23 אפריל 2014 | לירון גליקמן
כך תאתרו אנשי קשר איכותיים ונכונים לכם באירועי נטוורקינג

איך מאתרים אנשי קשר איכותיים וגם איך סוגרים שיחה שלא מעניינת אתכם באירוע

אתם מכירים את הסיטואציה הבאה: אירוע נטוורקינג, הרבה אנשים, כרטיסי ביקור, חיוכים, "היי, אני יוני", צחוקים מתגלגלים, בופה, שתייה, שירותים, נואמים, "נעים מאוד", כרטיסי ביקור ועוד.

 

לאחר האירוע אתם מביטים באוסף כרטיסי הביקור המעוצבים החדשים שלכם  - ולעיתים, אתם קצת מבולבלים.

 

כנסים ואירועי נטוורקינג מגוונים בדרך-כלל מלאים באנשים ובהתרחשויות, אך כיוון שהגעתם לשם מסיבה מסוימת -  עליכם מוטלת האחריות "לעשות סדר בבלגן".

בכל אירוע אתם מוקפים בהרבה אנשים מעניינים ופוטנציאלים.


אפשר לראות כל אירוע כ"תיבת אוצר" וכל אורח הוא כמו יהלום: כל אדם הוא מקור של אפשרויות והזדמנויות שונות, קשרים לאנשים מגוונים, מידע מקצועי ואישי שיכול לסייע מאוד לאחרים באולם. וכן, חלק מהאורחים יכולים להיות נכונים גם לכם.

כמובן שכל אחד מאיתנו הוא בעל מאגרים משלו שגם יכולים להתאים להרבה אנשים באירוע.

 

אירועים כאלו הם בעצם "מגרש משחקים" בהם עליכם לאתר אנשים רלוונטיים, "לחבר את הנקודות" ובסופו של דבר להתמקד במעט האנשים הנכונים לכם מאשר בהמונים פחות רלוונטיים (שלא תדעו מה לעשות עם כרטיס הביקור שלהם ביום למחרת).
 

מציאת קשרים איכותיים ונכונים

 

1. דעו את מטרות הנטוורקינג שלכם


הרבה מהאנשים פשוט לא באמת יודעים את מי הם מעוניינים להכיר, וגם לא מעט אנשים הולכים לאירועים בהם נמצא קהל שלא ממש נכון עבורם ולא בהכרח יכול לסייע להם.

 

לפני שאתם מתחילים ללכת לאירועי נטוורקינג יש לעשות עבודת הכנה כללית ולהגדיר את "מטרות הנטוורקינג" שלכם. אלו הם למעשה הפרופילים של אנשי המפתח שיכולים לעזור לכם להשיג את מטרות העסק השונות ("מטרות הנטוורקינג" הן נגזרת של מטרות העסק/החברה/היעדים). 
 

ברגע שאתם יודעים מיהם הפרופילים הללו, תוכלו לאתר ולכוון לפגוש את האנשים הנכונים לכם באירועים השונים. מיקוד זה יעזור לכם לייצר קשרים באופן יותר מפוקס ויעיל בכל אירוע.

 

לדוגמא, אם אחת ממטרות העסק שלכם היא לאתר לקוחות מקרב מוסדות לימוד אקדמאים, אז מטרות הנטוורקינג שלכם יהיו אנשי מפתח מסגל ההנהלה או סגל המרצים של אוניברסיטאות, מקבלי החלטות, אנשי דירקטוריון, נותני שירותים המקורבים להנהלות אוניברסיטאות שבידם לסייע וכדומה.

באירוע הבא בו תהיו, תפעלו לאתר ולחפש את האנשים הנכונים לכם באמת.

 

 

 

2. יותר זה פחות ופחות זה יותר

 

לעיתים בכדי לאתר את האנשים הנכונים לכם יש "לסנן" אנשים שפוגשים ולהתמקד באלו המעניינים אתכם.

