31 מרץ 2014 | יובל מעוז
DTC יצאו לדרך: 25 מיליון דולר מוכנים להשקעה

הקרן הקנדית הציגה מודל השקעות המשלב לצד המימון, שירותי מנטורים ומשרדים לחברות הפורטפוליו

אירוע השקת הקרן הקנדית DTC התקיים אתמול בתל אביב בנוכחות מאות יזמים. DTC, בהובלת דיוויד שפריר, הכריזה לפני כחודש על קרן של 25 מיליון דולר שתשקיע בחברות סטארט-אפ ישראליות, ונמצאת בימים אלה בתהליך סינון הבקשות להשקעה.

 

DTC הוקמה בידי דיוויד שפריר, יזם קנדי-ישראלי, ודיוויד ומייקל דה לורייר. Disruptive Tech Capital מחולקת לשני צדי פעילות, כאשר הצד הפיננסי וגיוס ההון פועל בקנדה, ואילו הצד הישראלי הוא הצד התפעולי, הפונה אל הסטארטאפים המקומיים.

 

על הצוות הישראלי נמנים בין היתר עמרי רונן, המנהל את הפעילות השוטפת בארץ; רון שדה, מנטור ראשי, ומוביל קבוצת המנטורים בקרן; רועי טרטמן, שאחראי על תוכנית הלימודים.

 

היקף ההשקעה של הקרן בחברת סטארט-אפ הוא החל מ-250 אלף דולר ויכול להגיע לכמה מיליוני דולרים. בקרן הסבירו שהם נמצאים כעת בעיצומו של גיוס הסבב הבא. בחודש הבא צפויה הקרן לפתוח מתחם משרדים שבו יפעלו חברות הסטארט-אפ שייבחרו להשקעה.

 

DTC תערוך סמינר בסוף אפריל במטרה להכיר את האנשים והצוותים שהיא מעוניינת להשקיע בהם. הסמינר יכלול פעילות עם המנטורים ועם חברי הקרן. הסמינר יימשך שלושה ימים ויתקיים ב"בית הישג" בתל אביב. בסמינר יחדדו הצוותים שנבחרו את ההצעה והצגת המוצר, יעברו שיעורים בידי המנטורים והצוות המקצועי, ובתומם יעבירו pitch לצוות של הקרן.

 

אל הסמינר יוזמנו 50-40 סטארטאפים מבין מאות החברות שהגישו מועמדות.

 

דיוויד שפריר: "אנחנו שמחים לעבוד עם יזמים ישראלים שרוצים להגיע לפסגה של התעשייה שבה הם פועלים".

 

"יש חמישה תחומים מרכזיים שאנחנו מתמקדים בהם: תקשורת וטכנולוגיית מובייל, פתרונות ענן ו-SaaS, רובוטיקה ומציאות מדומה, טכנולוגיות מדיה ופרסום, ותחום האבטחה והסייבר", אמר שפריר.

 

"אנחנו מתעניינים בתחומים האלה אבל כל חברה שיכולה לשנות את כללי המשחק בתחומה מעניינת אותנו".

 

דיוויד שפריר, אתמול בתל אביב

 

עמרי רונן, מנהל הפעילות המקצועית, אמר: "המטרה שלנו היא נרחבת יותר מהשקעה. אנחנו באים במטרה גדולה יותר, שהיא לקחת חברות שנמצאות יחסית בתחילת הדרך, ולהקפיץ אותן כמה מדרגות מעלה בזמן קצר".

 

"כדי לעשות את זה אנחנו מספקים 'שמיכה מקצועית', שבה אנחנו נותנים משרדים לחלק מהחברות, שירותים מקצועיים של מנטורים ויועצים, וכמובן השקעה כספית".

 

המודל שבו פועלת הקרן הוא שילוב של קרן הון-סיכון, אינקובטור ואקסלרטור. אנחנו משקיעים בחברה, מספקים מקום פיזי לעבוד בו ויש לנו תוכנית מנטורים לליווי היזמים".

 

רונן הסביר כי לכל חברה שתזכה להשקעה מהקרן יהיה מענה מנטור, שנבחר לעבוד בשיתוף עם הקרן, והוא הופך לשותף בחברה: "מנטור שהוא שותף שם את כל כולנו באותו צד. המנטור יכול לפתוח דלתות בתעשייה ולהזהיר ממכשולים שהוא נתקל בהם בעבר. המטרה היא לא לקחת את המושכות מהחברה, ולא להחליף את חברי הצוות, אלא לתת את התמיכה ולהגיע לתוצאות מהירות". 

תגובות

1. קולצ׳ו | 19 אוגוסט 2014

חחחחחחח

מקץ 3 חודשים, הקיץ הקץ על המיזם המופרך. כל מי שהתאמץ מבין שזה היה לשווא. אבל יש כאלו שעוד עלולים לנשום את הפרחים מהצד ההפוך.


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.