17 מאי 2014 | ברוך סדוגורסקי
בדרך למרכז הבמה: כך תיבחרו לדוברים בכנסים טכנולוגיים מובילים

עשר עצות שיובילו אתכם להיות הדוברים בכנס הטכנולוגי הבא

עונת הכנסים הטכנולוגיים החלה ואם עלה בראשכם להחליף צד - להגיע הפעם כדוברים ולא כצופים - ההזדמנות לעשות זאת היא עכשיו. מתן הרצאה בכנס טכנולוגי יכול להעניק לחברה, סטארט-אפ, מוצר או אפילו יזם פרטי הכרה, יחסי ציבור, חשיפה לפרויקטים וקשר ישיר עם מקבלי החלטות מובילים.

 

אבל איך מתקבלים להיות דוברים בכנסים? הנה מספר עצות וכללים שיכולים לעזור לכם:
 

בחירת הכנס

 

לפני הכל – בחרו בתבונה את הכנס שבו אתם רוצים לנאום. הגישו מועמדות לכנס שמתאים לניסיון, לידע ולמומחיות שלכם. אם אין לכם ניסיון רב מול קהל – אל תנסו להתקבל כדוברים בכנס של אלפי משתתפים. כנס קטן יותר, עם קהל של 300-200 אנשים, הוא אפשרות טובה והגיונית בהרבה.


נוסף לכך, בחרו בכנס שבו אתם יכולים להרצות בשפה שבה אתם שולטים היטב. אם אין לכם אנגלית טכנולוגית ברמה גבוהה, עם שטף מתאים להרצאה, עדיף שתתחילו בכנסים המאפשרים להרצות גם בעברית.

 

למשל: Jenkins User Conference Israel, כנס בינלאומי לקהילת הקוד הפתוח, בעל תכנים איכותיים, המתקיים מדי שנה במספר מקומות בעולם. השנה יתקיים הכנס בארץ - בהרצליה. הכנס נערך בפעם השלישית ברציפות בחסות JFrog הישראלית וחברות נוספות, ועדיין פתוח לדוברים חדשים. הכנס מתקיים בעברית בפני קהל של כמה מאות אנשים, וכולל הרצאות קצרות או ארוכות, על פי בחירתכם (על חשיבות משך ההרצאות - בסעיף הבא).

 

משך ההרצאה

 

בכנסים טכנולוגיים רבים מתקיימות הרצאות קצרות (Lightning talks) שאורכן עד 15 דקות בלבד, ומטרתן להאיר נושאים לא מוכרים. אם אין לכם ניסיון, זוהי בחירה טבעית ומצוינת עבורכם, שתקל מאוד על ההכנה, תסייע במיקוד ותפחית את מפלס הלחץ.

 

בנוסף לכך, ב-Lightning talks אין את שלב השאלות ותשובות, אז אין הפתעות! יחד עם זאת, במידה ויש לכם נושא מעניין, שעליו אתם יכולים לדבר זמן רב יותר - ואולי גם Demo שאתם רוצים להציג - הרצאה של 45 דקות תהיה הבחירה הנכונה.
 

 

דוגמא להרצאת Lightning talk שלי

 

 

נושא ההרצאה 

 

במקרים רבים קשה לנו לדעת איזה נושא מתאים להרצאה: מה יחדש, מה ילהיב, מה יעניין. לכן, חשוב לשוטט ברשת, לקרוא אילו הרצאות נערכו בכנסים דומים ושונים ברחבי העולם, ולקבל מכך השראה לבחירת הנושא המדויק שלכם.

אתרים מומלצים שבהם ניתן לקרוא על כנסים רבים ועל ההרצאות המתקיימות בהם:Lanyrd, Eventbrite .

 

מוניטין דיגיטילי וטכנולוגי באינטרנט

 

המוניטין הדיגיטלי שלכם מורכב מהתוצאות ש-Google יציג בהקשת שמכם, וממנו תתרשם גם ועדת הקבלה של הכנס.

 

לכן, לפני הגשת מועמדות לכנס, רצוי לוודא שהפרופילים השונים שלכם ברשת מציגים אתכם באור חיובי ורלוונטי לתחום העיסוק שלכם.