 

התחילו שיחות עם אנשים סביבכם באירוע, השתדלו להבין כמה שיותר מהר אם יש עניין מצדכם להמשיך ולשוחח. במידה ויש, העמיקו את השיחה. שיחות "סמול טוק" על מכנים משותפים שאתם חולקים ונושאים מגוונים יתרמו לבניית בסיס טוב למערכת יחסית אפשרית שתוכל להתפתח לאחר האירוע.

 

אגב, זה בסדר גמור לסיים שיחה יחסית מהר עם מישהו שפחות נראה לכם, כל עוד זה נעשה בנועם, בכבוד ובחיוך (כאן תמצאו כמה משפטים לסגירת שיחה בנועם). 

 

3. בקשו הפניות


הרגישו בנוח לשאול  לגבי הפניות לאנשים הנכונים לכם. שאלו אנשים באירוע עצמו שאתם כבר מכירים, הם כבר יודעים  מי אתם ומה הם יכולותיכם ויהיה להם קל להמליץ עליכם. הגדירו להם את הפרופיל של האנשים שאתם מחפשים בצורה בהירה ותנו להם לעשות את החיבורים באירוע עצמו או לאחריו.
 

4. בדקו מראש מי מגיע לאירוע

 

אנחנו חיים בתקופה מדהימה! הטכנולוגיה שינתה לנצח את היכולת שלנו לאתר קשרים נכונים וכולנו מרוויחים מכך. ניתן לדעת מראש מי מגיע לאירוע מסוים, או לגלות מי נמצא באירוע בזמן אמת ואפילו ליצור קשר באירוע עצמו. אפליקציית bizzabo מאפשרת לכם לעשות זאת בקלות ויעילות מהנייד, או אירועים מתוך אתר meetup ובמקרים מסוימים גם אירועים בפייסבוק יסייעו לכם בכך. בדרך זו תוכלו לתכנן את המהלכים באירוע נתון, ולכוון לפגוש את האנשים הנכונים לכם.


5. היפתחו והשאירו מקום ל"גורל"


השאירו תמיד את הדלת פתוחה להזדמנויות: תנו לאנשים חדשים לגשת אליכם וגם תיזמו שיחות עם אנשים מגוונים שנראים לכם מעניינים, גם אם הם לא בדיוק מי שאתם מחפשים.

הרי לא הכל זה  "מטרות" ו"צרכים": יצירת קשרים אמורה להיות בבסיסה פעילות מהנה בה מתוודעים לאנשים שונים, צוחקים, מחייכים ובעיקר מכירים באווירה נינוחה.
לפעמים רק העובדה שמישהו זר גרם לכם לצחוק תהפוך אירוע לכזה שיזכר לטובה. אי-אפשר לדעת לאן היכרות תוכל להוביל או איזו השפעה תהיה לה על החיים שלנו. לפעמים ההזדמנויות הכי מדהימות שמגיעות לחיים האישיים או המקצועיים שלנו יופיעו במקומות הכי לא צפויים.

 

6. זה עובד הכי טוב כשזה אמיתי

יצירת קשרים חדשים היא פעילות מהנה ובעצם חוויה של חקר, למידה וגילוי אדם אחר ברמה מסוימת. שמרו על גישה פתוחה וסובלנית, היו חיוביים ונעימים לאחרים.

צרו קשרים עם אנשים שיש לכם "קליק" איתם או שאתם מרגישים חיבור ראשוני כלשהו עמם. הרי כולנו "מריחים" כשזה מזויף, וקשר שכזה לא יחזיק מעמד זמן רב ולא יהפוך לקשר המניב והטוב שאתם באמת לבנות עם אדם מסוים. זכרו - זה עובד הכי טוב כשזה אמיתי.

 

שתפו את הטיפים שלכם: איך אתם פוגשים אנשים איכותיים באירועים? כיצד אתם מאתרים אנשים נכונים? בהצלחה!

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.