23 מרץ 2014 | יובל מעוז
בלי אינטואיציה: לא תדעו מה עובד עד שתמדדו

אופטימיזציה של עמודי נחיתה מאפשרת לנצל טוב יותר את הכסף שהשקעתם על טראפיק

"תחום האופטימיזציה נמצא בהתפתחות בארץ. יחד עם זאת, חברות סטארט-אפ מקומיות מתמקדות בקניית מדיה, והן משקיעות המון כסף במדיה, אך לא דואגות למקסם את ה-conversion מהקהל שמגיע לעמוד הנחיתה", כך מסבירה אמיליה דריאל, מנהלת שיווק ב-CloudAlly, סטארט-אפ המספק שירותי גיבוי אוטומטיים לשירותים מקוונים כמו סיילספורס, ג'ימייל, אפליקציות גוגל וכדומה.

 

"אם רגילים לתוצאות מסוימות ב-5,000 דולר, אז כדי להגדיל תוצאות ב-10% החברות מוסיפות תקציב ביחס דומה, במקום לנצל באופן חכם יותר את הכסף המושקע ממילא", אומרת דריאל, שתרצה על אופטימיזציית דפי נחיתה בכנס השיווק B2B Insights, שייערך ב-27 במארס במתחם East תל אביב.

 

מהן הבעיות הנפוצות בדפי-נחיתה?

 

דריאל: "יש כמה דברים שחוזרים על עצמם אצל לקוחות. לאנשים קשה להיפרד מהשפה ומהעיצוב הגרפי של האתר הראשי שלהם. לרוב הם עובדים עם מעצב ומחפשים משהו שנראה יפה לעין וזה עלול להוביל לטעות. אנשים עוסקים הרבה בנראות ובעיצוב ופחות בתוצאות".

 

"לרוב כשאנשים מדברים על עמודי נחיתה הם עוסקים בהבאת גולשים לאתר, אבל אופטימיזציה של עמודי נחיתה מטרתה לשפר את התוצאות של העמוד עם הקהל שכבר הגיע לעמוד. אנחנו משקיעים מאמצים אדירים להביא גולשים לעמוד, אך צריך להשקיע מאמצים דומים לעשות את הפעולה הרצויה בעמוד".

 

"טעות נוספת היא צפיפות וריבוי מלל. אנשים רוצים להגיד הכל בעמוד אחד. בעמוד נחיתה צריך לבחור את הפוקוס ולבודד את המסר. יש לך שניות ספורות לתפוס את תשומת הלב של הגולש בכדי שהוא יחליט אם להישאר ולאחר מכן להירשם או לקנות משהו. אם ממלאים את העמוד במלל, מבלבלים את הגולשים בריבוי מסרים ומפספסים לידים".

 

"כך גם לגבי אפשרויות בחירה: אסור לתת יותר מ-4-3 אפשרויות בחירה, אחרת מתרחקים מהתוצאה הרצויה".

 

"אתם לא יודעים מה עובד עד שבודקים את זה. צריך לאמת את עמודי הנחיתה שלנו ולהיות תמיד עם יד על הדופק".

 

על אילו כלים את ממליצה לאופטימיזציה?

 

"יש כמה כלים מומלצים: Pluralis: מאפשרת ביצוע אופטימיזציה לעמודי נחיתה עם שינויים דינמיים של העמוד. בנוסף, יש אפשרות לבחינה של חוכמת-המונים ולקבל חוות דעת מקהל של אנשי קריאייטיב.

 

Crazy Egg: "מפת נקודות חמות" (heat map) המראה היכן הקהל מתמקד בעמוד, איזה אזורים מושכים את תשומת לבו והיכן צריך להשתפר.

 

iQuanti: מציעה כמה שירותים לבחינת הביצועים באתרים, ביניהם שיפורים ב-CPC, בדיקת רלוונטיות של מודעות לעמוד, וכלי הבוחן את ההבדלים בין כוונת החיפוש שהובילה את הגולש לאתר לבין המסר המופיע באתר.

 

Optimizely: כלי ל-A/B Testing המאפשר לעקוב אחר התנהגות הגולשים, בין היתר אחרי הקלקות, מעורבות בעמוד, הרשמות, וכל מדד אחר שרלוונטי עבורכם.

 

Unbounce: שירות המאפשר ליצור עמוד נחיתה, לפרסם אותו ולהשתמש במבחני A/Bכדי למקסם תוצאות.

 

תגובות

1. ענת | 24 מרץ 2014

הולכת לשנות את דף הנחיתה שלי... תודה!


2. מתנסקי | 24 מרץ 2014

מעניין מאד. תודה רבה!


3. יוני | 24 מרץ 2014

תודה על הטיפים!

תודה על הקישורים. מועילים מאוד!


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.