23 פברואר 2014 | לירון גליקמן
הדרך למשקיע או לעבודה הבאה עוברת בהרחבת רשת הקשרים שלכם

מנסים לקדם את העסק או למצוא עבודה? הרחבת מעגל ההכרויות היא המפתח להצלחה

האם הייתם רוצים לקוחות נוספים לעסק שלכם? האם אתם מחפשים משקיע? האם אתם כל הזמן בודקים כיצד לשכלל ולשפר את המוצר שלכם? האם אתם מחפשים עבודה חדשה?

 

אני מאמינה שעניתם בחיוב לפחות על אחת מהשאלות. הפיתרון להן הוא אחד: צרו היכרויות חדשות שיובילו למקומות שבהם תרצו להיות.

 

להיכרות עם אנשים חדשים יש את הפוטנציאל להוסיף לנו ידע, גישה וקשרים שלא היו לנו עד כה. היכרות עם אנשים חדשים  תורמת להתפתחות שלנו כאנשים ותורמת לעסקים שלנו.
 

נטוורקינג הוא המפתח לדלת ההזדמנויות

 

כל אדם הוא אוקיינוס של ידע, ניסיון וקשרים. בכל מפגש חדש או סיטואציה טמונה הזדמנות פוטנציאלית כלשהי עבורנו ועבור האדם עמו אנו נפגשים.

בנוסף, מחקרים רבים מעידים על כך שיותר עסקאות ומשרות נסגרות מתוך המעגלים הרחבים שלנו ופחות מהקשרים הישירים שאנו אוחזים. לכן חשוב להרחיב את הרשת למחוזות חדשים כל הזמן.

 

בעזרת מיומנות טוויית הקשרים נוכל ליצר מערכות יחסים כנות, חבריות ופורות עם מכרים חדשים, בהן נוכל לעזור אחד לשני להשיג כל אחד את מטרותיו. זה תמיד עובד כשהקשר הנוצר הוא מלא כנות ומגיע מתוך רצון טוב לתת.

 

ישנן דרכים יעילות להרחיב את רשת הקשרים שלנו. הנה ארבעה אפיקים לפעילות הרחבת הקשרים:

 

1. התבלטו בסצינה המקצועית

 

הצטרפו לקבוצות נטוורקינג: בכל רחבי הארץ פרוסות קבוצות נטוורקינג המאגדות עצמאים ממגוון תחומים למפגשים שבועיים, בהם הם מפתחים את יכולות טוויית הקשרים שלהם והפניות של מכרים, כלקוחות פוטנציאליים ליתר חברי הקבוצה.

 

חברות בקבוצות אלו מציגות אתכם למגוון רחב של אנשי מקצוע שיכולים לעזור לכם ואתם להם. לדוגמא: קבוצת  BNIישראלשפע, IBC, ועוד.

 

לינקדאין: היו פעילים ב-Linkedin בפרט וברשתות חברתיות נוספות ככלל. הרשתות הללו מאפשרות גישה ישירה וקלה יחסית לכל-כך הרבה אנשים. היתרון הוא יכולת המיקוד שלכם באנשים הנכונים וכן היכולת שלהם להתרשם מכם לפי הפרופיל האישי שלכם.

 

מצאו את אנשי המפתח הרלוונטים לכם, צרו עמם קשר ישיר או בקשו הצגה של גורם שלישי והביאו הזדמנויות חדשות לפתח דלתכם.

 

הגיעו למפגשים מקצועיים:מדי יום נערכים כלכך הרבה מפגשים הקשורים לעולם שלכם או לתחומים מקבילים. המפגשים הללו הם גם הזדמנות ללמוד תוכן מעניין וכמובן להכיר הרבה אנשים דומים לכם.

 

הצצה מהירה ב-Meetup, אפליקציית  האירועים Bizzabo, וגם במדור האירועים של StartIsrael כבר תמלא לכם את היומן באירועים איכותיים וממוקדים.

 

הצטרפו לאיגוד מקצועי: איגודים וארגונים מקצועיים מעדכנים אתכם בחדשות התעשייה שלכם, ולרוב מארגנים מפגשים וסמינרים מסובסדים, בהם תוכלו להכיר קולגות, אנשי מקצוע נוספים, מהם משפיענים, וליצור הזדמנויות נוספות.