 

בחשבון ה-Linkedin שלכם, למשל, חשוב שתופיע היסטוריה מקצועית רלוונטית מלאה, אישורים למיומנויות השונות שלכם, המלצות מלקוחות או ממעבידים לשעבר וגם – חשוב מאוד! - קשרים עם אנשים מוכרים בתעשייה הנוגעת לכנס.


 

באתרים טכנולוגיים כמו stackoverflow ו-github ניתן להגיע לתוצאות טובות כבר אחרי שלושה חודשי פעילות (מומלץ, כמובן, שפעילותכם תהיה קשורה לנושא שעליו אתם מתכננים לדבר בכנס).

 

כתיבת ביוגרפיה (Bio)

 

במרבית טפסי הגשת המועמדויות, השדה המיועד לכתיבת הביוגרפיה של המגיש מוגבל לכ-75 מילים. נצלו את המקום בחוכמה. למשל: אם החברה שבה אתם עובדים/מנהלים עוסקת בנושא ההרצאה שאתם מציעים – הזכירו אותה. אם לא, אין בכך צורך. אם אתם בעלי ניסיון בדיבור מול קהל – אפילו בנושאים אחרים – פרטו אותו וצרפו קישורים להרצאות שלכם.


מומלץ לצרף גם קישורים אל מקומות שיוכיחו ויחזקו את ההיסטוריה המקצועית שלכם: סרטון של מצגת, בלוג או כתבה שלכם (או שאתם מופיעים בהם), אזכור באתרים רלוונטיים, פרופיל Linkedin (לאחר יישום הסעיף הקודם) וכדומה.

 

ניסוח כותרת להרצאה

 

לכותרת ההרצאה יש חשיבות רבה ומכרעת. הוועדה שבוחרת את הדוברים לכנס, מתייחסת אל כותרת ההרצאה גם מבחינה שיווקית, כלומר – האם היא תמשוך אנשים לכנס.  לכן, נסו למצוא כותרת שתהיה אטרקטיבית אך גם ממוקדת, מגרה אך גם מכובדת.
דוגמאות לכותרות מהרצאות שערכתי:

Using Software Modules - Welcome to Hell

Continuously building, releasing and deploying software: The Revenge of the Machines!

 

 

תיאור ההרצאה (Abstract)

 

גם כאן יועמדו לרשותכם, בדרך כלל, 75 מילים. שימו לב - אם ההרצאה תתקבל, תיאור זה יופיע גם בפרסומי הכנס. לכן, כשחברי הוועדה קוראים את תיאור ההרצאה שלכם, הם מנסים לבחון את האטרקטיביות שלה גם דרך עיניו של הקהל בכנס. חשוב לכתוב את תיאור ההרצאה באופן מקצועי, אך גם שיווקי ומושך. 

 

מבנה קלאסי לתיאור הרצאה:


א'. הציגו את הבעיה.

ב'. הסבירו מה הקשר המקצועי שלכם לפתרונה.

ג'. הסבירו כיצד ניתן לפתור אותה.

ד'. מומלץ: סיימו את תיאור ההרצאה באנקדוטה משעשעת.

דוגמה לתיאור הרצאה

 

הערות לוועדה

 

זהו טופס פנימי ולא פורמלי. זה המקום שלכם לשכנע בדרך לא אמצעית את חברי הוועדה: להציג את האג'נדה של ההרצאה, להסביר מדוע אתם חושבים שהיא מעניינת וחשובה ובעיקר - מה היא תתרום לכנס.

 

קשרים אישיים

 

אין מנוס מלהודות בכך: קשרים אישיים, פעמים רבות, יכולים לעשות את ההבדל. אם אין לכם כאלה -נסו למצוא אותם דרך חברים ומכרים, אמיתיים או וירטואליים. מצאתם חבר ועדה? פנו אליו בצורה מנומסת, ובקשו את עצתו בכל הנוגע להגשת המועמדות לכנס. זה עשוי לסייע מאוד.
 

 

כנסים קרובים שכדאי לכם להרצות בהם:

 

מתביישים? חוששים? אין לכם קשרים? אז הנה, אתם יכולים להתחיל אתי: אנחנו ב-JFrog עדיין מחפשים דוברים ל-,Jenkins User Conference Israelשאותו אנו מארגנים וייערך ב-16 ביולי. כתבו לי: [email protected]

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.