26 אפריל 2014 | אורן הראל
איך יכול אנג'ל להפוך כל דולר השקעה ל-2 דולרים?

האנג'לים החדשים הם מנהלי ההשקעות של העשור הבא בזירות השקעה חדשות

תעשיית ההשקעות בחברות סטארט-אפ משתנה בשנים האחרונות. אנג'לים הופכים לגורם משמעותי יותר במימון סטארט-אפים בשלבים הראשונים של פעילותם, בין היתר על רקע ההיחלשות של קרנות ההון סיכון.

 

אך גם קהילת האנג'לים עצמה עוברת מהפכה. למעגל האנג'לים מצטרפים יותר ויותר בוגרים של חברות סטארט-אפ שעשו אקזיט והגיעו לבשלות. לא מדובר רק על עובדים שיצאו מחברות שנמכרו בסכומים גבוהים במיוחד כגון Waze או Viber. לא מעט בכירים לשעבר בחברות סטארט-אפ הופכים לאנג'לים קטנים עם הון פנוי של מיליון עד 2 מיליון שקל, שיכולים לדוגמא להשקיע את הסכום ב-3-2 מיזמים בשנה.

 

האנג'לים החדשים האלה הם מנהלי ההשקעות של העשור הבא. הם מביאים איתם הון, ניסיון ניהולי ויכולת לאתר מיזמים טובים ולנהל את ההשקעה בהם. נקודת הזמן שבה אנו נמצאים פותחת הזדמנות ייחודית לכל עובדי ההיי-טק הבכירים ומאפשרת להם להפוך להיות אנג'לים, להוביל השקעות במיזמים מעניינים ולנהל אותן באופן מקצועי.


בשנה האחרונה אנו רואים מגמה שבמסגרתה צוברות תאוצה זירות סחר בארץ ובחו"ל שמסייעות ליזמים להיפגש עם הון עצום שקיים בארץ ובעולם ומחפש את דרכו להשקעות בחברות סטארט-אפ. זירות השקעה פרטיות כמו Sharepost, זירת ההנפקות הפרטיות ב-NASDAQ ופלטפורמת הסחר הישראלית האינטרנטית PrivatEquity.biz, משנות את כללי המשחק בהשקעות בחברות סטארט-אפ.
 

ב-PrivatEquity אנו מפגישים בין משקיעים פרטיים לעובדים ועובדים לשעבר המחזיקים ניירות ערך בחברות היי-טק פרטיות. הזירה כוללת שלושה מתחמי סחר: זירת ניירות ערך לעובדים, זירת הנפקות פרטיות של חברות בצמיחה וזירת אנג'לים.

זירת האנג'לים מאפשרת לאנג'ל או לחממה טכנולוגית להוביל סבבי השקעות בחברות סטארט-אפ, באמצעות פנייה למאגר המשקיעים של PrivatEquity, בהיקף שלא יעלה על השקעת האנג'ל. זירה זו תהיה פתוחה גם למשקיעים פרטיים המעוניינים להשקיע סכומים נמוכים יחסית, החל מ-10,000 שקל.

זירת האנג'לים מכוונת בעיקר לאנג'לים ולחממות שמובילים השקעה בסכום ממוצע מוגבל של 100-75 אלף דולר לכל מיזם מכל צד, כלומר, השקעה כוללת ממוצעת של כ-200-150 אלף דולר במיזם. בכל מקרה, רוב גיוסי ההון בזירה לא צפויים לעלות על היקף של מיליון דולר.


איך זה עובד?

 

מנגנון הפעולה בזירת האנג'לים באתר מאפשר גיוס של דולר נוסף על כל דולר שמקצים האנג'ל או החממה להובלת ההשקעה בסטארט-אפ. במילים אחרות, ניתן להכפיל כל השקעה של האנג'ל או של החממה.

 

המנגנון עובד בצורה פשוטה: לאחר שהאנג'ל נכנס לאתר ומציין את סכום ההשקעה שהוא מייעד עבור המיזם שמעניין אותו, מפורסם בזירה שם האנג'ל, סכום ההשקעה המוצע ושם המיזם. בשלב זה יכול כל אדם שמקצה לכך לפחות 10,000 שקלים להצטרף להשקעת האנג'ל או החממה במיזם. כל משקיע, קטן כגדול, מחויב לבדוק בעצמו את המיזמים שהוא משקיע בהם. כך יכולים להצטרף עוד ועוד משקיעים "רגילים", עד למכסה של 35 משקיעים בכל מיזם במשך שנה, או עד להגעה לסכום הזהה לסכום שהקצו האנג'ל או החממה – המוקדם מבין השניים.

זירת האנג'לים היא Win-Win עבור האנג'לים, החברות והמשקיעים בזירת האנג'לים. החברות מרוויחות מקור מימון שמסייע להן לממש אסטרטגיית צמיחה, עבור המשקיעים המצטרפים זו עסקה מצוינת, שכן למשקיע שאינו בהכרח מנוסה, מתלווה אנג'ל מנוסה עם ידע מקצועי רלבנטי שמאמין במיזם ועשוי להוביל אותו להצלחה, והאנג'ל יכול להשקיע סכום כפול ובכך להכפיל את מספר חברות הפורטפוליו שלו ולפזר את סיכוני ההשקעה.

 

העובדה שסכום הגיוס הנדרש למשקיע בזירת האנג'לים של PrivatEquity.biz הוא קטן, פותחת פתח לכניסת הון חדש של משקיעים. לכן הסיכוי לגייס הון עבור כל סטארט-אפ נתון עולה. עבור הציבור הרחב שמחפש אלטרנטיבות השקעה בסביבות ריבית אפסית יש כיום ערוץ להשקעה ישירה בחברות סטארט-אפ.

 

כל אחד יכול בהשקעה שמתחילה מ-10,000 שקלים לחברה, ליצור לעצמו פורטפוליו של השקעות במיזמי היי-טק. למעשה כל אדם, יכול בהשקעה לא גדולה של 100-50 אלף שקל ליצור פורטפוליו של 10-5 סטארטאפים בהם הוא מושקע ולקחת חלק בחלום האקזיט.

תגובות

1. דוד | 27 אפריל 2014

נשמע מעניין, אבל לא כל סטארטאפ מצליח...


2. בעל נסיון | 27 אפריל 2014

תשלום בעד פנטזיה

הלוטו יותר זול


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.