לדוגמא: איגוד החברות לקידום השירות, התאחדות התעשיינים בישראלמכון היצוא הישראלי, לשכת המסחר ישראל-אמריקה, ועוד.
 

2. השקיעו בקהילה

 

היו מעורבים בקהילה שסביבכם.היו פעילים בחברה הסובבת אתכם, הצטרפו לפעילויות שמארגנת העירייה או המועצה, או ארגונים ללא מטרות רווח.

 

הציגו עצמכם ובקשו לקחת חלק ולהתנדב. כך גם תהיו קרובים למשפיענים מהקהילה ותוכלו להיחשף להזדמנויות שהם יוצרים או מעורבים בהן, וכמובן תתחברו עם אנשים אלו מתוך מעשה של נתינה, אכפתיות ואהבה.

 


 

3. משכו אחרים אליכם

 

ארגנו אירוע: האירוע יכול להיות מקצועי או חברי, לציין מועד מסוים או סתם לחגוג את החיים! הזמינו חברים ומכרים שברצונכם לחזק את הקשר עמם. בקשו מחבריכם להביא חברים שלהם.

 

כמארחים אתם תמשכו אליכם את האורחים באופן טבעי, וכך תכירו יותר אנשים עמם תוכלו לבחור להמשיך להיות בקשר אחרי האירוע.

 

הקימו קבוצת לינקדאין: פתחו קבוצה המתמקדת בנושא התמחותכם. הזמינו לקבוצה מגוון מכרים מאותו עולם, פרסמו כתבות, התחילו דיונים והגיבו באופן קבוע. הנוכחות שלכם באופן קבוע והיותכם מנהלי הקבוצה תמצב אתכם כמביני עניין בתחומכם ותמשוך אנשים אליכם שירצו להכיר, להתייעץ אתכם או לעבוד עמכם.

 

התחברו מחדש עם חברים שאבד עמם הקשר:בכל שלב בחיים אנו רוכשים לא מעט חברים עמם עברנו חוויות מיוחדות ובאופן טבעי נתח נכבד מהקשרים הלו נחלש ונעלם עם הזמן.

 

זה הזמן לחדש קשרים עם חברים שאהבנו ובפרט כאלו שהיום עובדים בעולם דומה לשלנו. הבסיס לקשר והאהדה כבר קיימים, נותר רק "להבעיר מחדש את הלהבה" ולראות לאן זה יוביל. הרימו טלפון עוד היום והזמינו מכר ותיק שאבד עמו הקשר לקפה.
 

4. התחילו תחביב חדש והרחיבו ידע

 

התחילו תחביב חדשמלאו את הזמן הפנוי שלכם בתחביבים שמעניינים אתכם וגם כאלו שיוכלו להכיר לכם אנשים חדשים ופוטנציאלים. גולף למשל הוא המשחק המזוהה ביותר בארה"ב עם נטוורקינג משום שאנשי עסקים לומדים להכיר  זה את זה במהלך המשחק הארוך, בהתבסס על השיחות שיוצרים ולפי הפעולות שהאחר בוחר לקחת במשחק.

 

כמו כן ישנם תחביבים כמו טיס, רכיבה על סוסים, ימאות, פוקר, סוגי ספורט שונים, ריקוד ועוד. הקשרים שתיצרו יתחילו ממקום מהנה ומשוחרר ויוכלו להמשיך להזדמנויות עסקיות ייחודיות.

 

הרחיבו את הידע שלכם: הירשמו לסמינרים, קורסים וסדנאות לימודיות. שם תוכלו להכיר אנשים המתעניינים בתחומים דומים לשלכם והזדמנויות רבות יכולות להיוולד מנקודה זו.

 

ההזדמנויות הרבות נמצאות ממש מעבר לדלת משרדכם, או בצג המחשב שלכם. קחו יוזמה והתחילו עכשיו להרחיב את רשת הקשרים שלכם.
 

גייסו גישה פתוחה וסובלנית ותיענו בחיוב לכל הזדמנות להכיר אנשים חדשים, וסביר להניח שהלקוח הבא, העובד שאתם מחפשים ואף המשקיע נמצאים ממש מעבר לפינה.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.