מתחילים לעבוד על האתר. לאחר מכן, תקנו את התקלות. הריצו סריקה נוספת. בדקו את כל השינויים שביצעתם. אתם תיראו מצוין.

 

 

Google Webmaster Tools

 

אם יצרתם לאתר שלכם חשבון חינמי של Google Webmaster Tools, היכנסו ל-Search Appearance. הקליקו על HTML Improvements. תופיע לכם רשימת שגיאות של כותרות ומטא-תיאורים שגוגל מצאה בפעם האחרונה שהיא סרקה את האתר שלכם.

 

כמה עמודים מהאתר שלכם נסרקים ובאיזו תדירות, כל אלה תלויים בשיקול הדעת של גוגל. זה לא מקיף. Site Auditor מופעל באופן אוטומטי לפי התזמון שאתם קובים, בין אם באופן ידני או בזמנים שנקבעו מראש, וזה מדווח היקף נרחב יותר של בעיות SEO עבור עמודי האתר.

 

Bing Webmaster Tools

 

עם חשבון Bing Webmaster Tools תוכלו לקבל חוות דעת נוספת לבעיות SEO טכניות באתר שלכם, בכללן בעיות של כותרות ומטא-תיאורים. היכנסו לאזור ה-Reports & Data והקליקו על SEO Reports. בינג יפיק דו"ח SEO כל שבועיים.

 

כלים לתצוגה מקדימה של Snippet

 

עכשיו כשאתם יודעים מה עליכם לשנות לעומק, אתם לא צריכים לחכות עד שהעמודים שלכם יתעדכנו וייסרקו (שוב) בידי גוגל בכדי לדעת כיצד הם ייראו בעמודי החיפוש. יש כמה כלים זמינים בכדי לראות תצוגות מקדימות לפני העלייה לאוויר. התחילו עם שני אלה:

 

SEOmofo

ה-Google Search Snippet Optimization Tool של SEOmofo הוא הכלי המועדף של תעשיית קידום האתרים לצפייה מקדימה ב-snippet שיופיע בעמוד התוצאות של גוגל. אפשר לשנות את הגדרות התוגה בכדי לראות את התוצאה ביחס להקשר שבה היא מופיעה. זה מקום מצוין להתחיל לתרגל כתיבת מטא-תיאורים, במיוחד בכדי לנסות ולשחק עם אותיות גדולות ומיקומי מילות חיפוש.

 

Content Manager

 

כלי ה-Content Manager של Raven, שבו אתם יכולים לכתוב, לסדר, לעשות אופטימזציה ולשמור תוכן עבור תוכן של בלוג, מציגה תצוגה מקדימה של חיפוש אורגני. יותר מכך, היא משלבת Scribe SEO  של Copyblogger.

 

לאחר שאתם מכניסים את שם העמוד ואת המטא-תיאור, אתם יכולים להשתמש ביישום המובנה ולנתח אותם (ואת העמוד כולו) עם Scribe. Scribe יגיד לכם אם יש בעיות SEO קריטיות, וגם במה עליכם להתמקד.

 

כל משתמש של Raven מקבל לפחות 20 ניתוחי Scribe חינמיים בכל חודש, כשכל חיפוש נוסף עולה רבע דולר ליחידה אחת.

תגובות

1. אלקטרו | 17 נובמבר 2016

איך

איך אני בעצם יכול להכניס בDISCRIPTION שלי קישורים לעמודים שונים באתר?


2. אור | 10 אוקטובר 2016

מעולה, אהבתי ביותר!

מאמר מושקע ומעמיק.
תודה רבה על השיתוף, המשך כך!


3. מיכל | 4 ספטמבר 2014

תגובה למאמר בנוגע למטא תאור

שלום אריאן
רציתי להודות לך על מאמר מ ד ה י ם !!!
אני מבצעת את האופטימיזציה לאתר החדש שלי בכוחות עצמי
רציתי להבין יותר על כתיבה נכונה של "מטא תאור" ומתוך שפע המידע בגוגל הגעתי
איכשהו למאמר שלך. איזו בהירות, איזו תמציתיות ואיזו העמקה הכל מכל.
למדתי המון ממך והולכת ליישם.
יישר כוח !
מיכל


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.